Sigma/Diamante Techniczne - podpięcie pod komputer serwisowy
kotomi - 13-07-2011, 15:00 Temat postu: podpięcie pod komputer serwisowy Witam po długiej nieobecności.
Panowie help!. Chciałem podpiąc moje kombi pod komputer serwisowy (zresztą nadal chcę). Ale jakoś sigma i komputer będacy w posiadaniu ASO nie chcą ze sobą gadać. Próbowałem podpiąć też pod uniwersalny (poza ASO), ale z tym samym skutkiem. Dopiero jak do komputera uniweralnego podpięto zasilania bezpośrednio z akumulatora to ruszył. Ale i tak nie dał rady uzyskać żadnych info z samochodu..... Czyżbym miał walnięte złącze diagnostyczne?
A problem mam taki, że bez względu na rodzaj paliwa na jakim jeżdżę to do 3000 rpm jakbym za sobą statek ciągnął. Dopiero powyżej 3000 rpm sie rozkręca z mocą i przyspieszaniem. I lubi z gazu strzelić przy przyspieszaniu... Macie jakies pomysły co to może być?
Pozdrawiam serdecznie.
Anonymous - 13-07-2011, 23:00
Spróbuj sam odczytać kody błędów....jak cos to mam diodkę, możemy się umówić gdzieś w mieście i się podłączy....a jak to nie pomoże to może kolejne podpowiedzi kolegów bedą trafne
wojtas - 14-07-2011, 02:43
Dioda to najlepszy i najtańszy komputer.
[ Dodano: 14-07-2011, 03:48 ]
Kopułka, palec kable, świece jeśli CE się nie świeci. Jeszcze można podmienić przepłwomierz.
kotomi - 14-07-2011, 09:22
wojtas021180 napisał/a: | [ Dodano: 14-07-2011, 03:48 ]
Kopułka, palec kable, świece jeśli CE się nie świeci. Jeszcze można podmienić przepłwomierz. |
Wszystko wymienione. Sigma stała od 10.2010 do 03.2011. Przepalałem ja tylko od czasu do czasu. Bubek musze skorzystac z Twojej Rady.
Anonymous - 14-07-2011, 13:07
Diodka pokazała błąd 62 i 12
wojtas - 14-07-2011, 14:12
12 - Błąd przepływomierza, 62- Błąd silniczka VIC odpowiadającego za otwarcie przepustnic w kolektorze dolotowym, prawdopodobnie są cały czas otwarte (tym bym się nie przejmował). Co do przepływomierza błąd mógł się pojawić po odłączeniu wtyczki na uruchomionym silniku, ale wtedy wywaliłby CE. Jak dla mnie to coś nie tak z układem zapłonowym (np zaśniedziała kopułka)
angelos - 14-07-2011, 15:12
Kod: | lubi z gazu strzelić przy przyspieszaniu | tym tez przydaloby sie zajac , dosc niepokojacy objaw. Masz instajacje LPG II generacji?? z blosem czy krokowcem ??
kotomi - 14-07-2011, 18:32
Z blosem
angelos - 14-07-2011, 21:22
a mieszanka w jaki sposób była ustawiana ?? masz komputer czy na analizatorze spalin ?
kotomi - 15-07-2011, 11:29
Na analizatorze. Tylko najpierw trzeba go ustawić na benzynie .
lukasz12 - 16-07-2011, 11:51
Jak gaz strzela to prawdopodobnie coś z układem zapłonowym. Proponowałbym zacząć sprawdzanie od świec, później kopułka lub palec. Ewentualnie kabelki. Tylko kabelki dobre - myślę że najlepiej zamontować oryginalne części od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 (1990-1998).
kotomi - 18-07-2011, 09:41
lukasz12 napisał/a: | Tylko kabelki dobre - myślę że najlepiej zamontować oryginalne części od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 (1990-1998). |
Własnie takie zostały wstawione jakiś 1000 km temu........
Dzisiaj rozmawiałemz gościem, który moim zdaniem zna się na tych samochodoach (pracował kiedyś w ASO i sam miał sigmę). Wydaje mu się, że w trakcie pracy po obciążeniem nie mienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sugeruje róznież, żeby wmienic komputer ECU, być może kompletny aparat zapłonowy i na końcu czujnik wolnych obrotów...
Z zauważonych dodatkowych objawów to to, że przy schodzeniu z obrotów mocno "strzela" z wydechu.
VirMan - 18-07-2011, 10:25
hm...
to niezły gościu.. niech sprawdzi przepływomierz , zczyta błędy , potem niech pitoli o wymianach połowy samochodu. Poza tym jeśli dzieje sie to tylko na gazie , to zmień gaz na wtrysk - blos czy mikser to nie system dla tego auta.
wojtas - 18-07-2011, 10:38
Z tego co wyczytałem z pierwszego postu problem występuje na gazie i benzynie.
VirMan - 18-07-2011, 10:52
VIC + przepływka zrobione ? ( wogóle vic ma dosc do powiedzienia na wolnych obrotach i na wysokich , żadna konfiguracja nie bedzie dobrze działać jesli jest zepsuty. juz lepiej mieć dolot bez vic niż zepsuty )
|
|
|