Pajero III - Koło dwumasowe i sprzęgło ;/
Zakatek - 07-06-2011, 22:03 Temat postu: Koło dwumasowe i sprzęgło ;/ Witam! Po dość długim czasie nieobecności wracam do Was z problemem. Otóż w moim Pajero III 3.2 DiD uległo uszkodzeniu sprzęgło i koło dwumasowe. Mam pytanie czy opłaca się regenerować obie części? Otóż znalazłem firmę która specjalizuje się w tego typu naprawach, a i cena jest całkiem mała.
Nie wiem czy kupić nowe sprzęgło, a koło regenerować czy jedno i drugie dać do naprawy? Liczę na waszą pomoc
bkoch - 08-06-2011, 13:24 Temat postu: Koło dwumasowe Witam jakiś czas temu miałem ten sam problem .
Dwumasa zregenerowałem w Poznaniu koszt 1500zł. , natomiast sprzęgło kupiłem nowe w całym zestawie koszt.1600zł.
Przejechałem po wymianie prawie 50000 km. , często dosyć ostro upalam w terenie jak na razie jest o.k.
Pozdrawiam.
Balugass - 09-06-2011, 19:36
jak rozpoznałeś ze to dwumas?? u mnie w pajero spadła ta gumowa zaślepka od skrzyni biegów i zaczęło sie wydobywać tak jakby terkotanie na biegu jałowym dość głośno... podczas jazdy jest ok nic nie hałasuje pedał nie drży ale te terkotanie mnie niepokoi
Zakatek - 09-06-2011, 22:00
Ja podczas ruszania spod świateł straciłem moc i koniec... Tzn. jakoś się doczołgałem do domu ok. 20km/h - akurat tak się złożyło że usterka wystąpiła praktycznie ulicę dalej od mojego domu Dodatkowo na mojej ulicy mam sąsiada który prowadzi warsztat samochodowy i to on ocenił co się zepsuło...
Na drugi dzień koło dwumasowe zostało wymontowane i wraz ze sprzęgłem wysłane do naprawy do Poznania
Aktualnie czekam na paczkę z naprawionymi częściami i liczę że dojdzie jutro Przy okazji wymieniam klocki, gumy stabilizatorów i końcówki drążków przednich, myślę też nad sprawdzeniem rozrządu... Na koniec pozostanie mi tylko wymiana dziurawego odcinka rurki klimatyzacji na miedzianą i będę mógł rozpocząć sezon letni na dobre
Balugass - miałem podobny dźwięk takie niemiłe dość głośne terkotanie, można by rzec metaliczne terkotanie na biegu i na jałowym... Ale szczęście że miałem blisko do domu i warsztatu Jak Ci pomóc na prawdę nie wiem, gdyż usterkę oceniał mechanik, a wydaje mi się że i tak była to bezsprzeczna ekspertyza.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 09-06-2011, 22:08
Balugass napisał/a: | jak rozpoznałeś ze to dwumas?? u mnie w pajero spadła ta gumowa zaślepka od skrzyni biegów i zaczęło sie wydobywać tak jakby terkotanie na biegu jałowym dość głośno... podczas jazdy jest ok nic nie hałasuje pedał nie drży ale te terkotanie mnie niepokoi |
Prawdopodobnie jest coś z dociskiem, kiedyś mieliśmy podobny przypadek, ale nie pamiętam dokładnie co terkotało, ale po wymianie docisku minęło.
Co do koa regenerowanego, to polega to na zespawaniu ze sobą dwóch tych mas w rezultacie jest jedno masowe, tylko jakość tego marna. ( przeważnie ze wyważone)
My w to miejsce na życzenie wkładamy koła oryginalne dwumasowe (są dużo tańsze od dwumasowych) .
Balugass - 09-06-2011, 22:24
http://www.youtube.com/watch?v=3E1_3sS0t5M
zamieszzam filmik ... boje sie ze to dwumas a był niby wymieniany jakies 50tys km temu w ASO
ps. gdzie można kupić ta zaślepke w skrzyni?? bo gdzies mi sie zgubiła
bkoch - 09-06-2011, 22:26
Witam ponownie wszystkich MM.
