To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura

Olivia - 30-09-2011, 13:55
Temat postu: Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura
Cześć
Potrzebuję pomocy. Wczoraj wymieniałam czujnik temperatury w samochodzie. Ten który pokazuje na deske rozdzielczej temperature. Dzisiaj troszkę pojeździlam. I zauważyłam że podczas stania w korku że temperatura silnika wzrasta. Wystarczy jeden cykl świetlny. Wentylator się nie włącza. Płyn chłodniczy jest powyżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Nic nie cieknie. Nic nie bulgocze.
Gdy ruszę spod świateł i przejadę krótki dystans - 200m temperatura spada.
Czy to wina wentylatora, chłodnicy, przewodów chłodniczych, termostatu ?
Dziękuje

Załączam obrazki :


Przewody numer 1 i 2 są bardzo ciepłe. Daje się je ścisnąć do pewnego stopnia gdy silnik pracuje. Jeżeli to ma w ogole jakieś znaczenie ?



Gdzie leży problem ?

fenix872 - 30-09-2011, 15:54

specem nie jestem ale skoro przewody są ciepłe to znaczy że jest obieg a tym samym chłodzenie, skoro przewód 2 jest ciepły można raczej wykluczyć termostat bo to oznacza że termostat się otwiera, a co do włączania się wentylatora to chyba jest tak że odpala się dopiero na czerwonym (nie wiem bo osobiście jeszcze mi się nie udało zagrzać auta :mrgreen: ) być może kostka od wentylatora się odpięła??

Jak napisałem bzdury to proszę nie bić tylko poprawić :mrgreen:

Olivia - 30-09-2011, 16:37

Strasznie mnie to dziwi. Ponieważ wydawało mi się że bardzo rzadko włączał mi się wentylator ze względu na dobry obieg chłodniczy. A tutaj okazuje się że 30 sekund stania w korku i temperatura idzie w górę :cry: Nie sądziłam że wentylator tyle razy się włącza.

A może to wina wczorajszej wymiany tego czujnika który odpowiada za pokazywanie na pulpicie temperatury (zdjecia a i b) ?


Znajomy patrzył na to. I stwierdził że to wina termostatu. Ponieważ dolny przewód jest zimny. Więc juz sama nic nie wiem .....

pawelek_krak - 30-09-2011, 21:15

Wyglada na to że coś jest nie tak z tym czujnikiem który wymieniłaś a temperatura silnika jest właściwa tylko czujnik przekłamuje. A czemu wymieniałaś czujnik?
Olivia - 30-09-2011, 21:46

Czujnik wymieniałam ponieważ się złamał i podczas przejeżdżania po poprzecznych nierównościach nie stykał, tj. skakał w dół.

Czyli to jest normalne że pracujący przez 5 minut silnik na biegu jałowym przy zewnętrznej temp. powietrza oscylującej wokół + 22 st. C ten dolny wąż z nr. 2 jest zimny ?

Troszkę dziwne jest ten wzrost temp silnika gdy auto przez chwile postoji. Wg. mnie gdyby to była wina tego czujnika to podczas jazdy też by się coś działo ...

volve - 30-09-2011, 22:16

Zrób tak, jak będziesz wracała do domu, to gdy zaparkujesz auto, zostaw je na biegu jałowym tak do 5-10 minut. Jeśli w tym czasie nie włączy się wentylator, to tutaj bym szukał problemu. Ogólnie wentylator załącza się, gdy temperatura cieczy przekroczy optymalną wartość. Może czujnik walnięty przyszedł ? Od razu podkreślam, że nie wiem, jak to dokładnie wygląda w 1.8 SOHC.
Olivia - 30-09-2011, 22:29

Wymieniałam czujnik ten który pokazuje temperature na zegarach. Czy on ma aż takie znaczenie dla pracy układu chłodzenia ?
Czy jest możliwość sprawdzenia czy w ogóle wentylator działa ? Tzn. gdzie jest ten zawór który włącza wentylator ?

