[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Luzy zaworowe...
czubekxx - 29-03-2011, 13:55 Temat postu: [C52A 1.5] Luzy zaworowe... Witam,
Niestety w moim colcie zawory zaczynają klepać i muszę ustawić luzy....nigdy tego sam nie robiłem więc pewnie zrobi to mój mechanik i właśnie w związku z tym mam 2 pytania:
1. Luzy zaworowe dla colta 4g15 to: wlot: 0.15, wylot: 0.25????
2. Jak, po zdjęciu pokrywy zaworów, odróżnić zawory ssące od wydechowych???
Proszę o pomoc i pozdrawiam
robertdg - 29-03-2011, 19:17
http://mitsubishifan.webpark.pl/
czubekxx - 29-03-2011, 23:40
zaglądałem na stronkę Krzyżaka, ale tam jest opisany proces regulacji luzów zaworowych dla silnika 4g37....
Krzyzak - 30-03-2011, 07:40
regulujesz tak samo
i adres strony to już mitsubishifan.pl
czubekxx - 03-04-2011, 14:54
Jeśli się nie mylę to 4g37 ma 8 zaworów a 4g15 12 zaworów....i pytanie, które zresztą zadał mi sam mechanik - jak odróżnić zawory ssące od wydechowych?
omenek - 03-04-2011, 17:47
Od strony kolektora wydechowego masz wydechowe, a od strony kolektora ssącego masz ssące. Żadna filozofia.
Pozdrawiam.
idas - 03-04-2011, 18:06
czubekxx napisał/a: | które zresztą zadał mi sam mechanik - jak odróżnić zawory ssące od wydechowych?
|
Fajny mechanik, nie ma co... Lepiej go zmień bo Ci więcej szkód narobi niz pomoże;-)
Ssących w głowicach 12V jest 8, a wydechowych 4.
czubekxx - 04-04-2011, 00:11
no właśnie sam nie wiem co mam myśleć o tym mechaniku....gość zajmuje się głównie niemieckimi autami i ma kurcze niezłą opinię w necie i wśród klientów w sumie też lubię do niego jeździć...zawsze doradzi, pomoże, znajdzie kilka minut żeby zajrzeć pod maskę i pogadać....za free a jak pojechałem do niego z tymi zaworami to właśnie powiedział mi żebym się zorientował, które zawory są które...i trochę mnie to zdziwiło bo chyba mechanik powinien wiedzieć, że:
Cytat: | Od strony kolektora wydechowego masz wydechowe, a od strony kolektora ssącego masz ssące |
no chyba, że są jakieś wyjątki....
Krzyzak - 04-04-2011, 09:47
ja też bym się bał takiego mechanika, który nie wie, gdzie są jakie zawory...
kiedyś w zakładzie tłumikarskim gość złapał mi za rurę do wlewu paliwa i zaczął nią szarpać... - masakra, kazałem opuścić auto i pojechałem gdzie indziej
czubekxx - 07-04-2011, 19:59
A ktoś z Was robił takie rzeczy?? pytam zwłaszcza forowiczów z Wrocławia....bo tak sobie myślę, że zamiast jechać do mechanika i denerwować się o efekt regulacji, może ktoś z Was mógłby mi pomóc?? oczywiście odpłatnie rzecz jasna
Mateusz071 - 07-04-2011, 21:44
Ja robiłem nie raz, nie dwa i nie tylko w miśkach Z tymi zaworami które są które sprawa się komplikuje jak masz wydechowy kolektor pod ssacym po jednej stronie silnika... ale i tak sie da odróżnić bezproblemowo Ja niestety nie ma zbytnio czasu na zabawe z tym ale moge polecićci mechanika z bielan wrocławskich http://www.cylex.pl/mapa/...4309-trasa.html - jest dokladnie na rogu ogrodowej a wrocławskiej. Tylko sie nie wystrasz bałaganu - pozory mylą
czubekxx - 15-04-2011, 17:51
wstępnie jestem już umówiony na regulację z jednym z forumowiczów... ale mam jeszcze pewne spostrzeżenia w sprawie tych moich zaworków....otóż jak sobie dobrze przypominam to zaczęły stukać po wymianie oleju...mam teraz Mobila 10W40 - wcześniej był jakiś inny półsyntetyk - przynajmniej tak mówił poprzedni właściciel...zawory zaczynają się odzywać dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym ich nie słyszę...jestem ciekaw czy regulacja pomoże w ogóle??
idas - 20-04-2011, 21:29
Jestem świeżo po spotkaniu z kolegą Michałem i niestety nasze starania skazane były niejako na klęskę gdyż najprawdopodobniej ma on przestawiony rozrząd... Ustawiając wcięcie na kole pasowym na znaczniku T, znak na kole rozrządu nie pokrywa się z wypustką w głowicy... Lampa stroboskopowa pokazała iż zapłon ustawiony jest na T a powinien być w okolicach 10 stopni o ile się nie mylę (bez masowania złącza, ze zmasowanym 5), co sugeruje iż przestawienie o ząbek czy dwa było skorygowane przestawieniem zapłonu? Jeśli się mylę to mnie poprawcie... czy w takim razie można dobrze wyregulować zawory skoro nie do końca wiadomo kiedy jest TDC na 1 lub 4 cylindrze... Czy tylko w idealnie równym ustawieniu TDC zawór będzie miał odpowiedni luz? Kurcze chciałem koledze pomóc, ale ma tam chłopak masakre z tym rozrządem (robił ten "mechanik" od pytania o zawory). I
czubekxx napisał/a: | zawory zaczynają się odzywać dopiero po rozgrzaniu silnika, |
moim zdaniem nie grają u Niego zawory... Coś innego sobie rytmicznie terkocze przy niskich obrotach -może to być spalanie stukowe od źle wyregulowanego zapłonu?
Mateusz071 - 21-04-2011, 21:06
przy 2,5 ząbka zawory podpisywały mi sie na tłoku.... czyli przy jego przestawieniu może któryś zawór uprawiać miłość analną z tłokiem i ogólnie wszytsko jest do d...! rozepnijcie rozrzad, ustawcie go, ustawcie zpałon i bedzie guitar!
idas - 21-04-2011, 21:19
Mateusz, powiedz mi proszę czy znacznikiem na kole pasowym powinno być malutkie wcięcie po wewnętrznej stronie koła ? jest idealnie równe dlatego wyglądało mi na fabryczne:] niestety chyba mechanik który robił rozrząd pomazał w różnych miejscach białą farbą i tak naprawdę w jego przypadku nie wiadomo o co chodzi:] Na głowicy trójkątny znacznik jest po prawej stronie, trochę poniżej krawędzi głowicy, a na kole rozrządu jest kropka na zewnętrznej ściance zęba? Jeśli jest tak jak piszę to pasek jest przestawiony o jakieś 2 zęby...
Mateusz71 napisał/a: | rozepnijcie rozrzad, ustawcie go, |
Za cienki jestem póki co na takie roboty:] nie to że nie dał rady, ale za duża odpowiedzialność ciąży na "robiącym" rozrząd:D Następny swój na pewno wymienię, ale kolegi bałbym się
Zastanawia mnie tylko jak jest z tymi zaworami, czy koniecznie muszą być tłoki 1 i 4 w TDC podczas regulacji bo wyregulowałem na luzy wyczuwalne identycznie jak u mnie (mój silnik chodzi idealnie) i u Czubekxx'a nie chodzi to wzorowo (aczkolwiek zaworów za bardzo nie słychać:/)...
|
|
|