W kontynuacji tematu dwumasa .
W Poznaniu gość naprawdę się przykłada jak w przypadku regeneracji tego cudu osiągnięć technicznych regeneracja polega na zalaniu go gumą .
A tak na marginesie gdybym chciał go zblokować (zespawać) sam bym to zrobił a nie wysyłałbym do regeneracji.
zbyszekm2 - 09-06-2011, 22:27
ciężko tak stwierdzić.
Zaprzyj śrubokręt o koło zębate i drugim poruszaj drugą część, i zobacz ile się przesuwa ta druga masa?
Balugass - 09-06-2011, 22:32
rusza sie ok 1-1,5cm tak mniej wiecej
bkoch - 09-06-2011, 22:32
Z filmu wiele nie wynika .
Jak przy rozruchu tak
i przy gaszeniu wali w okolicach sprzęgła to 99,9% podwójny mas padł.
Balugass - 09-06-2011, 22:35
bkoch napisał/a: | Z filmu wiele nie wynika .
Jak przy rozruchu tak
i przy gaszeniu wali w okolicach sprzęgła to 99,9% podwójny mas padł. |
przy odpalaniu nic nie słychać tylko bujnie kastą(chyba poduszki pod silnikiem zerwane) jak gasze to łagodnie bez klepania nie moge przestać o tym mysleć
zbyszekm2 - 09-06-2011, 22:44
Balugass napisał/a: | rusza sie ok 1-1,5cm tak mniej wiecej |
to dużo, nowe ma gór 2 mm, ale po puszczeniu wraca.
[ Dodano: 09-06-2011, 22:46 ]
Balugass napisał/a: | bkoch napisał/a: | Z filmu wiele nie wynika .
Jak przy rozruchu tak
i przy gaszeniu wali w okolicach sprzęgła to 99,9% podwójny mas padł. |
przy odpalaniu nic nie słychać tylko bujnie kastą(chyba poduszki pod silnikiem zerwane) jak gasze to łagodnie bez klepania nie moge przestać o tym mysleć |
w manualach była akcja zmiany oprogramowania pompy, zmieszali dawkę paliwa. Bo rzekomo złe ustawienia były przyczyną szybszego zużycia koła dwumasowego.
Balugass - 09-06-2011, 22:53
dokładne tu w ASO niby też coś takiego robili... czyli zmniejszyli dawke tylko startową czy ogolnie zmniejszyli moc silnika?? to ten luz już dyskwalifikuje ten dwumas??
zbyszekm2 - 09-06-2011, 23:14
Balugass napisał/a: | dokładne tu w ASO niby też coś takiego robili... czyli zmniejszyli dawke tylko startową czy ogolnie zmniejszyli moc silnika?? to ten luz już dyskwalifikuje ten dwumas?? |
Moc sie nie zimniejszy. Kolo raczej długo nie polata.
