To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie

serKlakier - 20-11-2006, 12:03
Temat postu: [CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie
Miałem wode w chłodnicy gdy były te mrozy, po nich wymieniłem czujnik włączający wentylator chłodnicy (łączyło się to z spuszczeniem wody i wlaniem płynu chłodniczego).
Od tego czasu silnik mi się grzeje, czasem temp. wzrasta, czasem spadnie, ale ogólnie się grzeje. Z nagrzewnicy jak włacze nawiew leci zimne powietrze, jak dłużej postoi to letnie.
Co to może być?? Czy wyjęcie nagrzewnicy jest konieczne? Koszt jaki zaproponowali mi mechanicy to 200pln.

Prosze o pomoc :( .

Anonymous - 20-11-2006, 12:28

nie było aż takich mrozów żeby coś się stało poważnego najpierw to sprawdź termostat. Na 90% to on jest do dupy.
serKlakier - 20-11-2006, 12:35

Chłodnica mi się bagrzewa, ciśnienie też jest w układzie chłodzenia.
Tak więc termostat wydaje się sprawny ( chyba że się myle ).

josie - 20-11-2006, 13:24

Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos :wink:

serKlakier - 20-11-2006, 13:41

To jeszcze powiedz mi gdzie jest Termostat?? :)
I po co po rozgrzaniu silnika przygazowywać 3 razy do 3000??

Anonymous - 20-11-2006, 14:06

termostat jest na rurze głównej wychodzącej z chłodnicy.

[ Dodano: 20-11-2006, 14:08 ]
josie napisał/a:
Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos :wink:
Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym.
serKlakier - 20-11-2006, 14:11

To co w takim razie mi się stało skoro układ sam się odpowietrza??
Może ktoś mi poleci dobrego mechanika który się zna na Mitsubishi w okolicach Krakówa?? ( I jest tani ;) )

Anonymous - 20-11-2006, 14:34

ZAPOWIETRZENIE MOŻNA SPRWDZIĆ, ODKRĘĆ KOREK OD CHŁODNICY I PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU.
Hubeeert - 20-11-2006, 14:43

kostuch, wyłącz CapsLock pisząc na forum............... :!:
josie - 20-11-2006, 16:16

kostuch napisał/a:
Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym.


To manual kłamie w takim razie?... :roll:

kostuch napisał/a:
PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU


To gdzie to powietrze Twoim zdaniem siedzi jak można je wydostać ściskając wąż??

Anonymous - 20-11-2006, 17:55

Roznie bywa... ja mialem kiedys Corse A - ukl. cisnieniowy i sie sama odpowietrzyła ( nie raz )
Krzyzak - 20-11-2006, 18:02

bo to jest fakt - układ chłodzenia w Mitsu sam się odpowietrza - pod warunkiem sprawności korka chłodnicy oraz drożności całego układu
ryba_84 - 20-11-2006, 18:15

Napewno zapowietrzony. Gdzie jest odpowietrznik nie wiem, ale jak na termostacie to trzeba zrobić tak jak mówił josie ... przygazowanie zwiększa ciśnienie w układzie i prędkość przepływu więc 'przegoni' powietrze z układu. Sprawdź korek czy nie ma uszkodzonej uszczelki, bo jak płyn się chłodzi to zmniejsza objetość i ma ciągnąć płyn z wyrównawczego. Jak uszczelka padła to pociągnie powietrze, które później krąży w układzie i silnik się gotuje, bo pompa zamiast gonić płyn, to pracuje na sucho z powietrzem.

sorry Ryba_84 za edit, ale :lol:

josie - 20-11-2006, 19:38


Hugo - 20-11-2006, 20:45

Często pierwszym, charakterystycznym objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest brak ogrzewania. Jednak w tym przypadku najpierw sprawdź to o czym mówią przedmówcy, a jeśli okaże się, że nie pomogło to niestety może być uszczelka...
Tymbardziej, że wymieniałeś wodę na płyn, silnik się grzał itp. więc...hmm...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group