Pajero III - [3.2 DID] Rośnie temperatura silnika.
Docent - 05-05-2011, 14:10 Temat postu: [3.2 DID] Rośnie temperatura silnika. W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne.
zbyszekm2 - 05-05-2011, 14:30 Temat postu: Re: Rośnie temperatura silnika.
Docent napisał/a: | W czasie jazdy z przyczepą kempingową po trasie po pewnym czasie szczególnie na podjazdach zaczyna wzrastać niebezpiecznie temperatura na wskaźniku. Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu czy wjechaniu w miasto temperatura wraca do normy. Przyczepa toczy się lekko i waży niecałe 1,5 tony. Wentylator elektryczny się włącza. Pół roku temu wymieniałem sprzęgło wiskozowe bo wzrosła temperatura podczas jazdy solo i w serwisie stwierdzono , że to może być przyczyną. Nie wiem czy wiązać te fakty, czy faktycznie wzrasta temperatura, bo na pewno nie są to objawy normalne. |
Trzeba sprawdzić układ chłodzenia, prawdopodobnie mała wydajność chłodnicy.
Docent - 06-05-2011, 07:57
Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica?
pawel80 - 06-05-2011, 09:08
wydaje mi sie to normalne, silnik pracuje z wiekszym obciazeniem wiec wiecej paliwa spala, co z koleji powoduje wzrost temp. na trasie obciazenie jest w miare ciagłe do tego dochodzi zwiekszoba predkosc oraz zwiekszone opory powietrza
zbyszekm2 - 06-05-2011, 09:59
Docent napisał/a: | Kolego masz na myśli, iż może być przybita chłdnica? |
Mam na myśli, ze często spotykamy zasyfiona chłodnicę. Często jak stoi długo bez wody to później ma obniżona sprawność.
Warto na początek, sprawdzić czy z wierzchu nie jest zabrudzona a w środku warto przepłukać.
Docent - 11-05-2011, 07:50
Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane.
zbyszekm2 - 11-05-2011, 11:50
Docent napisał/a: | Koledzy mam nadal pytanie dotyczące temperatury silnika. Jeżeli silnik ma temperaturę nominalną i gasicie go, to wentylator zatrzymuje się od razu, bo u mnie jeszcze przez jakieś 5-8 sekund się kręci i nie wiem czy przypadkiem z powodu sprzęgła wiskozowego się grzeje. Chociaż w zeszłym roku latem sprzęgło było wymieniane. |
zrób test. przejedz rozgrzej silnik, i jak się nagrzeje to stań i jeden wyłącza silnik, drugi patrzy czy wisko staje. Jeśli zrobi więcej niż półobrotu, to po trzech min należy zapalić silnik i zgasić jeśli dalej będzie kręciło się wisko więcej niż pół obrotu to walnięte jest wisko, jeśli będzie się kręciło to walnięta jest chłodnica. A czasem i jedno i drugie.
Docent - 02-06-2011, 12:31
Wymieniłem wisko, ale objawy nie ustąpił. Mam pytanie czy są różnego typu wiska do tego samego elementu tak jak w przypadku termostatu i jaki faktycznie lepiej załóżć z tem. 76,5 C czy 82 C.
leszek - 13-06-2011, 12:46
Masz kolego zasyfioną chłodnicę między lamelkami na zewnątrz
pierwsza chłodnica od klimy ma większą przepustowość powietrza ale druga od cieczy ma mniejszą i dlatego wyłapuje wszystkie syfy
Weź wyciąg chłodnicę i ją umyj najlepiej kercherem tylko uważaj żebyś nie pozaginał lamelek.
|
|
|