To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Silnik

Frost - 22-06-2011, 13:38
Temat postu: Silnik
Ponieważ biore sie za silnik to postanowiłem opisać co i jak będe robił :)

Dziś zamawiam części typu:

pierścienie na tłoki
uszczelki pod głowice (numery od Michała) AJUSA: 10129900, STONE: N05063
komplet uszczelek do silnika
uszczelniacze na wał korbowy
uszczelniacze zaworowe
kompletny rozrząd


Co będzie robione prócz wymiany w/w części

planowanie głowicy o 0,2-0,3mm
planowanie bloku
sprawdzanie szczelności głowic
porting kanałów wydech/wdech
zawory będą robione na tzw. 4ry kąty
powiększony wlot do kolektora ssącego
prawdopodobnie będzie większa przepustnica
odchudzenia koła zamachowego (koło będzie od 2,0V6 bo będzie skrzynia FWD od E54A)

Jak coś mi sie jeszcze przypomni w trakcie to będe informował oraz robił fotki :)
Jakby ktoś miał jeszcze jakiś dobry pomysł to słucham ( np. Michał :) )

Wojciech Bogacz - 22-06-2011, 19:41

Frost napisał/a:
koło będzie od 2,0V6 bo będzie skrzynia FWD od E54A


Tak z ciekawości zapytam - ta skrzynia to tak sobie po prostu podejdzie ? A co z napędem na tył ? Da się do niej jakoś to wszystko "podłączyć" ???

Rozumiem też, że ten remont silnika ma również na celu poprawę jego osiągów - tak ?

Wszyc - 22-06-2011, 21:46

on ten silnik wrzuca do Colta E88A idzie w kąt na pewien czas
mitsu_pl - 22-06-2011, 23:19

No panie Adamie, to żeśmy się zgrali w czasie, nasz silnik już od tygodnia jest w Warszawie... w firmie Piotra Mołoniewicza "nowoczesna obróbka silników" z którym współpracujemy już dobre 20 lat... Tyle, że nasz silnik pojechał tam z konieczności...
Jak już będziesz robił silnik, sprawdź koniecznie wał... u nas był delikatnie krzywy (0,04), oraz popękany, więc idzie na złom, wał z drugiego też się nie nadawał, ale na szczęście nas uratowali, załatwili jakiś wał, który jest lżejszy od naszych o 1,4kg... Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać :P , Obydwie głowice zostaną przystosowane do większego sprężu (doszlifowane itp.) kanały zoptymalizowane, kolektor od 3000GT TT jest dobry i nie trzeba nic z nim robić..., reszta się zobaczy... Ogólnie to straszny problem z częściami jest... :(

P.S. 1
No i jeszcze jedno, ponad 200 tys. km na budziku, i praktycznie brak zużycia bloku :D

P.S. 2
Dobra rada dla wykorzystujących E88A do innych celów niż "dupowożenia" ;) Wymiana chłodnicy oleju na większą, lub założenie do niej wentylatora, oraz koniecznie wskaźniki temp i ciśnienia oleju...

P.S. 3
uwaga na miski olejowe, ponieważ smok jest praktycznie kilka mm (dosłownie ok. 3) nad jej dnem, i każda jej wgniotka skutkuje przytkaniem ssawki..., to tez najprawdopodobniej skutkowało u nas przekręconą panewką korbowodową...

rosomak1983 - 23-06-2011, 10:16

mitsu_pl napisał/a:
Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać

w 6 cyl silnikach chyba własnie seryjne jest lekkie juz bo i tak masa wirujaca z 6 baniaków jest duza.

Frost - 23-06-2011, 10:54

mitsu_pl, dowiedz sie prosze jak możesz, od czego dali Ci wał, 1,4kg na wale to dość spora różnica w Nm.
Silnik pojedzie prawdopodobnie calusieńki do sprawdzenia na tokarni. Ludzie do których daje znają sie na rzeczy więc będzie dobrze :)

rosomak1983, zamach od E88A waży zaledwie 7kg jeśli dobrze pamiętam, bo ważyłem jakiś miesiąc temu

Wojciech Bogacz, tak jak Taz powiedział, to jest silnik do Jajka nie do Gala, więc będzie FWD :)

mitsu_pl - 23-06-2011, 11:27

rosomak1983 napisał/a:
mitsu_pl napisał/a:
Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać

w 6 cyl silnikach chyba własnie seryjne jest lekkie juz bo i tak masa wirujaca z 6 baniaków jest duza.


