Grandis Ogólne - BIODIESEL Z BLISKIEJ DO DID-a ???
patrycjuszek - 12-10-2011, 06:44 Temat postu: BIODIESEL Z BLISKIEJ DO DID-a ??? Ropka coraz droższa to się zastanawiam jak popmpowtryski zareagują na BIO z Bliskiej.
Czy ktoś zalewa swojego Miśka tym EKO ? Czy może mieszać ze zwykłym ON (tylko w jakich proporcjach?)
jaceksu79 - 12-10-2011, 15:23
Nic się nie stanie jak zalejesz. Będzie jedynie puszczać trochę niebiesko-szarym dymkiem, oraz z tyłu będzie intensywnieć zapach pieczonych placków i tyle.
mis_smis - 13-10-2011, 09:04
kolego ja nie polecałbym bio to raczej do ursusa i do starych klekotów oszczędzisz niewiele a za dalaeko na tym nie pojedziesz
viader - 13-10-2011, 09:12
Sory za OT ale ostatnio w pimp my ride odnawiali fajnego chevroleta impala ss i wstawili tam pokazowo silnik na bio-dizla, 7 litrów pojemności i kompresor. Silnik miał 800KM i 3,5 s do 100 km/h, na 1/4 mili objechał lambo gallardo. Przy tym spalanie przy normalnej jeździe 10l/100km. Jeśli to paliwo jest tylko do ursusa i starych klekotów to ja chcę jeździć takim ursusem
http://www.xzibitcentral....th-day-special/
mis_smis - 13-10-2011, 12:08
kolego podjedź na stację i zapytaj pracownika czy da ci gwarancje że na tym paliwie możesz bezpiecznie jeździć samochodem z nowoczesnymi systemami wtrysku paliwa ja się nie sprzeczam tylko nie polecam może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie
patrycjuszek - 13-10-2011, 12:44
Orlen gwarancji nie da i odsyłają do producenta. W ASO Pan powiedział że dodatek biokomponentu do ON powyżej 5% nie jest zalecany.Ale przecież od nowego roku prawie każdy ON będzie B7 czyli będzie miał 7% biokomponentów. Można też zauważyc że w Grandkach przy wlewie i w książce pojazdu nie ma zakazu BIO jak to jest w innych autach.
Może lepiej zainstalować wtrysk LPG do dolotu wtedy spalanie miniejsze i plus 20 % mocy i momentu.
http://www.car-gaz.pl/index.php?id=251
jaceksu79 - 13-10-2011, 19:21
mis_smis, czy uważasz, że Twój diesel jest nowoczesnym silnikiem z nowoczesnym systemem wtrysku?
[ Dodano: 13-10-2011, 19:24 ]
jako ułatwienie Twojej odpowiedzi podpowiem, że pompo-wtryski stosowano już 14 lat temu - a wiesz co oznacza 14 lat w motoryzacji?
mis_smis - 13-10-2011, 21:35
Kolego nie łap mnie za słowa to, że były znane już kilka ładnych lat temu wiem ale mimo wszystko dziękuję za przypomnienie zawsze uważałem że forum jest skarbnicą wiedzy . Kolego ja porównuję nasz system wtrysku paliwa z ursusem i starymi klekotami (patrz post wyżej)- i myślę że jest w porównaniu do nich nowoczesny. Ponadto temat tyczy się z tego co pamiętam paliwa EKO z bliskiej??. Kolego jeździłem już nie jednym dieslem i powiem ci tylko jedno dwa razy zdarzyło mi się nie dojechać do domu samochodem i dwukrotnie spowodowane to było kiepskim paliwem. (Raz pompa, raz pompo-wtrysk uszkodzenia potwierdzone przez mech - po zmianie stacji zero problemów) od tego czasu nie tankuję już żadnych wynalazków i mam spokój. Wiec skoro wiesz lepiej próbowałeś i nic się nie dzieje lej kolego eko i czekaj mrozów pozdrawiam
jaceksu79 - 13-10-2011, 22:03
nigdzie nie napisałem, że w mrozy eko jest ok.
czym się różni pompowtrysk od pompy tradycyjnej? - niczym. Zwykły wtryskiwacz, zawierający jedną sekcję pompy wtryskowej i elektromagnetyczny regulator. Ot tyle. No dobra - daje 200MPa( w tradycyjnym układzie wtryskowym jest to niemożliwe z powodu sprężystości przewodów wysokiego ciśnienia- commonrail ma w miarę stałe ciśnienie i dlatego daje się osiągnąć wysokie ciśnienia) - ale w tym przypadku bio akurat to lubi
[ Dodano: 13-10-2011, 22:07 ]
i aby być ściśle w temacie - jeżeli masz zdrowe końcówki wtrysków ( nie leją ) w silniku na pompowtryskach nie zrobisz krzywdy BIO
No w jednym przypadku - BIO chłonie wodę jak gąbka plus do tego czas leżakowania daje kwasy organiczne. A te z kolei mogą powodować korozję układu paliwowego - dlatego Bio nie polecam przechowywać w garażu bo straci na wartości
Owczar - 17-10-2011, 10:45
Czy stary diesel, czy nowy, to się to zupełnie nie opłaca. Już kiedyś testowałem. Auto jest słabsze i pali 1-1,5l więcej, więc oszczędność jest żadna, a w dodatku mocy mniej.
jaceksu79 - 18-10-2011, 09:22
ja w swoim nie odczuwam mniej mocy i więcej spalania (?)
Owczar - 18-10-2011, 09:34
Fizyki nie oszukasz. Bioster z bliskiej ma niższą kaloryczność. Chcąc jechać szybciej musi spalić więcej. Przy ekonomicznej jeździe może nie odczuwa się różnicy, ale przy ciśnięciu owszem, nawet dużą. Zresztą mierzyłem go do setki i było chyba z 0,6s różnicy wtedy.
jaceksu79 - 18-10-2011, 23:58
Owczar napisał/a: | ... Zresztą mierzyłem go do setki i było chyba z 0,6s różnicy wtedy. |
Wybacz, ale pozostawię to już bez komentarza...
Owczar - 19-10-2011, 00:08
No wybacz, jeśli dla Ciebie to żadna różnica.. Ale sądząc po Twoim spalaniu to rzeczywiście osiągi auta są sprawą drugorzędną Te 0,6 sek przekłada się jeszcze bardziej na elastyczność w innym zakresie prędkości. Testy wykonywane na tym samym odcinku drogi, w tych samych warunkach, za pomocą tempes GTX. Pomiar powtarzany.
Moje argumenty nie mają podstaw w opinii szwagra kolegi. Jeździłem, sprawdziłem, przetestowałem i wyciągnąłem wnioski. Reasumując: nie polecam. Wyższe spalanie, gorsze osiągi auta. Nawet przymykając oko na gorsze osiągi auta, to spalanie o 1litr wyższe to już znacząca różnica, która sprawia, że stosowanie biodiesla jest nieopłacalne.
jaceksu79 - 19-10-2011, 00:12
Owczar napisał/a: | No wybacz, jeśli dla Ciebie to żadna różnica.. . |
nie w tym rzecz jeśli nie zrozumiałeś- kim Ty jesteś?
Peter Solberg, Tomasz Czopik czy może Kajetan Kajetanowicz że potrafisz z powtarzalną dokładnością co do 0,1sekundy ocenić przyśpieszenie swojego auta. Ja bym tak nie umiał....
[ Dodano: 19-10-2011, 00:18 ]
PS. a co do opłacalności - PKS Białystok jeździ na bio wszystkimi swoimi autobusami.
Jakoś to im się opłaca (?)
|
|
|