kamir - 30-09-2011, 22:29

Olivia, u mnie w 1.8 SOHC jak postoję w korku jakieś 5-10 minut na jałowym ( temperatura otoczenia 22-25st. ) to słychać jak się załącza wentylator na chwilę ale wskaźnik na pewno się tak nie wychyla jak u Ciebie.
Olivia - 30-09-2011, 22:42

Wcześniej też nie miałam takich problemów. Dopiero dzisiaj. Z sąsiadem odpaliliśmy auto jak postało po moim powrocie tak 4h. Odpaliłam na 5 minut. Wentylator się nie włączył. Ale temperatura stała jak wcześniej, tj. tak jak być powinno, czyli tak jak jest na pierwszym zdjęciu, ok. 85 st. C.

Podjadę jutro do elektromechanika jeżeli się dopcham. Może on coś poradzi.

pawelek_krak - 01-10-2011, 12:21

Podpiąć wentylator na krótko i sprawdzić czy działa jak działa to sprawdzić czujnik załączający wentylator. Może rzeczywiście ten nowy czujnik jest walnięty i błednie wskazuje temp.
Olivia - 01-10-2011, 12:56

Wieści z dzisiaj :
Byłam u elektromechanika. Po przejechaniu około 10km stałam na zakładzie nie gasząc auta. Temperatura wzrosła poza "zenit" wg. mnie na 95 - 100 st. C. I okazało się że wentylator się włączył i normalnie pracuje. Więc podejrzenie padło na czujnik temp. płynu chłodniczego. Podjechałam na szrot z autami japońskimi. Podmieniłam na uzywany. Znów po grzaniu auta na postoju z obrotami około 2 tyś. temp. poszła w górę. Wentylator znów się włączył.
Więc obecnie podejrzenie pada na termostat. Więc albo on się powoli kończy albo .... silnik ?

Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?

fenix872 - 02-10-2011, 00:35

Olivia napisał/a:
Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?

no niestety, nic nie jest wieczne, a ząb czasu dopadnie wszystkich i wszystko :wink: . w termostacie jest taka spręzyna która pod wpływem ciepła go otwiera. po jakimś czasie, z racji tego że na termostat działają wysokie temperatury, metal z ktrórego wykonana jest sprężyna traci swoją elastyczność a co za tym idzie kłopoty z otwieraniem obiegu

Budrys - 02-10-2011, 09:23

fenix872 napisał/a:
Olivia napisał/a:
Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?

no niestety, nic nie jest wieczne, a ząb czasu dopadnie wszystkich i wszystko :wink: . w termostacie jest taka spręzyna która pod wpływem ciepła go otwiera. po jakimś czasie, z racji tego że na termostat działają wysokie temperatury, metal z ktrórego wykonana jest sprężyna traci swoją elastyczność a co za tym idzie kłopoty z otwieraniem obiegu

Ok, ale jak pisze Olivia stało się to z dnia na dzień więc nagłe zmęczenie materiału odpada.

Olivia - 02-10-2011, 13:04

Wzrost temperatury może być powodem kończenia sie silnika ?
Może przepalenie uszczelki pod głowicą daje takie efekty ?

Dzieki za odpowiedzi

i9i - 03-10-2011, 01:53

Bardziej bym stawiał na syf w układzie chłodzenia, odkręć korek w chłodnicy włóż tam termometr (przekraczający 100 stopni Celsjusza) odpal autko i poobserwuj temperatury i poziom płynu (w miarę wzrostu temperatury będzie go przybywać i w końcu trochę wyrzuci), aż do załączenia się wentylatora (wtedy zacznie spadać poziom płynu) i jak się załączy przy jakichś 95*C to układ jest ok i raczej niesprawny czujnik od zegarów. A przy padniętej uszczelce by brał płyn lub olej i układ by się zapowietrzał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group