To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Wyciek oleju koło rozrządu/pod pompą wspomagania

Hornet - 12-04-2011, 19:14
Temat postu: Wyciek oleju koło rozrządu/pod pompą wspomagania
Hej
Jakiś czas temu zauważyłem zabrudzenie na "rogu silnika" - tak od pompy wspomagania w dół, do łączenia z miską olejową, tak jakby po łączeniu chyba z dolna osłoną pokrywy rozrządu. Wytarłem i tyle. Profilaktycznie zajrzałem do paska rozrządu - sucho, więc stwierdziłem że to syf z ulicy. Niestety dzisiaj znowu był tam syf, ale bardziej "mokry"- tak jakby olej. Wyciek jest widoczny tylko od dołu, z góry nic nie widać. Plamy pod samochodem nie ma (staje w tym samym miejscu), po stanie oleju też ciężko stwierdzić że coś ubywa.
Jutro umawiam się do mechanika na ogląd sytuacji a Was pytam czego można się spodziewać?

edit: czy możliwy jest wyciek oleju spod pompy chłodzenia ?

pawkas - 14-04-2011, 22:46

Nie spod pompy chlodzenia nie jest możliwy wyciek oleju jak juz to płyn chłodniczy ale po płynie zostaje biały osad czasami zabarwiony pod kolor płynu chlodniczego.
Wyciek może jest gdzieś spod uszczelki głowicy i przecieka jakims zakamarkiem w dół

rosomak1983 - 15-04-2011, 12:04

mi sie wydaje ze pompa wspomagania cieknie... Sprawdz czy nie ubywa płynu choc jak nie ma plam pod autem wyciek moze byc niezauważalny...
Hornet - 15-04-2011, 16:07

Problem jest w tym że żadnego płynu nie ubywa w zauważalny sposób...

edit: tak to wygląda...


maro275 - 17-04-2011, 18:50

Na pewno uszczelniacz koła zębatego od rozrządu ? może uszczelka pod głowicą ? też tak miałem tyle, że z drugiej strony - leciał olej ale takim mało widocznym strumyczkiem, że się tak wyrażę ;], że nie było widać. Drugi przypadek to bardzo podobnie u Ciebie, ale wymieniłem filtr oleju i olej i przestało mi brudzić silnik - 4 dni już spokój mam, winny był filtr oleju, była nie szczelność miedzy nim, a blokiem silnika i sikało .. w prawo pod pompę wspomagania i w górę.
Hornet - 23-04-2011, 11:49

Cytat:

Na pewno uszczelniacz koła zębatego od rozrządu


Czy na pewno to się okaże :P
Misio już po naprawie, to jak pisze maro275 mechanik stwierdził wyciek po uszczelniaczach.
Rozrządowi i tak została tylko 10 000 do wymiany, tak więc zrobione zostało wsio.
Mam jeszcze pytanko - są jakieś środki do "umycia" silnika z oleju ? Coś co można wylać na szmatę i wyczyścić ?

maro275 - 23-04-2011, 19:07

Do mycia silników to K2 AKRA lub Activ JET lub Motorrens lub masa innych preparatów, chociaż ja tam proponuję dać to pod myjkę ciśnieniową ;p nie zachlap elektroniki i myj bloczek :)

Pozdro

Hornet - 24-04-2011, 13:44

maro275 napisał/a:
hociaż ja tam proponuję dać to pod myjkę ciśnieniową

Absolutnie wykluczone ! Właśnie ze względu na możliwość zalania elektroniki/elektryki.

maro275 - 24-04-2011, 17:51

Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki, psikasz na to pod ciśnieniem i schodzi, przecież nie zachlapie Ci elektroniki z drugiej strony silnika :)
Hornet - 25-04-2011, 18:52

maro275 napisał/a:
Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki


Elektroniki nie ma, to fakt ale jakieś kable są i nie ma co ryzykować.

A co do wycieku... dalej jest :(
Widać z uszczelniaczy też ciekło, ale nie tylko. Jutro rewizyta u mechanika.
Mam jeszcze pytanka: czy olej który wycieknie na silnik dalej ma swój zapach, czy "wietrzeje". Bo po przetarciu chustką i powąchaniu nie czuć oleju.
Powoli zaczynam podejrzewać ( a raczej mam nadzieję) że to uszczelka (silikon) pomiędzy pompa wody a silnikiem, i nie wiem teraz co z paskiem rozrządu, który niedawno był zakładany. Czy w razie demontażu kazać zakładać nowy czy można zostawić obecny ?

maro275 - 25-04-2011, 19:23

Hornet napisał/a:
maro275 napisał/a:
Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki


Elektroniki nie ma, to fakt ale jakieś kable są i nie ma co ryzykować.

A co do wycieku... dalej jest :(

czy olej który wycieknie na silnik dalej ma swój zapach, czy "wietrzeje". Bo po przetarciu chustką i powąchaniu nie czuć oleju.


To chyba zależy jaki stary olej, nowy to chyba nie, ale przepalony to może trochę waniać chyba, ale na 100% nie powiem.

Cytat:

silikon


Na silikon składane było ? trochę lipa, ja tam wole zawsze uszczelkę oryginalną kupić która pasuje i na pewno będzie szczelna.


A spod głowicy nie cieknie olej ? Albo pompa wspomagania pluje może gdzieś ?

Hornet - 04-05-2011, 18:06

No to jestem po rewizycie - nie mogli mnie przyjąć w zeszłym tygodniu...
Opcję skąd cieknie wyglądają tak:
1. Pomiędzy pompą oleju a blokiem ( wcześniej myślałem że to pompa wody)
2. Uszczelka pod głowicą
3. pkt 1 + pkt 2
Wskazania są bardziej na uszczelkę pod głowicą, widać też delikatne ślady w innych miejscach. Póki co mech mówi że nie ma co grzebać i jeździć bacznie obserwując rozwój wypadków, z tym że należy się nastawiać na wymianę. No to na razie będę tak jeździł i odkładał kasę.

Zastanawia mnie jedno - na moje wszystko zaczęło się po wymianie oleju - jakoś w lutym. Podczas wymiany nic nie zauważyłem, wyszło potem. Ciekawe czy jakbym wymienił olej na klasę niżej ( teraz jest Lotos 5W40) to by się to przytkało na jakiś czas...

maro275 - 04-05-2011, 19:30

Hornet napisał/a:

Zastanawia mnie jedno - na moje wszystko zaczęło się po wymianie oleju - jakoś w lutym. Podczas wymiany nic nie zauważyłem, wyszło potem. Ciekawe czy jakbym wymienił olej na klasę niżej ( teraz jest Lotos 5W40) to by się to przytkało na jakiś czas...



Kolego, jeżeli zalałeś rzadszy olej niż miałeś to może przeciekać...

Hornet - 04-05-2011, 20:16

Nigdzie nie pisałem że wymieniłem olej na rzadszy... Na Lotosie 5W40 misiek śmiga już 5 rok.
maro275 - 04-05-2011, 21:28

W takim razie uszczelniacze, uszczelki mogą już przepuszczać, swoje latka już ma autko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group