Pod warunkiem, że jest to silnik wysokoobrotowy, bo jeżeli zwykły, to ma też zwykłe, jakże ciężkie koło zamachowe... miałem meśka 190 z motorem co prawda R6 ale pojemność zbliżona - 2.6 i wiem coś o tym... :P było co ciągać...

rosomak1983 - 23-06-2011, 13:47

Frost napisał/a:
1,4kg na wale to dość spora różnica w Nm.

a wogóle jakas róznica ??? tak pytam z ciekawosci bo w zasadzie masa wirujaca nie wpływa chyba na moc i moment za bardzo. Chodzi tylko o szybkosc wkrecania na obroty co daje oczywiscie lepsze przyspieszenie. No i lekkim super wyważonym układem mozna zakrecic do tych 10 tyś :D

Frost napisał/a:
rosomak1983, zamach od E88A waży zaledwie 7kg jeśli dobrze pamiętam, bo ważyłem jakiś miesiąc temu

e to ciezkie dosc, ja w GTi odelżyłem z 7 do 4kg i fajnie sie wkrecało.
Frost napisał/a:
więc będzie FWD

Kurcze moim marzeniem jest zrobienie lancera (moze być colt) RWD, mocnego NA....
W sumie ty mógłbys to zrobic :D Skrzynia 4x4 przerobic na RWD, uciachać podłoge z tyłu włozyc naped :D Wały do colta mam bodajze dwa. :D Latało by bokami 100razy lepiej niz E88A... :twisted:

Frost - 23-06-2011, 19:25

rosomak1983, wszystko co robisz w silniku ma wpływ na moc :)

7kg to jest mało jak na zamach. Widziałem takie co ważyły po 15 w połowie mniejszym silniku

Nie widze jakoś Colta latającego bokiem, jest z byt lekki i zbyt krótki na to wg. mnie

Co do 4x4 w Jajku - to sie za H nie opłaca tego robić. Już mam jedną skarbonkę, druga mi nie potrzebna :D

rosomak1983 - 23-06-2011, 20:54

Frost napisał/a:
wszystko co robisz w silniku ma wpływ na moc :)

no nie wszystko. A masa wału czy wywalenie np wałków balansowych ma takie samo znaczenie jak odelzenie koła czyli zmieniejszenia masy wirujacej co nie ma zadnego wpływu na moc, a jedynie polepsza wkrecanie.
Frost napisał/a:
7kg to jest mało jak na zamach.

to tak srednio, lekkie cutomowe koła waza zawsze po max 5kg, wiec z tych 7 jest co sciagnac.
Frost napisał/a:
Nie widze jakoś Colta latającego bokiem, jest z byt lekki i zbyt krótki na to wg. mnie

nie jest az tak krótki skoro Lancery w stanach przerabiaja do driftu , a colt ma taki sam rozstaw osi to czemu miałby nie latać :D
Frost napisał/a:
Co do 4x4 w Jajku - to sie za H nie opłaca tego robić.

eh mielismy tutaj fachowca na podkarpaciu co by to ogarnał za naprawde mała kase. tyle ze juz wyjechał....

Saqu - 23-06-2011, 22:10

rosomak1983 napisał/a:
czyli zmieniejszenia masy wirujacej co nie ma zadnego wpływu na moc, a jedynie polepsza wkrecanie.

nie wiem, może źle myślę ale po mojemu jak silnik się szybciej i łatwiej wkręca to i przenosi się to na przyspieszenie. Przynajmniej rozumując tak normalnie ;)

Frost - 23-06-2011, 22:43

Obiecuje wszem i wobec, że po ukończeniu modów w silniku i zapięciu go do Jajka pojade na hamownie i zobaczymy co wyjdzie. Nie ukrywam że chciałbym zobaczyć 2-kę z przodu :twisted: :twisted:
Wszyc - 24-06-2011, 00:19

Frost napisał/a:
Nie ukrywam że chciałbym zobaczyć 2-kę z przodu :twisted: :twisted:


Myślisz że tylko 20KM uda się wykrzesać :lol: :lol: :lol:

A tak poważnie to powodzenia :P notuj mi wszystko na gg :P

Ja Ci wszystko mówię co robię przy aucie np. dziś nie zrobiłem nic spałem :mrgreen:

rosomak1983 - 24-06-2011, 00:56

Frost a hamowałes go w Galu ???
Frost - 24-06-2011, 08:24

rosomak1983, nie było po co, silnik nie jest w najlepszym stanie technicznym a koszt shamowania Gala i dojazd na hamownie był nie mały więc nie opłacało się płacić za nerwy i słaby wynik :D

[ Dodano: 29-06-2011, 17:53 ]
Przyszły graty do remontu.

W silniku wszystko praktycznie będzie nowe





[ Dodano: 02-07-2011, 16:38 ]
Praca ruszyła co by nie było że sie obijam :)

3h poświęcone dziś tylko dla silnika, taki jest efekt











Na jednek korbie była ukruszona panewka ..... o dziwo zerowe uszkodzenia wału lub czegokolwiek innego ... fart jak nic :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group