To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Pajero - Zakup Pajero II - podstawowe informacje

polycount - 15-09-2011, 17:16
Temat postu: Zakup Pajero II - podstawowe informacje
Witam serdecznie

Zamierzam kupic Mitsubishi Pajero II (2/3drzwiowy) , chcialem sie zwrocic z zapytaniem posiadaczy na co nalezy zwrocic szczegolna uwage przy zakupie tego autka. Niestety nie znam nikogo kto jest obyty z terenowkami, w ostatecznosci wezme autko na przeglad przedzakupowy. Poki co proboje sam gromadzic informacje na temat w/w samochodu. Rozwazam zakup wersji 2,5 diesel 73 kW (99 KM).

Jakie najwieksze bolaczki ma ten model na co zwrocic szczegolna uwage. Z gory dziekuje i pozdrawiam

jawaldek - 15-09-2011, 18:44

Powitać,powitać :) Silnikowo to wiadomo jak każdy silnik ale...jak zapala. Kupując silnik musi być zimny->> zobaczysz wtedy co i jak. Jeśli będzie rozgrzany to poddawał bym wątpliwość czy aby silnik sprawny1) czy działają prawidłowo napędy 2) ruda lubi gromadzić się na ramie->> szczególnie w okolicach tylnego mostu czyli oględziny ramy czy czysta,czy nie ma wstawek. Ważne i istotne jaka skrzynia biegów ES czy SS. Zdecydowanie skrzynia SS Super Selekt. polycount namawiał bym Cię abyś zabrał kogoś ze sobą co ma Miśka aby przepatrzył szczególnie napędy bo w terenówce jest to chyba najistotniejsze. Blachę można zrobić za małą kasę. Jak już coś wybierzesz daj namiary lub zdjęcia Mitsumaniaki przepatrzą co to za ptica. Podaj też nr VIN ->> spece wiele Ci wytłumaczą po tych kilkunastu cyferkach. Pozdrawiam i powodzenia.
polycount - 15-09-2011, 18:52

dzieki serdeczne za odzew . No wiec tak nikogo nieznam kto ma miska :/ pozostalby mi ostatecznie przeglad przedzakupowy w autoryzowanym serwisie mitsubishi tylko czy bedzie to obiektywny osad mechanikow :/.

Model jakim sie interesuje jest z mojego wojewodztwa http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-C20527835.html

jawaldek - 15-09-2011, 19:06

polycount napisał/a:
No wiec tak nikogo nieznam kto ma miska :/
może na forum regionalnym ???? Zdjęcia zrobione tak że nic na dobrą sprawę nie widać. Przydał by się środek kabiny szczególnie zegary i wajcha od biegów jak i od napędów jak i zdjęcie co jest pod maską. Nie mam wiedzy czy ten rocznik był produkowany ze skrzynią SS. Zapytaj sprzedawcę jaki rodzaj skrzyni biegów.
rico.1 - 15-09-2011, 21:53

polycount napisał/a:
Model jakim sie interesuje jest z mojego wojewodztwa http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-C20527835.html
Z tego co widać to ten akurat ma reduktor ES. Jednak warto by było poszukać coś z Super Selectem.
polycount - 16-09-2011, 08:27

Dziekuje serdecznie za nakierowanie , a jak najprosciej mozna poznac ze dany model ma SS lub ES. Probowalem znalesc jakies obrazy w gogle prezentujace porownanie ale lipa, lub zle szukam.
jawaldek - 16-09-2011, 09:57

polycount napisał/a:
a jak najprosciej mozna poznac ze dany model ma SS lub ES
->>> koleś nie ma pojęcia co sprzedaje ES czy SS. Możesz to sprawdzić po 1) napisach na gałce->> gałki można zamienić 2) po napisach na zegarach ->> też można zamienić 3) po jeździe na czarnym->>jak samochód zachowuje się na zakrętach->> drze opony,ciężej pracuje kierownica?? Minimalna prędkość to przynajmniej 40 więcej bym nie ryzykował. Reduktora w czasie jazdy to raczej nie da się włączyć a nawet na pewno. Rozkład napędów na przód i tył bez reduktora to jest 67:33 po włączeniu reduktora 50:50.
Zobacz też:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192

rico.1 - 16-09-2011, 20:16

polycount napisał/a:
a jak najprosciej mozna poznac ze dany model ma SS lub ES.
poza tym co jawaldek pisze zwróć też uwagę na piasty przednich kół, ES ma tam sprzęgiełka (jak ten co podałeś), w SS ich nie ma, bo niepotrzebne, a na piastach są tylko flansze z frezem na półoś oraz dekielki takie jak do łożyska w osobowych.
Przykład ES już podałeś, a tu masz przykład SS: http://allegro.pl/pajero-...1820705961.html
ale niestety jak ktoś ma kapsle na kołach to nic nie dojrzysz :p

