To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Notorycznie zapalająca się kontrolka Check Engine

sydneybaran - 24-10-2011, 03:12
Temat postu: [CA1A 1.3] Notorycznie zapalająca się kontrolka Check Engine
Witam wszystkich.
Posiadam Colta IV CJ0 1,3 12v 94r. i mam z nim następujący problem. Od pewnego czasu zaświeca mi się kontrolka check engine co do niedawna objawiało się jedynie falowaniami obrotów w granicach 500 do 1500 i szarpaniem podczas dodawania gazu a teraz doprowadza nawet do zgaśnięcia silnika. Odpalam samochód i obroty w miarę nagrzewania ładnie schodzą do ok 850-900 i w sumie to nie ma reguły na pojawienie się błędu ponieważ wyskakuje w różnych momentach podczas pracy silnika. Najczęściej zdarza się to gdy w czasie jazdy zatrzymuje się np. na światłach lub podczas jazdy zbyt dynamicznej. Dodam jeszcze że po wyskoczeniu błędu wystarczy zgasić silnik (nawet w czasie gdy samochód znajduje w ruchu), ponownie odpalić i wszystko wraca do normy aż do kolejnego check engine. Autko nie posiada instalacji LPG. Czytałem wiele postów na różnych forach i wymieniłem wszystkie potencjalne części które mogły mieć wpływ na taką usterkę (sonda lambda, kondensatory na ECU, czujnik położenia przepustnicy, świece, akumulator, czyściłem silnik krokowy, przepustnicę oraz kolektor ssący). Nie ma możliwości wymrugania błędu gdyż złącze (16-pin) przy tablicy bezpieczników po prostu nie działa (na jednym pinie jest napięcie +12, pozostałe martwe). Rozebrałem konsole środkową i okazało się że mam tam luzem trzy złącza z czego jedno jest powiązane z owym złączem diagnostycznym 16-pin (zgadzają się kolory i oznaczenia przewodów oraz sprawdzałem przejście miernikiem).
Do postu załączam zdjęcia i zwracam się do Was z olbrzymią prośbą o opinie na temat takowej usterki i czy czasem nie brakuje czegoś w samochodzie że nie można wymrugać ewentualnych błędów bo skoro są złącza to chyba do czegoś powinny być podpięte :doubt:



Pozdrawiam...
___

londolut - 24-10-2011, 15:14

Te dwie białe wtyczki są od klimy.
Masz poduszki?

sydneybaran - 24-10-2011, 16:33

Mam poduszki...
londolut - 24-10-2011, 16:41

No więc temat czarnej kostki to dalej zagadka.
sydneybaran - 24-10-2011, 17:01

Samochód zagadka :) Powiedz mi jeszcze kolego gdzie mógłbym się doszukiwać usterki tego złącza diagnostycznego?
maciej 63 - 24-10-2011, 17:15

złącza które są na zdjęciach są typu"żeńskiego" a złącze diagnostyczne w cao jest typu "męskiego" i szukałbym go pod kierownicą a nie za radiem.
sydneybaran - 24-10-2011, 17:55

Zgadza się kolego... Chodzi tylko o to że kostka żeńska 16pin za radiem jest powiązana przewodami z ową kostką męską 16pin znajdującą się koło bezpieczników...
maciej 63 - 24-10-2011, 23:39

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370
tutaj temat jest wyczerpywany od kilku lat

sydneybaran - 25-10-2011, 10:46

Żaden sprzęt diagnostyczny nic nie da do puki to złącze 16pin jest nieczynne...
lejm - 25-10-2011, 13:38

Czarna wtyczka ze zdjęcia to najprawdopodobniej złącze 15(!)-pinowe C-13 od automatycznej skrzyni biegów, więc nic dziwnego, że może być połączone ze złączem diagnostycznym.

Próbowałeś wymrugać błędy metodą opisywaną na forum?
Cytat:
W nowszych autach posiadających złącze OBD2 (żeńskie złącze 16 pinowe umieszczone gdzieś pod kierownicą) sprawdzenia błędów dokonuję się przez podłączenie pinu nr 1 do masy (potem oczywiście kluczyk na ON) - błędy wymruguje lampka silnika przy zegarach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group