To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Zardzewiałe osłony bębnów

krzysieg - 06-09-2011, 15:09
Temat postu: Zardzewiałe osłony bębnów
witam

Mam mocno zardzewiałe osłony bębnów hamulcowych z tyłu ,
te osłony są mocowane z tyłu bębna i zachodzą na bęben ok 2cm .

Zabezpieczę je ale prędzej czy później porobią się dziury bo ta
blacha to sama rdza .
Czy te osłony są ważne i czy sam dam rade je wymienić , robić coś z tym ?

tomusn - 06-09-2011, 17:46

z opisu wygląda że to tarcze kotwiczne - są bardzo ważne, do nich mocujesz cylinderek, szczęki, i inne elementy
Hugo - 06-09-2011, 19:39

tomusn, tarcza kotwiczna swoją drogą, są z grubej blachy i mimo, że całe skorodowane to sie nie pokruszą. Do tych tarcz kotwicznych jest zgrzana osłona bębna i cieniutkiej blachy i w naszych Mitsu cżęsto się sypie.
krzysieg - 06-09-2011, 20:46

Zakonserwuje farbą antykorozyjną z wierzchu i też przeciągne pędzlem tam na krawędzi gdzie styka się z bębnem .
Ta osłona jest z tyłu obrócz zdejmowania bębnów właśnie te tarcze kotwiczne trzeba by zdjąć
żeby wyciągnąć tą osłonę , także na razie tylko zamaluje a jak zacznie sie sypać
to dam do wymiany do mechanika...

Jeszcze myślę żeby ściągnąć bęben i może przesmarować mechanizm szczęk no i lepiej
bym zamalował te osłony od środka .
Z przodu bębna są 2 gwinty podobno wkręca się tam śrubki i bęben wychodzi ale jeszcze musi być jakaś śruba blokująca przecież nie może być tylko na wcisk :)

Znalazłem temat w którym prawie wszystko jest co trzeba tylko nie rozumiem tego sposobu
mocowania bębnów , ja nie mam tej śruby - w temacie jest napisane że wiele mechaników ją wywala , to na czym się trzyma bęben ?

http://forum.mitsumaniaki...mulcowe&start=0bębny

Hugo - 06-09-2011, 23:36

krzysieg napisał/a:
Jeszcze myślę żeby ściągnąć bęben i może przesmarować mechanizm szczęk no i lepiej
bym zamalował te osłony od środka
Dobry pomysł.
krzysieg napisał/a:
Z przodu bębna są 2 gwinty podobno wkręca się tam śrubki i bęben wychodzi
dokładnie (pamiętaj aby zwolnić hamulec ręczny) :wink:
krzysieg napisał/a:
jeszcze musi być jakaś śruba blokująca przecież nie może być tylko na wcisk
Jest tylko na wcisk.
krzysieg napisał/a:
to na czym się trzyma bęben ?
Na śrubach mocujących koło jezdne.
krzysieg - 07-09-2011, 15:14

Narobiłem sobie problemu :(
wkręcając śrubę urwała się i teraz auto mam unieruchomione bo blokuje
obracanię się bębna musze kogoś ściągać....
Pukałem młotkiem gumowym po bokach i nie da rady .

Był mechanik , zdjął razem z piastą bez problemu odkręcając centralną
śrube klucz 30 pod osłonką .

Nie wkręciłem we właściwy otwór są 2 po przeciwnych stronach
czego skutkiem było że uszkodziłem pierścień od abs :( teraz szukam
na allegro pierścienia lub piasty ew. całego bębna byle tylko był pierścień .

[ Dodano: 17-09-2011, 18:20 ]
Kupiłem tanio cały wahacz z osłoną kotwiczną piastą , jest to wersja z abs przełożyłem pierścień i wszystko gra .
Piasta ma raczej dobre łożysko więc przyda się na zapas :)


Edit: Wulgartyzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.

[ Dodano: 08-09-2015, 11:27 ]
Witam

Po kilku latach rdza wyłazi na pierścieniu osłaniającym
między tarczą kotwiczną a bębnem .
Już nie ma sensu tego szlifować i malować , rozsypie się cieńka blacha
i tak długo wytrzymało .
W jaki sposób to porządnie zrobić , można te osłony dokupić ?
może wyciąć z cienkiej blachy przyspawać ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group