To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze

Darou - 20-04-2011, 15:18
Temat postu: czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze
Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam.
milo - 25-04-2011, 14:19
Temat postu: Re: czujnik TDC 1 cylindra i wtryskiwacze
Darou napisał/a:
Witam wszystkich, przez jakiś czas pojawiała mi się i znikała kontrolka check engine. Teraz już praktycznie zawsze świeci. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem i wyszły mi dwa błędy - 23 i 41. Od czego mam zacząć, co i jak mam sprawdzić? Pozdrawiam.
Może to ci pomoże galant
Darou - 25-04-2011, 21:03

Od tego zacząłem i wyszukałem te błędy.
Maretzky85 - 25-04-2011, 22:10

Aparat zapłonowy Ci się sypie (tam jest czujnik TDC o ile dobrze pamiętam).
A wtryskiwacze - masz może gaz ? :P

Darou - 26-04-2011, 08:35

Maretzky85, Tak mam na gazie, średnio zużywam pół baku benzyny na 3 tankowania gazu.
Co do aparatu zapłonowego, to już kiedyś opisywałem ten problem że jest upaćkany żółtym smarem od strony kopułki http://forum.mitsumaniaki...ab4afc02#720590
Pytanie czy aparat zapł. pasuje z 2.0 do 1.8?

Krzyzak - 26-04-2011, 12:46

nie pasuje
jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu
normalnie w tym modelu się to zwyczajnie nie zdarza - możesz mi wierzyć

Darou - 26-04-2011, 13:54

Hmmm, a jak to wygląda przy odczytywaniu błędów jeżeli wyszło mi 23 to czy może to być powiązane z innymi elementami związanymi z zapłonem?Np. mam już do wymiany świece bo minęło 10 tys. a na gazie szybciej się zużywają..
Krzyzak - 26-04-2011, 14:39

w dziale Download jest manual do E3x - tam jest wyraźnie napisane, kiedy ten błąd się pokazuje (w skrócie: czujnik położenia wałka rozrządu (jest w aparacie zalany glutem) lub kable lub komputer i nic innego)
Hugo - 26-04-2011, 15:24

Krzyzak napisał/a:
jedyne, co mi przychodzi na myśl, to padaczka aparatu z powodu gazu
Krzyzak wrzuć na luz z tym LPG...
Darou - 27-04-2011, 14:30

Podsumowując muszę zmienić aparat zapłonowy tak? Co do wtryskiwaczy to jak mogę je sprawdzić?
Maretzky85 - 27-04-2011, 22:36

Ohmomierz w rękę i sprawdzasz :) Powinny mieć w okolicach 15 Ohmów.
Darou - 09-05-2011, 12:32

Zmierzyłem wtryskiwacze i każdy ma 15,6 - 15,7 więc są w porządku. A może regulacja zapłonu ma jakiś wpływ na te błędy. Jakiś czas temu czyściłem przepustnicę, ale nie regulowałem zapłonu, obroty były na poziomie 1100-1200. Co dalej?
Maretzky85 - 09-05-2011, 21:15

Błąd pewnie wyrzuca przez gaz. Jak przerzucasz na gaz to pewnie odłącza wtryskiwacze i wywala błąd po jakimś czasie.
A aparat zapłonowy ... cóż, pewnie też jest podpięty do sterownika gazowego i czasem wywala błąd. Czyli wszystko w porządku :P Znaczy się źle zamontowana instalacja gazowa.

Jaki w ogóle masz ten gaz ? Sekwencję ?

Darou - 10-05-2011, 09:08

Maretzky85, błąd pokazuje po kilkunastu sekundach na benzynie. Instalacje gazowa jest pierwszej generacji bez kompa i praktycznie w ciągu 4 lat tylko raz mi się paliła kontrolka z powodu czujnika spalania stukowego.
Maretzky85 - 11-05-2011, 06:56

To może któraś wtyczka nie kontaktuje. A aparat w takim razie albo wymienić, albo też sprawdzić instalację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group