To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - Jak sprawdzic numer silnika w Lancerze???

Anonymous - 03-11-2006, 15:27
Temat postu: Jak sprawdzic numer silnika w Lancerze???
jak sprawwdzic jaki numer ma moj silnik??mam lancera 1.3 12v w gazie aa i mam jescze problem ze swiecaca sie lampka silnika na pomaranczowo..czasami sie pali czasami nie przy jezdzie..co moze byc tego przyczyna??co mam wymienic??czy bedzie to droga naprawa??dziesk z gory
Hubeeert - 03-11-2006, 15:33

1. Zmieniłem tutuł tematu :!: :!:
2. Przyczyn świecenia lampek w Lancerze może byc z 1000 - co to za kontrolka?

Anonymous - 03-11-2006, 15:55

pomaraczowa lampka w ksztalcie silnika na panelu kolo predkosciomierza.
matt81 - 03-11-2006, 19:17

Zapewne Groobemu chodzi o słynną kontrolke CE :wink: , i tak jak pisał Hubeeert przyczyn może być dużo . Najlepiej zajrzeć na strone Krzyżaka i stosując sie do kilku kombinacji odczytać błąd/błędy

napisał:Grooby
Cytat:
jak sprawwdzic jaki numer ma moj silnik??mam lancera 1.3 12v


Nie wiem dokładnie o co ci chodzi do końca z tym numerem :roll: , ale podejrzewam że chcesz uzyskać info jakie oznaczenie ma twój silnik.O ile sie nie myle to jest to 4G13

Hubeeert - 03-11-2006, 19:26

matt81 napisał/a:
słynną kontrolke CE
Nie jest pomarańczowa

A w tym roczniku to zabij ale nie wiem jak odczytac błędy - na 99% nie da się diodą

matt81 - 03-11-2006, 20:34

Cytat:
A w tym roczniku to zabij ale nie wiem jak odczytac błędy - na 99% nie da się diodą


Ja też własciwie nie wiem dokładnie, ale jeśli jest złącze OBD2 czyli takie jak w (4g92 ,95r.) to po zmostkowaniu pin1 z pin4 CE powinien wymrugać kod błędu.

Chooper - 03-11-2006, 20:56

standardowa procedura OBD2 przy odczycie błędów czyli jak już zostało napisane pin 1 do maszy albo zewrzeć z pinem 4 (polecam stronkę Krzyżaka, albo temat na forum o kodach błędów w carismie, to wszystko bedzie jasne).

Co do samych błędów:
11 - sonda lambda
12 - MAF sensor
13 - sensor temp zasysanego powietrza (IAT)
14 - czujnik położenia przepustnicy
21 - ECT sensor
22 - czujnik położenia wału/czujnik obrotów silnika
23 - czujnik położenia wału
24 - czujnik prędkościomierza
25 - czujnik ciśnienia BARO sensor
31 - Knock sensor
32 - MAP sensor
36 - ignition timing adjuster - signal
41 - wtryskiwacze
44 - cewka
54 - immobilizer
59 - druga sonda lambda (końcowa)
61 - AT/ ECU wiązka
64 - alternator/ładowanie
0 - brak awarii


kasowanie błędów standardowo porzez zdjęcie klemy "-" z akumlatora na ok 30 sekund.

Anonymous - 04-11-2006, 15:35

a jak sie sprawdza te bledy??pod co trzeba sie podczepic???jakiej kostki szukac???i jak to sprawdzic???
Chooper - 05-11-2006, 01:24

czytaj ze zrozumieniem !!!

napisałem powyżej, aby zajżęć do tematu o kodach błędów w FAQ carismy. Jest dokładnie tak samo.

Karwoś - 05-11-2006, 18:14

Kolega dodał że samochód jest wyposażony w instalację gazową :) - a może lampka wskazuje zły skład mieszanki LPG??
Anonymous - 05-11-2006, 21:37

ok juz ogarnalem...a czy robi to roznice czy mam gaz czy nie???doszly mnie sluchy i ja tak mam ze jesli jedze na benzynie to nie siweci mis sie ta lampka CE czy moze tom iec zwiazek z instalacja gazoa??mam Hollenderska Princa na wielopunkcie i jeszcze nie bylem u gaziarza aby mi MOjego MYSIA wyregulowal....???
Hugo - 06-11-2006, 08:55

Grooby napisał/a:
doszly mnie sluchy i ja tak mam ze jesli jedze na benzynie to nie siweci mis sie ta lampka CE czy moze tom iec zwiazek z instalacja gazoa??


Tak. Może być źle dobrany emulator.

Karwoś - 06-11-2006, 10:47

U mnie CE się zapala jak jest źle dobrana mieszanka - podłączają pod OBD i wychodzi czy za bogata czy za uboga i przy jakich obrotach - oczywiście na podstawie wskazań z sondy lambda. A przy LPG nie chodzi o to żeby CE się nigdy nie palił - w końcu jak się coś dzieje nie tak to ta lampka po coś jest. Ja bym podjechał do speców od gazu żeby sprawdzili czy oby to nie od gazu się zapala.
macia - 10-11-2006, 22:39

Grooby napisał/a:
mam lancera 1.3 12v w gazie

Na 99 procent jest to wina źle dobranych rezystorów. Na przykład w galancie w 99% takich przypadków pomaga wstawienie oporników 56 Ohm być może w lancerze tak samo, ale tego nie wiem. Jednak zacząłbym od przeszukania na forum tematu LPG - tam ten temat wielokrotnie się już pojawiał. Zacznij od sprawdzenia jaki opór powinny dawać w lancerze :wink: Jeśli dobierzesz właściwe problem powinien zniknąć



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group