To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - E33A pali bezpiecznik od ECU

swees - 27-09-2011, 13:28
Temat postu: E33A pali bezpiecznik od ECU
Witam. Od wczoraj mam problem z "dziadkiem". W trasie z okolic ECU zaczęło klikać, po czym samochód przestał odpalać na benzynie oraz na LPG. Zwózka do domu na lince (medal dla Golfa 2 1.6 benz, ponad 30km ciągnięcia). Zmieniłem ECU, dalej zima. Okazało się, że spalony jest bezpiecznik 20A przy filtrze powietrza (podpisany jako MPI). Na nowym ECU (100% sprawny) i nowym bezpieczniku auto przejechało trochę ponad 1km i znowu to samo - poklikało i zima...

Od czego zacząć...?

Pozdrawiam,ss

wojtas - 28-09-2011, 20:42

Gdzieś jest zwarcie. Od bezpiecznika, po nitce do kłębka.
swees - 30-09-2011, 14:40

W przekaźniku od zasilania ECU są dwa układy zwierające. Jeden z nich ma lekko czarne styki, a złącze przekaźnika z nim związane musiało się mocno grzać, bo stopiło delikatnie obudowę. Owo przypalone złącze (kabel czarny z białym paskiem) jest w obwodzie tylko z ECU i pompą paliwa. Po drodze mamy złącze diagnostyczne do tejże pompy (jeden kabelek żółto-szary). W jaki sposób mogę ustalić, że przyczyną palenia bezpiecznika jest pompa paliwa? Można ją jakoś uruchomić "na krótko"? Od strony pomiarowej, jeżeli ta pompa ma zwarcie - gdzie mam miernik przyłożyć, żeby wiedzieć, że zwarcie rzeczywiście jest? Z dochodzenia, jako podejrzanego, eliminuję ECU jeżeli problem występował na dwóch sztukach.

Pozdr, ss

EDIT: właśnie mnie chyba olśniło. Jeżeli na w/w czarno-białym kablu z przekaźnika ma wychodzić 12V, a na wyłączonym obwodzie elektrycznym kabel czarno-biały zwiera do masy, to znaczy że chyba zwarcie jest właśnie w pompie paliwa, która jest zasilana z tego kabla.

Krzyzak - 30-09-2011, 20:29

swees napisał/a:
Można ją jakoś uruchomić "na krótko"?

pod maską masz 2 złącza spięte na wiązce na ścianie grodziowej - jedno z dużą zaślepką, najczęściej czarne, czasem szare lub brązowe - do ustawiania zapłonu i drugie małe, czarne, żeńskie (z wyglądu przypomina wtyczkę od czujnika temp. silnika na deskę) - podłączając je do +12 włączasz pompę paliwa na krótko



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group