[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zdarte pokrycie tłumika
morley1 - 12-03-2011, 18:36 Temat postu: Zdarte pokrycie tłumika Witam,
mam następujący problem. Tłumik w lancerze sportbacku jest pokryty czarną farbą (ochronną czy ozdobną - tego nie wiem). W moim autku niestety przy cofaniu musiałem o coś się obetrzeć i troche tej farby zeszło, wyszła podspodnia srebrna warstwa; poniżej daję zdjęcie. Nie bardzo wiem co teraz zrobić i tu moje pytanie czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał? Są jakieś firmy które się czym takim zajmują? Trochę mnie to drażni bo tłumik w sportbackach jest mocno widoczny i ta plama się dość odcina.
A tutaj link do zdjęcia jak to wygląda:
http://img857.imageshack.us/i/p1000255resize.jpg
Luk - 12-03-2011, 20:52
Poczekaj, aż ta plama przyrdzewieje, przybrudzi się i nie będzie się odróżniać.
mitsu00 - 12-03-2011, 21:08 Temat postu: Re: Zdarte pokrycie tłumika
morley1 napisał/a: | Witam,
mam następujący problem. Tłumik w lancerze sportbacku jest pokryty czarną farbą (ochronną czy ozdobną - tego nie wiem). W moim autku niestety przy cofaniu musiałem o coś się obetrzeć i troche tej farby zeszło, wyszła podspodnia srebrna warstwa; poniżej daję zdjęcie. Nie bardzo wiem co teraz zrobić i tu moje pytanie czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał? Są jakieś firmy które się czym takim zajmują? Trochę mnie to drażni bo tłumik w sportbackach jest mocno widoczny i ta plama się dość odcina.
A tutaj link do zdjęcia jak to wygląda:
http://img857.imageshack.us/i/p1000255resize.jpg | W OII problem jest dosyć znany. Tłumiki pokryte są dosyć słabej jakości, lub za cienka warstwą farby i szybko tworzą się odpryski. Najprościej kupić czarna farbę żaroodporną do tłumików w sprayu i pomalowac na nowo. Sam tak w swoim zrobiłem i jest jak nowy A zrób to szybko, bo inaczej to miejsce niedługo zmieni kolor na rudawy
mazin - 14-03-2011, 19:54 Temat postu: Re: Zdarte pokrycie tłumika
mitsu00 napisał/a: |
Najprościej kupić czarna farbę żaroodporną do tłumików w sprayu i pomalowac na nowo. Sam tak w swoim zrobiłem i jest jak nowy A zrób to szybko, bo inaczej to miejsce niedługo zmieni kolor na rudawy |
Ja dodam od siebie, że farba żaroodporna kosztuje 12-14 złotych i schnie jakieś 5 minut. Malowałem bębny (tarczobębny), bo były rudawe i paskudnie z felgami się komponowały, po malowaniu jest o wiele lepiej.
Silverrr - 16-03-2011, 16:06
Ja mam to samo, tyle, że nigdzie nie szorowałem. Po prostu samo odpada. Mówicie, że zwykła farba żaroodporna wystarczy? Muszę się zagłebić w temat
racer1972 - 16-03-2011, 17:51
Hm... ja mam srebrny tłumik i mimo że w zimie mało jeżdżę to już rude plamy są ale mam to w nosie z uwagi,że tak samo było w poprzednim aucie i tłumik po sześciu latach nie był dziurawy... Estetą niestety jestem i dalej nie rozumiem czemu japońce pchają tłumiki w poprzek coby je było dobrze widać...
jaca71 - 17-03-2011, 11:10
racer1972 napisał/a: | Estetą niestety jestem i dalej nie rozumiem czemu japońce pchają tłumiki w poprzek coby je było dobrze widać... |
Dzięki temu masz wielowahaczowe zawieszenie, napęd 4x4 (na niektórych rynkach i w niektórych modelach), "spory" bagażnik, pojemny bak i kupę miejsca w kabinie.
Większym problemem niż tłumik w poprzek jest zadarty tyłek w Sportbacku
racer1972 - 17-03-2011, 13:34
Jakoś nie bardzo to kupuję... Bak nie jest wcale duży jak na apetyt auta,bagażnik wręcz mały jak na gabaryty,"niemce" mają wzdłuż a te same rozwiązania... Fakt faktem po jakie licho zad jest zadarty gdy można było dać 10cm w dół i bagażnik byłby większy o 1/4...
mitsu00 - 17-03-2011, 13:42
Silverrr napisał/a: | Ja mam to samo, tyle, że nigdzie nie szorowałem. Po prostu samo odpada. Mówicie, że zwykła farba żaroodporna wystarczy? Muszę się zagłebić w temat | Nic nie zgłębiaj, tylko kup pojemnik czarnej farby żaroodpornej, auto na podnośnik, odtłuść tłumik i maluj. Mój ma już 100 tys. km nalotu i tłumik jest jak nowy.
jaca71 - 17-03-2011, 16:12
racer1972, Ja Ci nie każe nic kupować Zaglądnij do bagażnika pod matę (w sportbacku trochę utrudnione) i pod samochód np. przy wymianie opon na letnie i wszystko stanie się prostsze. To są urody wspólnych platform dla kompakta i SUV'ów (ASX i OII) - brakło miejsca na tłumik końcowy.
