To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.9 TD] Uszczelnienie stopy wału korbowego - Pomocy

Kleszczak - 01-06-2011, 19:02
Temat postu: [Cari 1.9 TD] Uszczelnienie stopy wału korbowego - Pomocy
Witam, mam taki problem, cieknie mi z pod silnika mimo że nowy simmering na wale i uszczelka nowa pod miską.
Wymieniłem już trzy i dalej cieknie, dziś byłem w sklepie i sprzedawca pokazał mi że są dwa rodzaje uszczelek.
taką niby miałem
oraz podobną do tej co jest do opla
Podobna do takiej

[ Dodano: 01-06-2011, 19:04 ]
taka właśnie, znaleziona w jakimś sklepie na necie
Powiedzcie mi jaka ma być właściwie bo już miesiąc mi mija jak siedzę pod autem.

mario mario - 02-06-2011, 06:40

Kleszczak napisał/a:
Witam, mam taki problem, cieknie mi z pod silnika mimo że nowy simmering na wale i uszczelka nowa pod miską.
Wymieniłem już trzy i dalej cieknie, dziś byłem w sklepie i sprzedawca pokazał mi że są dwa rodzaje uszczelek.
taką niby miałem
oraz podobną do tej co jest do opla
Podobna do takiej


A to akurat nie są takie same uszczelki, ale to chyba pomyłka.

Kleszczak napisał/a:
[ Dodano: 01-06-2011, 19:04 ]
taka właśnie, znaleziona w jakimś sklepie na necie
Powiedzcie mi jaka ma być właściwie bo już miesiąc mi mija jak siedzę pod autem.


To wyjdź chociaż kości rozprostować :mrgreen:

Tak na poważnie. Uszczelki które pokazałeś nie są nawet do siebie podobne, ale może chodziło ci o jakieś inne cechy uszczelki a nie o kształt.

Moja rada, jak już gdzieś pisałem, przygotuj miskę. Powierzchnia przylegająca musi być równa, szczególnie w przypadku cienkich uszczelek. Ponadto sprawdź czy nie masz otworów na śruby poprzeciąganych. Jeżeli tak to lekko wybijakiem pneumatycznym, lub przez jakiś wałek młotkiem należy te otwory wyrównać. Należy oczyścić miskę i korpus z resztek starej uszczelki, która mogła się sprasować, najczęściej z korpusem silnika. Jeżeli masz uszczelkę odpowiadającą kształtem i mimo wszystkich zabiegów nadal cieknie to zastosuj na uszczelkę sylikon obustronnie. W misce nie ma ciśnienia, więc nie musisz jej dokręcać tak jak koła od bizona, z wyczuciem należy, no i pozwól niech sylikon zaschnie (1h) i dopiero zalej olej. Jeżeli dalej będzie ciekło to znaczy że jest jakieś uszkodzenie mechaniczne np. pęknięcie. Piszę tak bo tak robię czasami w skrzyniach automatycznych, tylko raz stosowałem sylikon na uszczelkę pod pokrywą klawiatury - nie cieknie. Powodzenia i pozdrawiam.

Kleszczak - 09-06-2011, 09:06

kości już rozprostowałem ale fakt że plecy powoli dawały o sobie znać. Auto u mechaniora a ja się racze drugim autem bez dachu więc nie jest źle :wink:
dokładnie chodziło mi o inne cechy tej uszczelki bo ona nie jest sztywna jak te płaskie, jest luźna i sprzedaje się ją normalnie w woreczku i tylko FEBI taką ma w sprzedaży.
Miska faktycznie miała wypuklenia ale to i tak nic nie dało.
Zastosowałem się do Twoich porad i niestety to nic nie pomogło, na misce nie widać śladu pęknięcia. Pozdrawiam.
Jak coś się wykluje to napiszę w swoich postach co było nie tak.

robertdg - 09-06-2011, 09:10

Kleszczak napisał/a:
jest luźna i sprzedaje się ją normalnie w woreczku i tylko FEBI taką ma w sprzedaży.
to zalezy w jakim sklepie zapytasz, jednakże masz gwarancje, ze nowa uszczelka pocieknie za pare miesięcy, no chyba ze wstawiłes oryginał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group