Pajero III - [3.2 DID] Obroty silnika
zakis77 - 14-09-2011, 23:48 Temat postu: [3.2 DID] Obroty silnika Witam ponownie.I mam do rozwiązania problem ,który zaczyna mnie doprowadzać do szału.Mianowicie chodzi o obroty silnika.Samochód pali super i jeździ bez zastrzeżeń ,ale tylko do momentu kiedy nie włączę klimatyzacji.Logiczne jest że po włączeniu klimy, obroty powinny delikatnie wzrosnąć.Jednak u mnie z ok 800>bez klimatyzacji robi się 1200>z włączoną klimatyzacja.Skrzynia automat i nie muszę Wam mówić jak uciążliwa staje się jazda. Nadmienię tylko,ze po zakupie w samochodzie znalazłem dokumenty z których wynika że pompa była naprawiana.Jeszcze raz zaznaczam,że po nocy czy kilkudniowym postoju ,samochód pali od strzała.Chwilkę trzyma lekko podwyższone obroty potem jak złapie temperaturę obroty spadają i wszystko jest w normie.Problem z wyższymi obrotami jest TYLKO przy włączonej klimie.Jakieś pomysły?Rok samochodu 2000 wersja V78 3.2 DID
koniusek - 18-09-2011, 07:57
Mozliwe ze masz zle skalibrowana pompe wtryskowa po naprawie. Zadzwon sobie - PROFTEC MIEDZYRZECZ - 796411064 - bardzo profesjonalny diesel service. Ja właśnie odebrałem moje Pajero po naprawie min. pompy. Nikt nie umiał sobie z nim poradzić w Krakowie a oni w tydzień znaleźli i zrobili wszystko co było nie tak. Jest troche daleko ale niestety tu w małopolsce jeżeli chodzi o ten samochód jest kłopot z dobrym serwisem.
zakis77 - 18-09-2011, 22:22
Koniusek dzięki za info. zadzwonię i zapytam.
bolojang1 - 05-10-2011, 14:39
Witam. Według mnie w klimie pies jest pogrzebany. U znajomego w vw passacie też takie problemy z obrotami były, ale po wizycie u DOBREGO fachowca od klim problem znikł (według niego) fachman wymienił olej gdzieśtam w klimie.
zbyszekm2 - 05-10-2011, 15:08
bolojang1 napisał/a: | Witam. Według mnie w klimie pies jest pogrzebany. U znajomego w vw passacie też takie problemy z obrotami były, ale po wizycie u DOBREGO fachowca od klim problem znikł (według niego) fachman wymienił olej gdzieśtam w klimie. |
Nie jest to możliwe.
tompol34 - 06-10-2011, 11:55
kolego,za regulację równomierności obrotów biegu jałowego odpowiadają czujniki: GMP, położenia pedału przyspieszenia, czujnik temp. zasysanego powietrza, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik położenia dźwigni przyspieszenia (w pompie), czujnik gęstości paliwa (w pompie). Sygnały z tych czujników są przesyłane do sterownika i na podstawie zapisanego programu w pamięci PCM jest ustawiana dawka wtrysku, co odczuwasz jako odpowiednie obroty silnika masz walnięty któryś z czujników lub nawet kilka, sprawdź. Powodzenia.
|
|
|