To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Rośnie temperatura silnika.

Docent - 05-05-2011, 14:10
Temat postu: [3.2 DID] Rośnie temperatura silnika.
W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne.
zbyszekm2 - 05-05-2011, 14:30
Temat postu: Re: Rośnie temperatura silnika.
Docent napisał/a:
W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne.

Trzeba sprawdzić układ chłodzenia, prawdopodobnie mała wydajność chłodnicy.

Docent - 06-05-2011, 07:57

Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica?
pawel80 - 06-05-2011, 09:08

wydaje mi sie to normalne, silnik pracuje z wiekszym obciazeniem wiec wiecej paliwa spala, co z koleji powoduje wzrost temp. na trasie obciazenie jest w miare ciagłe do tego dochodzi zwiekszoba predkosc oraz zwiekszone opory powietrza
zbyszekm2 - 06-05-2011, 09:59

Docent napisał/a:
Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica?

Mam na myśli, ze często spotykamy zasyfiona chłodnicę. Często jak stoi długo bez wody to później ma obniżona sprawność.
Warto na początek, sprawdzić czy z wierzchu nie jest zabrudzona a w środku warto przepłukać.

Docent - 11-05-2011, 07:50

Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane.
zbyszekm2 - 11-05-2011, 11:50

Docent napisał/a:
Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane.

zrób test. przejedz rozgrzej silnik, i jak się nagrzeje to stań i jeden wyłącza silnik, drugi patrzy czy wisko staje. Jeśli zrobi więcej niż półobrotu, to po trzech min należy zapalić silnik i zgasić jeśli dalej będzie kręciło się wisko więcej niż pół obrotu to walnięte jest wisko, jeśli będzie się kręciło to walnięta jest chłodnica. A czasem i jedno i drugie.

Docent - 02-06-2011, 12:31

Wymieniłem wisko, ale objawy nie ustąpił. Mam pytanie czy są różnego typu wiska do tego samego elementu tak jak w przypadku termostatu i jaki faktycznie lepiej załóżć z tem. 76,5 C czy 82 C.
leszek - 13-06-2011, 12:46

Masz kolego zasyfioną chłodnicę między lamelkami na zewnątrz
pierwsza chłodnica od klimy ma większą przepustowość powietrza ale druga od cieczy ma mniejszą i dlatego wyłapuje wszystkie syfy
Weź wyciąg chłodnicę i ją umyj najlepiej kercherem tylko uważaj żebyś nie pozaginał lamelek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group