L200 Techniczne od 2006r - Padł chip fabryczny.
Arapaho - 25-07-2011, 20:41 Temat postu: Padł chip fabryczny. Witam,
Parę dni temu, po jednej z ostatnich licznych burz Elka nie chciała zapalić. Tzn. po kręceniu zapałała i momentalnie gasła. Jako, że byłem na działce z dala od rodzinnego miasta, udało mi się załatwić elektromechanika, który za "drobną" opłatą zgodził się przyjechać z kompem zdiagnozować problem. Okazał się nim błąd P2148 - coś z zaworem/dyszą wtryskową grupy A. Jako, że nie miał ze sobą innych narzędzi ograniczył się do zdejmowania i zakładania 'fajek/wtyczek' z wtryskiwaczy. Gdy się zorientował, że w instalację wpięty jest fabryczny chip, zdjął wtyczki chipowe i założył oryginalne. Od razu auto zapaliło bez najmniejszych problemów. Stąd diagnoza, że to coś z chipem fabrycznym. Dodał, że chip mógł się zepsuć pod wpływem burzy, mimo, że pioruny nie uderzały w bezpośrednim otoczeniu samochodu, ale mogły powstać jakieś ładunki elektrostatyczne, które to spowodowały.
I teraz pytanie za 100 punktów. Ktoś to w Polsce naprawia, czy pozostaje mi tylko ASO i prawdopodobnie wymiana za mnóstwo szelestów $$$$?
Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam,
jaceksu79 - 25-07-2011, 23:41
Chip dzieli się na 2 podzespoły - element sterujący i element wykonawczy - w 99% przypadków pada ten 2-gi. Nie słyszałem o naprawianiu tego. Poszukaj coś z oferty renomowanych firm lub najnormalniej zrób zwykłe mapowanie i będziesz miał święty spokój
romero - 26-07-2011, 20:35
Jak ja się cieszę,że nie założyłem tego cipa
Same z tym problemy.
Pozdro.
Arapaho - 28-07-2011, 23:37
Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać.
jaceksu79 - 28-07-2011, 23:46
no to gratuluję
mitsu00 - 29-07-2011, 18:28
Arapaho napisał/a: | Niewytrzymałem i rozebrałem oba "pudełeczka". Jedno stanowi jedynie osłonę dla urządzenia właściwego i jego za bardzo niebyło jak rozebrać. Drugie jest sterownikiem wtryskiwaczy (tak jest opisane z zewątrz) i dość łatwo się do niego dostać. Po jego otwarciu okazało się, że prawdopodobnie przez dłuższy czas zbierała się tam wilgoć, albo nawet woda. Na płytce drukowanej były dwa ogniska korozji - utworzył się zielony nalot i kryształki, które powodowały zwarcie. Po skrupulatnym oczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy o dziwo czip zaczął działać. |
Niech zgadnę......? Miszcze w ASO skasowali by cie zapewne z 5 tauzena za nowego boxa
jaceksu79 - 29-07-2011, 21:55
ale za to by dali 2 lata gwarancji
|
|
|