Pajero II - [2.8 TD] wymiana oleju w mostach
automaxs - 25-10-2011, 11:11 Temat postu: [2.8 TD] wymiana oleju w mostach witam serdecznie. Mam pytanie czy wymienić olej w mostach Pajero 96r. Wiem że nigdy nie były wymieniany. Słyszałem że tylko się dolewa.
zbyszekm2 - 25-10-2011, 11:42 Temat postu: Re: wymiana oleju w mostach
automaxs napisał/a: | witam serdecznie. Mam pytanie czy wymienić olej w mostach Pajero 96r. Wiem że nigdy nie były wymieniany. Słyszałem że tylko się dolewa. |
Po za kupie auta zawsze warto wymienić bo wiesz co masz.
automaxs - 25-10-2011, 11:45
słyszałem że tylko sprawdza się stan i ewentualnie dolewa
zbyszekm2 - 25-10-2011, 12:32
automaxs napisał/a: | słyszałem że tylko sprawdza się stan i ewentualnie dolewa |
jak wiesz co masz.
lukas 78 - 25-10-2011, 12:48
olej do mostów drogi nie jest i się go wymienia a nie dolewa
Goliasz - 26-10-2011, 12:07
Witam,
zbyszekm2 ma rację, wymienisz i masz spokój, ja w swoim, po zakupie wymieniłem wszyskie oleje.
Troche to kosztuje - w sumie za olej do skrzyni biegów, mostów i skrzyni rozdzielczej zapłaciłe ok 360 zł, - zaznaczam, że kupiłem trochę więcej, tak na wszelki wypadek (w sumie 11l).
Wymieniłem na następujący olej valvoline:
- mechanizm różnicowy, tył 3,2l HP GL-5 80W-90 (ok 25 zł/l)
- mechanizm różnicowy, przód 1,2l HP GL-5 80W-90
- skrzynia rozdzielcza 2,5l DuraBlend GL-4 75W-90 (ok. 33 zł/l)
- skrzynia biegów, ręczna 5/1 3,7l DuraBlend GL-4 75W-90
A i jeszcze jedno, producent zaleca następujące terminy do wymiany oleju przy normalnych warunkach eksploatacji (ze strony valvoline):
- mechanizm różnicowy, tył: Kontrola 30000 km / 24 miesiące
Wymiana 90000 km / 72 miesiące
- mechanizm różnicowy, przód: Kontrola 30000 km / 24 miesiące
Wymiana 90000 km / 72 miesiące
- skrzynia rozdzielcza: Kontrola 15000 km / 12 miesiące
Wymiana 45000 km / 36 miesiące
- skrzynia biegów, ręczna 5/1 Kontrola 15000 km / 12 miesiące
Wymiana 45000 km / 36 miesiące.
Do skrzyni biegów i tylnego mostu (nie mam LSD) dałem jeszcze ceramizer.
jawaldek - 26-10-2011, 13:16
Wymiana wszystkich płynów ustrojowych jak najbardziej zalecana->>silnik,przekładnie,płyn hamulcowy,płyn w układzie chłodniczym. Jest jeszcze taki mały myk-->> jak odkręcisz korek od tylnego mostu to jest tam magnes który może dużo Ci podpowiedzieć.
automaxs - 26-10-2011, 13:26
do czego ten magnes służy
jawaldek - 26-10-2011, 13:36
automaxs napisał/a: | do czego ten magnes służy | do wyłapania wszelkiego rodzaju opiłków metalu co może wskazywać na zużycie jakiegoś elementu. Ilość i wielkość tych opiłków podpowie jak bardzo zużyte są mechanizmy, co nie oznacza że w ogóle ma ich tam nie być-->> minimalna ilość tak a jaka jest to ilość to..... ciężko jest ustalić-->>> trzeba intuicję uruchomić i ewentualne doświadczenia mechanika.
PiotrKw - 26-10-2011, 14:02
Proponuję jednak wymienić olej , bo może się okazać, że masz jeszcze jakieś dodatki w postaci... wody. W samochodach mających odpowietrzniki skrzyni , mostów , mechanizmów róznicowych umieszczone max na górze a w samochodach terenowych w szczególności może dojść do nabrania wody , osobówki nikt nie topi "specjalnie" po osie czy drzwi ( nie wspomnę o masce i dachu ) Tak więc nie znając do końca historii samochodu lepiej wymień , niż miałbyś jeździć na emulsji.
|
|
|