www.swiatmotoryzacji.com.pl/Numery/pdf/32011.pdf
Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego
Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota 206, po terenowego Volkswagena Tiguan. W porównaniu z konwencjonalnymi tłumikami drgań skrętnych, dwumasowe koła zamachowe są rozwiązaniem doskonalszym. Mimo coraz większej mocy współczesnych silników, spełniają rosnące wymagania użytkowników pojazdów w zakresie wygody i tłumienie hałasu. Dwumasowe koło zamachowe nie tylko zatrzymuje wytwarzane przez silnik drgania i skutecznie wycisza jego słyszalność w kabinie. Pomaga też ograniczyć zużycie paliwa, ułatwiając płynną jazdę na niskich obrotach. Dwumasowe koła zamachowe podnoszą również wygodę zmieniania biegów, gdyż czynność ta wymaga teraz użycia mniejszej siły. Wynika to z faktu, że tarcza sprzęgła, bez tłumika drgań skrętnych, posiada mniejszy moment bezwładności. Kolejną zaletą są małe rozmiary tego rodzaju części. Dzięki kołu dwumasowemu, łagodniej przebiega uruchamianie i zatrzymywanie silnika, a także współpraca ze sprzęgłem, i to zarówno typu dociskowego, jak i cięgłowego. Możliwe przyczyny awarii dwumasowego koła zamachowego: - częste zdławianie silnika - jazda na bardzo niskich obrotach - nieregularna praca układu zapłonowego i wtryskowego lub różne ciśnienie sprężania - ekstremalne wibracje na skutek wybitych komponentów układu przeniesienia napędu - przegrzanie - silnik stale pracuje na biegu jałowym, aby napędzać klimatyzację Możliwe uszkodzenia - przegrzanie wtórnego koła zamachowego - następuje na skutek nieprawidłowej eksploatacji sprzęgła, np. praca w poślizgu. Uszkodzenie jest łatwo rozpoznawalne po przebarwieniach i pęknięciach. Wysoka temperatura redukuje działanie smaru tłumiącego. Ślizgacze, talerze sprężyny oraz same sprężyny pracują na sucho. Tłumienie drgań jest ograniczone lub nie ma go wcale.
- przetarte koło pierwotne dwumasowego koła zamachowego – ekstremalne przeciążenie mechaniczne całego dwumasowego koła zamachowego. Prowadzi do zniszczenia części wewnętrznych. W niektórych przypadkach następuje przetarcie obudowy pierwotnego koła zamachowego wywołane uszkodzeniem części wewnętrznych. Prowadzi to do całkowitej awarii dwumasowego koła zamachowego. Uszkodzenie jest rozpoznawalne również po wycieku smaru.
- zablokowane dwumasowe koło zamachowe – zablokowanie pierwotnego i wtórnego koła zamachowego na skutek zastosowania zbyt długich śrub do zamocowania pokrywy sprzęgła. Tłumienie drgań staje się niemożliwe.
Jak zagwarantować poprawne działanie dwumasowego koła zamachowego? Koło DMF to niezwykle wytrzymały mechanizm o długiej żywotności. Warsztat powinien jednak sprawdzać je przy każdej wymianie sprzęgła. Wymiana koła dwumasowego staje się konieczna, jeżeli w pojeździe sprzęgło jest wymieniane już po raz drugi. - Dwumasowe koło zamachowe należy czyścić tylko czystą szmatką. Niedopuszczalne jest stosowanie myjek wysokociśnieniowych, parowych, sprayów czyszczących i sprężonego powietrza. - Nie wolno obrabiać powierzchni ciernej wtórnego koła zamachowego. - W celu demontażu wału korbowego, pierwotne i wtórne koło zamachowe należy zabezpieczyć 6-mm trzpieniem przed obróceniem, aby zapobiec uszkodzeniom. - Śruby mocowania do wału korbowego należy zawsze wymieniać po każdorazowym demontażu. Należy również ściśle przestrzegać momentów dokręcania. - Przy drugiej wymianie sprzęgła należy także wymienić dwumasowe koło zamachowe
bkoch - 10-06-2011, 00:03 Temat postu: dual mass Niezła szkoła wieczorowa na temat j/w.
Często się zastanawiam po co niektórzy kupują takie auta, przecież naszą piękną A-4 czy na mieście lepiej się lansować jakąś black bawarą.
Pojara jest stworzona do upalania i wszystkich przyjemności z tym związanych .
A większość biadoli że to i tamto ją boli ----nie prawda większość chorób tego autka sami sobie wymyślacie . auto proste jak nie powiem co ,że pompa słaba ? że EGR się wiesza? a kiedy go kręciłeś pod 5 t.obr. ?
Te auta potrzebują jeźdźca z jajami a nie krawaciarzy w perła metaliku .
Temat na później bo zaraz świta.
Pokaże Wam zdjęcia mojego jak rzeka korytem pod lewarek płynie .
Wyciągnięty na brzeg- lekka czkawka i jeździ dalej( w akcji wyciągania pomogli: Guma -Nissan 61GR & Dragon Nissan Pick-UP I)
|
|
|