Outlander II Ogólne - Nowy silnik DID MIVEC!!!!
kisian - 11-03-2011, 16:10 Temat postu: Nowy silnik DID MIVEC!!!! http://moto.onet.pl/16394...kul.html?node=2
bonito - 12-03-2011, 16:09
Marketingowy kit - pożyjemy trochę i zobaczymy czy rzeczywiście silnik jest tak rewelacyjny... Czasy legendarnej japońskiej jakości (nie mówiąc o kreatywności) już dawno odeszły do lamusa.
Może niektórzy pamiętają jakie były zachwyty nad pierwszym silnikiem GDI Mitsubishi - a potem okazało się że była to porażka. Był to chyba pierwszy wielkoseryjny silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim w samochodach. Wtedy okrzyknięto to epokowym wynalazkiem (zapominając przy okazji że silniki benzynowe z wtryskiem były stosowane nieco wcześniej np. w myśliwcach Me-109 w czasie 2 wojny światowej).
bonito
Trik - 24-03-2011, 19:21
Dzisiaj przysłuchałem się pracy nowej jednostki w O2 2,2 DID Mivec. Dotarł akurat egz. testowy do Grafix-u. Całkiem fajnie to zagdało na zimno, dość miekko to brzmiało, a nie jak ten T-34 od niemca. . Wg. mechanika, pedał sprzęgła chodzi całkiem lekko, podobno lżej niż w ASX 1,8 DID Mivec, ciekawe jak będzie z tarczami sprzęgła. Lakier grubość 96 mikronów , z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć. Za kilka dni może, będzie do dyspozycji na jazdach testowych.
mitsu00 - 24-03-2011, 19:27
Trik napisał/a: | z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć. | To akurat jest już od dawien dawna w OII z KOS
rezon - 24-03-2011, 19:58
Trik napisał/a: | Lakier grubość 96 mikronów | Przecież w starych O2 też było ok. 100, przynajmniej na ori malowanych elementach T34 od NIemca przynajmniej pali zimą a poważnie to 1,8 w ASX też ma ładną kulturę pracy. Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej - zwłaszcza w sytuacji niedostatku zamienników
Trik - 24-03-2011, 20:39
rezon napisał/a: | Przecież w starych O2 też było ok. 100, | Hmy! w moim Lancerniku z 2007 jest 120-125. A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze
rezon - 25-03-2011, 08:44
Trik napisał/a: | A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze | Outek jest z 2007 i na większości elementów jest ok. 100-110 mikronów - nie pamiętam już dokładnie ile. Jedynie na opisywanych w innym wątku drzwiach miałem ok. 180-190
Student - 25-03-2011, 09:30
Bonito - mam podstawowe pytanie , miałeś GDI , jeździłeś więcej niż jeden raz tym samochodem.
Ja miałem 7 lat i byłem mega zadowolony, bardziej niż z DID, żadnych problemów , spalanie rewelacyjne , praca silnika tak samo.
Na twoim miejscu nie powielał bym opinii na temat czegoś czego sam nie testowałem.
Co do Outka z nowym silnikiem , czas pokaże, pewnie będzie lepszy niż ten z TDI, na pewno cichszy , co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa .
rezon - 25-03-2011, 09:52
Student napisał/a: | co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa . | pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków , inne są cichsze.
skaut - 25-03-2011, 10:21
rezon napisał/a: | Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej |
rezon, wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał.
imho
mitsu00 - 25-03-2011, 10:26
rezon napisał/a: |
pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków , inne są cichsze. | Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach....
rezon - 25-03-2011, 11:55
mitsu00 napisał/a: | Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach.... | a koło dwumasowe będę wymieniał co 40kkm, już wolę wymieniać komplet . Ty to dobry kolega jesteś - z torbami chcesz mnie puścić skaut napisał/a: | wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał. | tak, tylko u niektórych starczają na nieco dłużej - tak dwa razy, i kosztują nieco taniej - tak cztery razy
Beduin - 16-04-2011, 21:42
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem nowego 2.268 DiD MiVEC połączonego z 6 stopniową skrzynia manualną. Pierwsze wrażenie to bardzo krótki zakres obrotów na pojedynczym biegu przez co prawej ręki nie można oderwać od dźwigni zmiany biegów. Co od odgłosu to rzeczywiście jest o niebo lepiej niż z VW. Nie słychać klekotu - dźwięk jest zdecydowanie bardziej basowy i prawie przypomina pomruk.
Pozdrawiam,
pg - 16-04-2011, 22:14
rezon napisał/a: | Student napisał/a: | co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa . | pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków , inne są cichsze. |
Kolego, może podyskutujemy nt. twej tezy "jakość i trwałość to różne pojęcia"! Straszny bełkot - nie polemizuj proszę, bo się ośmieszysz! Wobec tego wg ciebie coś w aucie może być nietrwałe i reprezentować wysoką jakość? Jakie masz wykształcenie, źródła naukowe, by stawiać takie odważne stwierdzenia? Nadmienię, że jestem profesorem w jednej z naszych politechnik i profesjonalnie się tymi sprawami zajmuję.
DJ Fazi - 17-04-2011, 07:59
Jak już profesorowie zabierają się za Outki to musi to być naprawdę wyjątkowe auto.
Pozdrawiam kadrę naukową Polytechnica Gedanensis
|
|
|