Space Wagon Techniczne - Stuki w tylnym moście
azari - 14-03-2011, 10:22 Temat postu: Stuki w tylnym moście Witam
Posiadam Space Wagona 94, 2.0 4x4. Przy maksymalnie skręconych kołach opory toczenia są bardzo duże, ale to podobno normalne. Choć nie ukrywam, że sporo to utrudnia manewrowanie. Niestety oprócz tego, również przy skręconych kołach, słychać przy ruszaniu, dziwne, metaliczne stuki, gdzieś z tylnego mostu. To nie brzmi już najlepiej.
Stuki miałem odkąd kupiłem autko. Jakieś dwa miesiące po kupnie padł w ogóle reduktor (zębatki były pokruszone). Myślałem, że stuki to była jego wina. Troche zeszło zanim znalazłem reduktor na podmiane, jeździłem wtedy tylko na przednim napędzie i było ok.
Niedawno udało mi się znaleźć reduktor. Po wymianie reduktora i spięciu z powrotem 4x4 stuki powróciły.
Spotkaliście się z czymś takim w Waszych 4x4, skąd może się to brać? Czy może uznać to za normalne i jeździć?
lapass - 14-03-2011, 14:38
Z opisu wynika, że posypał Ci się dyfer...
azari - 15-03-2011, 08:38
Rozumiem, że chodzi pewnie o tylny dyfer, skoro stuka stamtąd?
Czy może mieć on wpływ na większe opory przy manewrowaniu? Nie mam doświadczenia w 4x4, ale wydaje mi się, że aż nienaturalnie oporowo to idzie
Myślisz, że zanim nie załatwiłbym nowego to rozpiąć znowu 4x4 czy jeździć tak jak jest? Taki posypany dyfer, mógłby uszkodzić reduktor lub coś innego?
lapass - 15-03-2011, 09:11
azari napisał/a: | Rozumiem, że chodzi pewnie o tylny dyfer, skoro stuka stamtąd? |
Tak bym obstawiał.
azari napisał/a: | Czy może mieć on wpływ na większe opory przy manewrowaniu? |
Jeśli jest zblokowany, np. coś się w środku posypało, to całość będzie stawiała spore opory.
azari napisał/a: | Myślisz, że zanim nie załatwiłbym nowego to rozpiąć znowu 4x4 czy jeździć tak jak jest? |
Jeśli auto jeździ na tylko na 'przodzie' to bym odłączył. Ostatecznie sam Ci się rozłączy .
azari napisał/a: | Taki posypany dyfer, mógłby uszkodzić reduktor lub coś innego? |
Raczej nie, reduktor jest z przodu, posypią się zębatki i/lub łożyska w samym dyfrze. Ewentualnie również półosie, ale tu nie mam pewności.
Aha jeszcze jedno: czy masz możliwość blokowania tylnego mostu?
azari - 15-03-2011, 11:15
lapass napisał/a: | Raczej nie, reduktor jest z przodu, posypią się zębatki i/lub łożyska w samym dyfrze. Ewentualnie również półosie, ale tu nie mam pewności. |
Rozumiem. Na przodzie w sumie jeździł ok, więc faktycznie bezpieczniej będzie go odpiąć. Ostatnio jak padł reduktor, to tak się cholerstwo zablokowało, że ledwo na lawete szło go wciągnąć
Dzięki za pomoc.
lapass napisał/a: | Aha jeszcze jedno: czy masz możliwość blokowania tylnego mostu? |
Nie, nie mam takiej możliwości. Przynajmniej nic mi o niej nie wiadomo
lapass - 15-03-2011, 12:10
azari napisał/a: | Nie, nie mam takiej możliwości. Przynajmniej nic mi o niej nie wiadomo |
Jakbym miał tak w ciemno obstawiać to wydaje mi się, że już masz .
Powodzenia w naprawie.
szamcio11 - 16-03-2011, 12:11
nie słyszałem, żeby jakakolwiek wersja Wagona miała blokadę mostu!
jedyne co było, to wystepowały tylne mosty z ograniczonym poślizgiem, ale to się nijak ma do możliwości blokowania przez kierowcę
lapass - 16-03-2011, 18:57
szamcio11 napisał/a: | ale to się nijak ma do możliwości blokowania przez kierowcę |
Może nie przez kierowcę, ale jak coś się w środku posypało, to kawałek metalu może robić za taką blokadę.... Stałą
azari - 05-04-2011, 14:33
Wagon wrócił z testów od mechanika Dyfer jednak okazał się w porządku, tylny most nie jest zblokowany.
Problemem nadmiernych oporów przy skręconych kołach, jest najprawdopodobniej sprzęgło wiskotyczne skrzyni biegów.
Nie jest to jednak zbyt popularna część Macie może jakieś namiary, gdzie popytać, oprócz allegro?
|
|
|