To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Spadające obroty

Anonymous - 24-11-2006, 10:43
Temat postu: Spadające obroty
Mam problem z obrotami, przepustnica wyczyszczona, obroty ustawione wg procedury Krzyżaka.

Problemy pojawiają się już przy samej regulacji, przy odłączonym silniczku ustawiam około 800rpm, po podłączeniu spadaja w okolice 700rpm. To jest jeszcze do przyjęcia ale włączam światła i kolejna 100 niżej, włączam ogrzewanie tylnej szyby i robi się 500 rpm.

Obroty nie falują trzymają się na równym poziomie.

Podczas jazdy na luzie obroty podnoszą się do 1000, o ile dobrze pamiętam to powinny wskoczyć na 1200.

W akcie desperacji ustawiłem obroty na 1100rpm po podłączeniu krokowca wraca na swoje 700. Czujnik położenia przepustnicy ustawiony na 0.49V.


Zapomniałem najważniejszego silnik 4G15 12-ka

Krzyzak - 24-11-2006, 12:55

Sprawdzałeś czy działa silniczek regulujący obroty? - napięciem 6 V (podłącz odpowiednio polaryzację i powinien się kręcić). A jak go wykręcisz to sprawdź stań przekładni i zębatek.
W jak ECU? - kondensatory i te sprawy. Ponadto podciśnienia. No i czujnik IPS.

Anonymous - 24-11-2006, 13:33

jeśli mogę coś zasugerować to spróbuj ( zprogramować ) ECU na włączonych wszystkich odbiornikach ( jeśli z krokowym jest OK.)
te obroty przy luzie to troszkę jest to na na 2 poziomach w zależności od prędkości( przy małych to ok.1000 przy wyższych 1200-1300) tak to jest przynajmniej u mnie, a i u ciebie podobnie .

Anonymous - 26-11-2006, 20:10

Krokowiec sprawny i wyczyszczony ale objawy bez zmian, jutro wezme się za kondensatory w ECU.
kamilek - 02-12-2006, 14:25

burst napisał/a:
Krokowiec sprawny

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Bo po podłączeniu napięcia obraca się prawidłowo? A ile razy tę czynność powtórzyłeś?
burst napisał/a:
i wyczyszczony

I nic się nie poprawiło po wyczyszczeniu? A został dokładnie wyczyszczony? Czy tak tylko powierzchownie? Potencjometr w silniczku sprawny?
burst napisał/a:
jutro wezme się za kondensatory w ECU.

Te jutro już dawno minęło. A po odpowiedzi ani śladu... Napisz, czy poprawiło się coś po wymianie kondensatorów.

Anonymous - 04-12-2006, 10:03
Temat postu: obroty Lancer
Koledzy,

:?: Coś dziwnego dzieje się z obrotami mojego Lancerka (gaśnie dopóki się nie rozgrzeje). Czy zna ktoś z Was kogoś kto mi to może w Warszawie lub okolicach porządnie zdiagnozować i naprawić?
z góry dzięki za namiary i pozdrawki

kamilek - 04-12-2006, 16:39

Spróbuj samemu pokomboniwać :) Jeżeli nic innego poza gaśnięciem przed rozgrzaniem się nie dzieje, to ja obstawiam padnięty czujnik temperatury. Znajdziesz go koło termostatu, jest wkręcony w blok.
Anonymous - 04-12-2006, 17:19

Krokowiec sprawny bo:

Widać jak macha przepustnicą.
Wyczysczony konkretnie i dogłębnie.
Spadające obroty to najmniejszy problem, teraz to chciałbym przynajmniej spadające mieć. Kondensatory wymieniłem bo Lancer zdechł totalnie na 99% wysiadł PT i na 50% to jego dogorywanie było przyczyną spadających obrotów.

kamilek - 04-12-2006, 18:25

Zaraz, ja czegoś nie rozumiem. Piszesz, że
burst napisał/a:
Spadające obroty to najmniejszy problem, teraz to chciałbym przynajmniej spadające mieć.
co by wskazywało na to, że teraz jest jeszcze większy problem. Ale zaraz piszesz coś takiego:
burst napisał/a:
Kondensatory wymieniłem bo Lancer zdechł totalnie na 99% wysiadł PT i na 50% to jego dogorywanie było przyczyną spadających obrotów.

Z czego wynika, że już usunąłeś przyczynę spadających obrotów. Czyli sam sobie przeczysz. Mógłbyś jasno napisać, co teraz dolega Twojemu autku?

A tak na marginesie to weź zrób jeszcze coś: odłącz silniczek całkowicie, odpal auto i wtedy sprawdź, jak zachowuje się silnik pod obciążeniem. I jeszcze raz się spytam: potencjometr w silniczku sprawny?

Teraz dopiero zauważyłem, że w innym topicu poszukujesz ECU na podmiankę. No cóż, jeśli masz niesprawne ECU, to rzeczywiście nie można jednoznacznie ustalić, czy winowajcą jest zepsuty silniczek, czy brak sygnałów z ECU. Ale mimo wszystko odłącz krokowca na chwilę i poobserwuj pracę silnika.

Anonymous - 04-12-2006, 19:49

Kamilek jak tylko uda mi się go odpalić to będę go obserwował i to bardzo uważnie. Doceniam twoje rady i jeżeli nadal będę miał problemy z obrotami to na pewno sprawdzę krokowca bo też bym go w pierwszej kolejności obstawiał. Problem w tym, że aktualnie silnik jest trup.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group