polycount - 17-09-2011, 12:40

dzieki serdeczne za nakierowanie i cenne informacje , bede dogladal innych modeli moze cos znajde to sie podziele z wami do opini. Jednak na ogladanie autka definitywnie bede musial wziasc jakiegos wlasciciela pajero , bo jak czlowiek niezna samochodu to rozne rzeczy moga sie zdarzyc. No i zanurkuje dzis w forum coby zaczerpnac troche wiedzy na temat tego autka.

Tutaj znalazlem kilka pozycji:

http://otomoto.pl/mitsubi...-C20691068.html <- tylko niewiem jak on wypada w rozrachunku cena/rocznik/stan

http://otomoto.pl/mitsubi...-C20580187.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=1817780164

No i obskocze pobliskie komisy moze cos stoi ciekawego.

jawaldek - 17-09-2011, 15:57

polycount napisał/a:
bo jak czlowiek niezna samochodu to rozne rzeczy moga sie zdarzyc. No i zanurkuje dzis w forum coby zaczerpnac troche wiedzy na temat tego autka.
prawda oj prawda. To co podają właściciele samochodów sprzedawanych jako wyposażenie to standard no może tylko te ogrzewanie postojowe to dodatkowo zamontowane. polycount namierzaj ze skrzynią SS jak poczytałeś http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192 to przekonasz się jaka kolosalna różnica jest w stylu jazdy. Szukasz krótkiego czy długiego 3 czy 5 drzwiowego ?? i z jakim przeznaczeniem->> tylko szosa czy też i teren, bo chyba nie na upalanie w basenie błotno/wodnym :?: :shock:
polycount - 17-09-2011, 17:05

Szukam drugiego autka którym można by bez problemu pojeździć nad jeziorko , na ryby ,do stadniny na konie ,a przy okazji żeby pomieścilo mi składaną lódkę. Z tego co tutaj mi tutaj kolega podpowiedział http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66825 :) to powinna się bez problemu zmieścić w 4 drzwiowym ,a w 2 drzwiowej wersji po złożeniu siedzeń. Ale chyba bardziej wolałbym wersję 7 osobowa bo jeszcze dzieciaki trzeba by gdzies wepchnąć. Obecnie mam opla vectre b i gdziekolwiek zjade z asfaltu to ryje podwoziem.
jawaldek - 17-09-2011, 17:21

polycount napisał/a:
Ale chyba bardziej wolałbym wersję 7 osobowa bo jeszcze dzieciaki trzeba by gdzies wepchnąć.
5-cio drzwiowa jest bardziej podatna na modyfikacje turystyczno - wyprawowe zobacz: https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/ModyfikacjeTurystyczneSamochoduMitsubishiPajero28TDI1995LongByWaldek
a z bagażnikiem na dachu to dodatkowo i łódka się zmieści a i namiot można postawić.

polycount - 17-09-2011, 19:16

Wow naprawde ostre te modyfikacje i calkiem pomyslowe !:) Zapewne będe też chciał zaczac skromniej od jakiegos niedużego liftu bo poza standardowymi trasami do nadjeziornych osrodkow kusi mnie wdarcie sie w miejsca nadrzeczne gdzie czesto wedkarze nie przebywaja :) .
piotr-stihl - 17-09-2011, 19:55

miesiąc temu też szukałem podobnego

a wyszło na L 200
taki model przejrzyj

do 2001 bodajże był na zwykłej pompie - później pompowtryskiwacze [ w razie W sporo kosztów ]

ja swojego jeszcze nie poznałem dokładnie ale czytam , czytam , czytam

do Twoich celów ideał

jawaldek - 17-09-2011, 20:24

polycount napisał/a:
kusi mnie wdarcie sie w miejsca nadrzeczne gdzie czesto wedkarze nie przebywaja :) .
tak się zaczyna :mrgreen: :wink:
polycount napisał/a:
Zapewne będe też chciał zaczac skromniej od jakiegos niedużego liftu
czyli opony 31" potem wyciągarka potem snorkel potem.... potem..... Uważaj błoto wciąga i to dosłownie ale turystyczny off-road jest super sprawą.
piotr-stihl napisał/a:
a wyszło na L 200
czy aby nie ma zbyt dużo elektroniki ???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group