[XX-92]Galant E3xA i starsze - spryskiwacze reflektorów
bartek8915 - 10-03-2011, 08:19 Temat postu: spryskiwacze reflektorów Witam ma ktoś schemat instalacji spryskiwaczy reflektorów do galanta z lat 88-92 lub następnego modelu bo mam zamontowane je u siebie lecz nie działają odkąd kupiłem miśka i czas jest zrobić z tym porządek. Może co ewentualnie sprawdzić?
Anonymous - 10-03-2011, 15:59
Po pierwsze trzeba zanurkować pod auto i sprawdzić na krótko czy silniczek pompki spryskiwaczy działa (masz wersję ze zbiorniczkiem przy akumulatorze czy na środku?) jak śmiga to można jeszcze sprawdzić czy w przełącznikach zespolonych nie ma uszkodzenia wypnij kostkę i tez na krótko sprawdzić ( na schemacie będą kolory kabli). Oczywiście sprawdzanie trzeba przeprowadzić przy przekręconym kluczyku do zapłonu 9świecą się kontrolki) i koniecznie przy włączonych światłach inaczej nie pracują spryskiwacze świateł.
jak poszło coś gdzieś po drodze to jeszcze CHYBA jest stycznik na trasie włącznik pompka. Jak pompka działa to trzeba rzucić nowe kable bo raczej nie znajdziesz w wiązce i gra nie warta świeczki. Jednak najczęściej to wina bezpieczników lub braku styku przy pompce (chyba że mocno bity i rzeźba była przy wiązce)
Tu daje liki do schematów z galanta e30 były trzy rodzaje trzeba sobie dopasować rocznik.
Uwaga! linki wstawiłem przez pomyłkę od tyłu w rogu są numery stron od 229 do 234 i taka jest kolejność
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
pozdro
bartek8915 - 11-03-2011, 07:39
chyba siadła pompka bo słychać jest przekaźnik dzięki za schematy
Anonymous - 11-03-2011, 09:21
Chyba pompka jest taka sama jak w hatchbacku z tyłu i da się ja zamontować do zbiorniczka. mam gdzieś taką zobaczę u siebie czy jest taka sama (dopiero koło poniedziałku) to dam znać
Maretzky85 - 11-03-2011, 13:06
dolar2dolar2, nie jest
Jest ze dwa razy większa
kwazar1 - 11-03-2011, 20:10
Pompkę można naprawić. W środku pompki jest bimetalowy wyłącznik i on zawodzi. Czasem wystarczy przeczyścić styki a czasem dogiąć blaszkę. Wiem, bo przerabiałem to u siebie.
Maretzky85 - 11-03-2011, 23:04
kwazar1, Nie tutaj Tutaj to zwykły silniczek elektryczny
Najczęściej przyczyną nie działania jest rdza albo zawieszone szczotki, ewentualnie ich brak
Dwa z 3 naprawiłem. 3 się rozpadł z powodu dogłębnego stanu rdzewienia, nadal jednak nie udało mi się zmusić ich żeby były idealnie w osi - trochę się trzęsą
bartek8915 - 22-03-2011, 09:54
Maretzky85, jak rozebrałeś je bo ja nie mogę dostać się do środka silniczka
Maretzky85 - 22-03-2011, 14:23
bartek8915, jak rozebrałem silniczek ? Czy spryskiwacze bo nie bardzo rozumiem ?
Silniczek po odgięciu 3 blaszek się wysuwa, ale bardzo ciężko, a jak jest mocno zardzewiały to wręcz nie da się środka wysunąć bo po prostu wszystko się niszczy...
bartek8915 - 22-03-2011, 20:05
o silniczek mi chodzi rozruszałem go ale się przywiesza i chciałem się dostać do jego szczotek i wirnika. może w czymś to namoczyć?
Maretzky85 - 23-03-2011, 08:46
Proponuje w odrdzewiaczu
|
|
|