To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - Jak podnieść Sporta

Filar - 26-07-2011, 14:38
Temat postu: Jak podnieść Sporta
Witam miałem wczesniej mitsubishi galant'a przesiadłem sie niedawno do pajero sport z 99 r 3.0 V6 i w dziedzinie 4x4 jestem laikiem. Chciałbym sie dowiedzieć jakimi sposobami można podnieść sporta.
Gene - 09-08-2011, 21:34

Dzien dobry,
Pajero Sport "podnosimy" mniej wiecej tak jak inne terenowki.
1. Najprostrzy i generalnie podnoszace caly samochod rozwiazanie to wieksze kola.
2. Wymiana zawieszenie na dedykowany zestaw dajacy lift (kit heavy duty).
3. Podniesienie budy na dystansach tak zwany bodylift.
4. Podkrecenie na drazkach skretnych.

Osobiscie punkt 3 i 4 odradzam choc przy spelnieniu punktu 1 i 2 dodanie bodyliftu i jeszcze podkrecenie na drazkach daje spektakularny efekt.
:D

Filar - 10-08-2011, 19:56

w końcu ktoś udzielił mi odpowiedzi, zastanawiałem sie własnie jak podnieść go dzieki oponom wystarczy wyższy profil czy więcej cali musi mieć felga. Obecnie mam oryginalne fele, dało by rade coś na nich zdziałać
Gene - 11-08-2011, 11:05

Tak, musisz poszukac i zanabyc wyzsze opon. Lift nie bedzie duzy ale zawsze cos. :wink:
Filar - 11-08-2011, 15:27

a gdzie mozna dostac do mojego modelu dystanse do bodyliftu
Gene - 12-08-2011, 08:37

Duza czesc tych co decyduja sie na taki krok produkuje "walce" sama. Czasami sa z tworzywa sztucznego czasami z aluminium.
Na naszym pocowym forum jest temat Lift zawieszenia + Bodylift Piromana Dotyczy 2-ki ale podobnie jest w Sporcie. Link sie slabo wkleja, znajdziesz w dziale technicznym.

Ten typ ma kity: http://xpajun.com/ :wink:

Filar - 12-08-2011, 09:09

a orientujesz sie ile cali było by takie optymalne żeby niebyło za duzo przerobek z tym zwiazanych
PIWO - 29-09-2013, 17:32

Witam,

Odświeżę nieco temat. Od niedawna (jakieś 3 miesiące) jestem posiadaczem Sporta. Chciałbym podnieść nieco przód, bo jest niżej niż tył (ok 3 cm różnicy w prześwicie między oponą a błotnikiem). Przód jest nieco bardziej obciążony, bo mój samochód został wyposażony przez poprzedniego właściciela w rurę z halogenami.

Mam pytania:
1. Dlaczego nie warto podkręcać oryginalnych drążków ? Co się stanie jeśli się je podkręci i ile można zyskać ?
2. Gdzie kupić zestaw do liftu zawieszenia. Od kilku tygodni szukam w necie, bezskutecznie. Znalazłem kilka opcji, ale nie ma ani słowa o ile podnoszą przód (może w ogóle tego nie robią). No i jaki jest całkowity koszt - drążki, amortyzatory, sprężyny.

Pozdrawiam
Piotrek

Heilsberg - 29-09-2013, 21:34

Wejdź kierownik pod auto i zobacz jak wygląda wahacz i drążek skrętny i wyobraź sobie w jakiej pozycji między odbojami znajdzie się wahacz gdy skręcisz drążek na maksa a potem zapytaj ile możesz stracić. Będziesz wiedział ile podkręcić można. Jeśli przez kilka tygodni szukania w necie nie znalazłeś gdzie można kupić zestaw do liftu to wybacz ale kłamiesz albo jesteś leniwy i nie szukałeś wcale i chcesz by ktoś dał Ci na talerzu wszystko podane.
Przód jest podnoszony tyle samo co tył.

PIWO - 30-09-2013, 22:38

Dzięki. Wlazłem pod spód i wydaje mi się, że da radę podciągnąć może właśnie brakujące 3 cm, ale raczej nie więcej. Zresztą słabo widać w zakamarkach ile tam jeszcze jest miejsca na podkręcenie. Pójdzie na podnośnik i wtedy się okaże co i jak.

Odnośnie poszukiwań to polskie strony jakoś nie obfitują w zestawy do Sporta. Jeszcze sobie poszukam. Jeśli jednak ktoś ma pozytywne doświadczenia z polskimi sklepami, proszę o informację.

Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś (kto ma podniesiony samochód +2") może zmierzyć odległość od osi koła do krawędzi błotnika z przodu i z tyłu ? Lift +2" jest podawany w stosunku do fabrycznego zawieszenia, które po kilku latach zazwyczaj już nie jest tak wysokie. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Heilsberg - 01-10-2013, 01:32

Podpowiem, że prawie każdy producent ma zestaw do Sporta więc najłatwiej znaleźć polskich dystrybutorów poszczególnych producentów i zapytać.
krasa - 09-03-2014, 20:16

a ja mam pytanie ciut z innej beczki, mój niedawno nabyty sport praktycznie nie ma sprężyn (czytaj dostawał najprawdopodobniej w [edit] pod lawetą) tył jest tak sztywny że nie da się progu zwalniającego przejechać szybciej niż 3km/h.

Pytanie :

Czy mogę wrzucić sprężyny +2cale do normalnych amorków?? w perspektywie mam zamiar wrzucić całość ale to jak by nie było spory koszt i chcę to zrobić stopniowo i jeszcze jedno jakiego producenta polecacie?? Mi osobiście marzy się Ironman ale może wcale nie jest taki dobry jak mówią a jest coś tańszego i niekoniecznie gorszego??

michoł - 10-03-2014, 19:22

Możesz, ja też tak robiłem na raty.
Jak będziesz brał się za sprężyny sprawdź stan odbojników, najlepiej porównaj z jakąś nową sztuką bo możesz się zdziwić.

krasa - 10-03-2014, 20:39

Odbojniki w takim samym stanie jak sprężyny, przetruchlałe jeden spadł, czyli niczym nie ryzykuje zakladając na raty
zbyszekm2 - 10-03-2014, 20:51

Nie. Ale dobrze jest je założyć od razu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group