FAQ & How to? - Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych
Anonymous - 18-07-2011, 20:42 Temat postu: Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych Cześć, w związku z tym że padły mi hamulce i należy wymienić tłoczki, jeżeli to możliwe prosił bym o instruktarz jak wykonać coś takiego, na co należy zwrucić uwagę. Potrzebuje naprawić przednie i tylne zaciski w moim misiu.
Pozdrawiam
Zielu - 19-07-2011, 01:32
Myślę że tu masz całkiem nieźle wytłumaczone co i jak, nie jest to co prawda regeneracja stricte zacisków do Mitsubishi, ale zasada działania jest ta sama Zapewne skorzysta wiele osób.
http://forum.samnaprawiam...cowych-vt43.htm
robertdg - 19-07-2011, 08:40
Odkręcić zacisk z prowadnic, postawić swobodnie na klocku, iść do auta delikatnie i powoli nacviskac hamulce dopoki oslonka przeciwpyłowa sie nie wyprostuje, zaprzestać naciskania, zacisnąc blokade na przewodzie hamulcowym, otrzymywać poziom płynu hamulcowego pomiędzy min a max, odkrecic przewód elastyczny od zacisku, zacisk w uchyt ślusarski/imadło, palcami delikatnie zsuwamy osłone przeciwpyłową tłoczka odkrywając jego powierzchnie, przy sprawnym zacisku, tłoczek powinien wylecieć za pomoca paru mocnych uchwytów palcami rąk, jak nie daje rady, chwytamy za krawedż, która dociska klocek kombinerkami i staramy sie go wyciągnąć.
Po usunięciu tłoka, sprawdzamy czy odpowietrznik da się poluzować jeżeli tak, działamy dalej, jeżeli osłonka przeciwpyłowa jest w porządku można ją zostawić, jak mam zamiar wymienić, to ją demontujemy, demontujemy uszczelniacz wewnętrzny, dokładnie czyścimy stalową wargę pomiędzy uszczelniaczem zgarniającym a wargą przeciwpyłową - ma się błyszczeć metal, tak samo dokładnie polerujemy wargę w której siedzi osłona przecipyłowa tłoczka, zmywaczem w sprayu myjemy całe bebechy które zasyfiliśmy czyszczeniem, zakładfamy nowy uszczelniacz tłoczka, smarujemy go i warge ktora znajduje sie pomiedzy nim a osłoną przeciwpylowa specjalnym smarem do montazy układów hamulcowych.
W zależnośći od budowy zacisku, osłone przeciwpylowa zakładamy jako nastepna, albo po wcisnieciu tloczka, jezeli oslona jest zakladana zanim wsuniemy tloczoczek, to musimy sie zaopatrzyc w kogos do pomocy co nam pomoze rozszerzyc gumke i wsunąć tłok, po poskładaniu wszystkiego do kupy, zakrecamy przewod hamulcowy do zacisku, puszsczamy zacisk przewodu elastycznego, zacisk dokrecamy do zwrotnicy (nie zapominamy o klockach), mozemy wstepnie odpowietrzyc
Thou - 02-11-2011, 08:09
Czy taki smar się nada do suwaków, http://allegro.pl/smar-mi...1915445069.html ? które są w strzemionach? Gdzieś ktoś o tym wspominał, ale nie mogę teraz znaleźć gdzie. Ostatnio kupiłem tubkę takiego smaru i sam nie wiem bo w sklepie gościu powiedział, że to się stosuje do klem, ale do zacisków też może być :]
szkuba - 28-02-2012, 21:28
Proponuję zajrzeć tu:Hamulce.net - smary trochę przydługie ale słusznie napisane dzięki wyczyszczeniu piasty na biało i posmarowaniu miedzią pozbyłem się wibracji od jakiś (odpukać ) kilkuset km
Zielu - 28-02-2012, 22:12
Generalnie do zacisków, prowadnic b. dobry i polecany jest smar ATE, np:
http://allegro.pl/smar-at...2095496391.html
Stosuje się również specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego.
Krzyzak - 29-02-2012, 12:35
Zielu napisał/a: | specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego |
nie zamiast - do gum stosuje się smar silikonowy a do tłoczka faktycznie płyn hamulcowy
czyli jedno i drugie trzeba mieć
do prowadnic ostatnio zamiast miedzianego użyłem syntetycznego - zobaczymy jak się spisze (wygląd jest taki sam, jak tego z saszetki dołączanej do zestawów naprawczych dobrych firm)
Zielu - 29-02-2012, 19:54
Właściwie do tłoczków używamy samego płynu hamulcowego, a do gumek tłoczka, smaru silikonowego w małych saszetkach, a do samych prowadnic uważam że najlepiej ten smar ATE. W żadnym wypadku nie powinno się stosować smaru miedzianego do zacisków, podobno źle działa na gumy. Jest za to dobry do smarowaia styku piast i tarcz itd. W sklepach to z kolei różnie polecają, ja raz usłyszałem że krem nivea będzie dobry..
krzychu - 08-10-2013, 07:36
Podciągnę temat. Chcę zrobić remont hamulców. Z tyłu zwichrowałem tarcze więc pewnie tłoczek albo prowadniczka zablokowana jest. Z tego co widzę będę potrzebował:
- 2 kobyłki pod samochód (opcja) + podnośnik typu żaba niski profil (opcja)
- klucz do przewodów hamulcowych, oczkowy otwarty - jaki rozmiar?
- zestaw naprawczy do zacisków (rozumiem 3 gumy, oring) prowadniczki też?
- pastę ATE do posmarowania prowadniczek i wciśnięcia tłoczka, a do piasty smar miedziany?
- czujnik zegarowy + statyw magnetyczny (gdzie ten magnes mam przymocować?)
- tarcze, klocki, szczęki od ręcznego + 1l płynu wystarczy?
- jakiś zestaw do malowania (widziałem farba, utwardzacz, spray do czyszczenia/odtłuszczania)
- zacisk do przewodów? Czy jakieś zastępstwo?
Coś jeszcze powinienem mieć?
savagger995 - 15-01-2018, 16:37
Ostatnio zauważyłem że w tylnim lewym kole nie do końca puszcza chyba tłoczek dlatego wszystko się nagrzewa. Potrzebuję zestawu do regeneracji galant z przodu zaciski dwu-tłoczkowe z tyłu jedno. Jaki zestaw wybrać ?
Krzyzak - 16-01-2018, 08:49
Frenkit lub oryginał
|
|
|