To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Nowy silnik DID MIVEC!!!!

kisian - 11-03-2011, 16:10
Temat postu: Nowy silnik DID MIVEC!!!!
http://moto.onet.pl/16394...kul.html?node=2
bonito - 12-03-2011, 16:09

Marketingowy kit - pożyjemy trochę i zobaczymy czy rzeczywiście silnik jest tak rewelacyjny... Czasy legendarnej japońskiej jakości (nie mówiąc o kreatywności) już dawno odeszły do lamusa.

Może niektórzy pamiętają jakie były zachwyty nad pierwszym silnikiem GDI Mitsubishi - a potem okazało się że była to porażka. Był to chyba pierwszy wielkoseryjny silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim w samochodach. Wtedy okrzyknięto to epokowym wynalazkiem (zapominając przy okazji że silniki benzynowe z wtryskiem były stosowane nieco wcześniej np. w myśliwcach Me-109 w czasie 2 wojny światowej).
bonito

Trik - 24-03-2011, 19:21

Dzisiaj przysłuchałem się pracy nowej jednostki w O2 2,2 DID Mivec. Dotarł akurat egz. testowy do Grafix-u. Całkiem fajnie to zagdało na zimno, dość miekko to brzmiało, a nie jak ten T-34 od niemca. :lol: . Wg. mechanika, pedał sprzęgła chodzi całkiem lekko, podobno lżej niż w ASX 1,8 DID Mivec, ciekawe jak będzie z tarczami sprzęgła. Lakier grubość 96 mikronów :P , z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć. Za kilka dni może, będzie do dyspozycji na jazdach testowych.
mitsu00 - 24-03-2011, 19:27

Trik napisał/a:
z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć.
To akurat jest już od dawien dawna w OII z KOS :wink:
rezon - 24-03-2011, 19:58

Trik napisał/a:
Lakier grubość 96 mikronów
Przecież w starych O2 też było ok. 100, przynajmniej na ori malowanych elementach ;) T34 od NIemca przynajmniej pali zimą :) a poważnie to 1,8 w ASX też ma ładną kulturę pracy. Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej - zwłaszcza w sytuacji niedostatku zamienników
Trik - 24-03-2011, 20:39

rezon napisał/a:
Przecież w starych O2 też było ok. 100,
Hmy! w moim Lancerniku z 2007 jest 120-125. A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze :lol:
rezon - 25-03-2011, 08:44

Trik napisał/a:
A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze
Outek jest z 2007 i na większości elementów jest ok. 100-110 mikronów - nie pamiętam już dokładnie ile. Jedynie na opisywanych w innym wątku drzwiach miałem ok. 180-190
Student - 25-03-2011, 09:30

Bonito - mam podstawowe pytanie , miałeś GDI , jeździłeś więcej niż jeden raz tym samochodem.
Ja miałem 7 lat i byłem mega zadowolony, bardziej niż z DID, żadnych problemów , spalanie rewelacyjne , praca silnika tak samo.
Na twoim miejscu nie powielał bym opinii na temat czegoś czego sam nie testowałem.

Co do Outka z nowym silnikiem , czas pokaże, pewnie będzie lepszy niż ten z TDI, na pewno cichszy :lol: , co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa :lol: .

rezon - 25-03-2011, 09:52

Student napisał/a:
co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa .
pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków ;) , inne są cichsze.
skaut - 25-03-2011, 10:21

rezon napisał/a:
Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej

rezon, wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał.
imho

mitsu00 - 25-03-2011, 10:26

rezon napisał/a:

pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków , inne są cichsze.
Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach.... :mrgreen:
rezon - 25-03-2011, 11:55

mitsu00 napisał/a:
Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach....
a koło dwumasowe będę wymieniał co 40kkm, już wolę wymieniać komplet ;) . Ty to dobry kolega jesteś - z torbami chcesz mnie puścić ;)
skaut napisał/a:
wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał.
tak, tylko u niektórych starczają na nieco dłużej - tak dwa razy, i kosztują nieco taniej - tak cztery razy
Beduin - 16-04-2011, 21:42

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem nowego 2.268 DiD MiVEC połączonego z 6 stopniową skrzynia manualną. Pierwsze wrażenie to bardzo krótki zakres obrotów na pojedynczym biegu przez co prawej ręki nie można oderwać od dźwigni zmiany biegów. Co od odgłosu to rzeczywiście jest o niebo lepiej niż z VW. Nie słychać klekotu - dźwięk jest zdecydowanie bardziej basowy i prawie przypomina pomruk.
Pozdrawiam,

pg - 16-04-2011, 22:14

rezon napisał/a:
Student napisał/a:
co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa .
pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków ;) , inne są cichsze.


Kolego, może podyskutujemy nt. twej tezy "jakość i trwałość to różne pojęcia"! Straszny bełkot - nie polemizuj proszę, bo się ośmieszysz! Wobec tego wg ciebie coś w aucie może być nietrwałe i reprezentować wysoką jakość? Jakie masz wykształcenie, źródła naukowe, by stawiać takie odważne stwierdzenia? Nadmienię, że jestem profesorem w jednej z naszych politechnik i profesjonalnie się tymi sprawami zajmuję.

DJ Fazi - 17-04-2011, 07:59

Jak już profesorowie zabierają się za Outki to musi to być naprawdę wyjątkowe auto.

Pozdrawiam kadrę naukową Polytechnica Gedanensis :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group