Silverrr - 21-03-2011, 13:21
Panowie, przyznam, że wczoraj kupiłem owy spray czarny żaroodporny (do 690st) i dziś wziąłem się za umycie i pomalowanie. Efekt piorunujący. Aż dziwnie teraz wygląda czarny jak nowy tłumik a fura brudna
Na "elo" spryskałem cały mieszanką wody i płynu do garów (bo odtłuszcza) i szmatą cały wyczyściłem. Na dworze szybko schnie więc przeszedłem do dzieła. 3 warstwy i 20 minut później "beczka" wygląda jak nowa Oberwało się też rurce wydechowej więc całość pięknie czarna jest W wolnej chwili wrzucę zdjęcia.
P.S. Spray jest dostępny w ciastoramce za 14zł z groszami za dużą puszkę. Firma Dupli Color czy jakoś tak. Mi wystarczyło pół puszki na 3 warstwy + boki + rura wydechowa.
mitsu00 - 21-03-2011, 13:46
Silverrr napisał/a: | Panowie, przyznam, że wczoraj kupiłem owy spray czarny żaroodporny (do 690st) i dziś wziąłem się za umycie i pomalowanie. Efekt piorunujący. Aż dziwnie teraz wygląda czarny jak nowy tłumik a fura brudna
Na "elo" spryskałem cały mieszanką wody i płynu do garów (bo odtłuszcza) i szmatą cały wyczyściłem. Na dworze szybko schnie więc przeszedłem do dzieła. 3 warstwy i 20 minut później "beczka" wygląda jak nowa Oberwało się też rurce wydechowej więc całość pięknie czarna jest W wolnej chwili wrzucę zdjęcia.
P.S. Spray jest dostępny w ciastoramce za 14zł z groszami za dużą puszkę. Firma Dupli Color czy jakoś tak. Mi wystarczyło pół puszki na 3 warstwy + boki + rura wydechowa. | A nie mówiłem..... pamiętaj tylko że ta farba najlepiej sie utwardza jak po malowaniu się rozgrzeje. Tak wiec jeśli masz możliwość to "przeleć" jeszcze ze 2 razy i bedzie Git majonez
Silverrr - 21-03-2011, 15:36
mitsu00 napisał/a: | Silverrr napisał/a: | Panowie, przyznam, że wczoraj kupiłem owy spray czarny żaroodporny (do 690st) i dziś wziąłem się za umycie i pomalowanie. Efekt piorunujący. Aż dziwnie teraz wygląda czarny jak nowy tłumik a fura brudna
Na "elo" spryskałem cały mieszanką wody i płynu do garów (bo odtłuszcza) i szmatą cały wyczyściłem. Na dworze szybko schnie więc przeszedłem do dzieła. 3 warstwy i 20 minut później "beczka" wygląda jak nowa Oberwało się też rurce wydechowej więc całość pięknie czarna jest W wolnej chwili wrzucę zdjęcia.
P.S. Spray jest dostępny w ciastoramce za 14zł z groszami za dużą puszkę. Firma Dupli Color czy jakoś tak. Mi wystarczyło pół puszki na 3 warstwy + boki + rura wydechowa. | A nie mówiłem..... pamiętaj tylko że ta farba najlepiej sie utwardza jak po malowaniu się rozgrzeje. Tak wiec jeśli masz możliwość to "przeleć" jeszcze ze 2 razy i bedzie Git majonez |
Nasmarowałem 3 warstwy - powinno być ok Zrobiłem kilka kilometrów, spaliny powinny trochę podgrzać. Kiedyś może jak będę miał możliwości i czas to wezmę auto na kanał/podnośnik zdemontuję bekę i wtedy porządnie zeszlifuję i położę ową farbkę. Póki co tylko umyłem i przeleciałem 3 razy jak było
mitsu00 - 21-03-2011, 15:53
Silverrr napisał/a: | Nasmarowałem 3 warstwy - powinno być ok Zrobiłem kilka kilometrów, spaliny powinny trochę podgrzać. Kiedyś może jak będę miał możliwości i czas to wezmę auto na kanał/podnośnik zdemontuję bekę i wtedy porządnie zeszlifuję i położę ową farbkę. Póki co tylko umyłem i przeleciałem 3 razy jak było | No to dobrze. Ja raz w roku jak robię generalną polerke maszynową i konserwację lakieru, to przy okazji i tłumik maluję. Dlatego jest jak nowy na okrągło. Fabryczna farba zeszła mi na połowie tłumika chyba juz po 6 miesiącach. Żenada....
mkm - 25-03-2011, 04:44
Sprawdżcie czy te tłumiki nie są z nierdzewki (pewnie nie - przecież to nowe auta , ale sprawdzić można).
Tak dla rozluźnienia wrzucam Wam fotki tłumika ktory ma 19lat po zmyciu kilku warstw farby, którą poprzedni właściciel smarował bez opamiętania...
W drugim Colcie jest jeszcze w lepszym stanie
Fajne rzeczy robiło Mitsu w zeszłym wieku co?
|
|
|