To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Czy możliwy swap silnika z 3000GT / Sigmy ?

Wojciech Bogacz - 26-10-2011, 23:21
Temat postu: Czy możliwy swap silnika z 3000GT / Sigmy ?
Jak w temacie - różnych trochę tematów i dyskusji na forum czytałem ale konkretów w jednym miejscu nie znalazłem - wyłącznie tu i tam pewne informacje... Chciałbym to wszystko tutaj sobie przedyskutować z tymi co mieli silniczki z 3000GT w rękach.

Otóż wpadłem na pomysł, że jakby w moim zielonym Galu silnik jednak był padaka, to mogę wrzucić z tego obecnie używanego srebrnego i byłby dla taty jak znalazł.

Potrzeba by jednak jakiś silnik i tutaj najprościej chyba byłoby włożyć sobie 6G72 czyli wolnossące 3L :) Myślę, że te 220KM by mnie na razie zadowoliło i zmiana jakościowa byłaby spora. Silnik ogólnie idzie dostać jakoś - idealnie nawet z jakiegoś rozbitka (ostatnio widziałem Sigmę po wypadku ze zdrowym silnikiem...).

Teraz kilka pytań do dyskusji :)

1. Czy mechanicznie da się zamienić moje 2,5L na większe 3L ? Chodzi o to, czy wszystko pasuje, dolot, wydech, skrzynia itd.... Ogólnie czy śrubki będą pasować ;)
2. Jak to może wyglądać elektrycznie ??? Potrzebuję wyłącznie ECU do większego silnika czy coś więcej ? A może trzeba rozkopać masę kabli ?
3. Czym różnią się silniki ? Tylko blok i głowice (albo aż) czy może jeszcze coś więcej ?? Może koledzy Sigmiarze się wypowiedzą ? Jak ich znam to grzebali w swoich silnikach pewnie :) )))

davyjohn - 07-11-2011, 18:32

Też chętnie posłucham w tym temacie osób doświadczonych.
Ewentualnie może ktoś coś wie w temacie swapa 3.5l z Pajero (a dokładniej dół)?

Wojciech Bogacz - 07-11-2011, 22:41

Mnie tym bardziej interesowałoby nawet wrzucenie silnika turbo - wiadomo - tutaj trzeba więcej miejsca - sądzę jednak, że mogłoby się to udać. Pytanie tylko czy takie coś wystrzymałaby skrzynia biegów (ta oryginalna z E88A) czy trzeba by jej wrzucać jakieś modyfikowane elementy (widziałem trochę tego i chyba by się dało...). A może nadałaby się taka z 3000GT 4WD ?

Muszę sobie jeszcze z sąsiadem kiedyś o tym pogadać - niestety czysto teoretycznie bo dziurę w budżecie mem 8)

Wszyc - 07-11-2011, 22:44

jest jeden E88A 3.0 Twin Turbo biały jeżdżący więc się da :P

EDIT: już znalazłem drugiego :P drugi jest pomarańczowy :P ale ten to zwykłe E5 z wrzuconym 3.0 TT i przeszczepem 4x4 :P

Wojciech Bogacz - 08-11-2011, 17:44

Wszyc napisał/a:
jest jeden E88A 3.0 Twin Turbo biały jeżdżący więc się da

Podaj źródło :)

Wszyc napisał/a:
już znalazłem drugiego drugi jest pomarańczowy ale ten to zwykłe E5 z wrzuconym 3.0 TT i przeszczepem 4x4

Też poproszę o źródło tej informacji bo jestem ciekaw.

Wszyc - 08-11-2011, 18:40

Tego białego już linka znaleźć nie mogę dawno to było taki jeden ze szwecji chyba

a tu pomarańczowy
http://www.youtube.com/watch?v=6HdH4_nEAyY

rosomak1983 - 08-11-2011, 19:59

Wszyc napisał/a:
Tego białego już linka znaleźć nie mogę dawno to było taki jeden ze szwecji chyba

kurde myslałem ze mówisz o tym z Gorzowa... juz miałem nadzieje :D

Wszyc - 08-11-2011, 21:05

nieee :D hehe u tamtego wszystko po staremu mówie o tym :)



sory z Norwegi jest :)

[ Dodano: 09-11-2011, 05:49 ]
Znalazł się Wojtku :) proszę:

http://translate.googleus...1j7B3Vs74QQNroQ

jacek11 - 09-11-2011, 16:51

Galanta nie mogę zobaczyć,bo się strona otwiera,ale nic tam nie ma.za to znalazłem tam fajnego Stariona w trakcie renowacji :)
Wojciech Bogacz - 09-11-2011, 18:34

Czyli ustaliliśmy że się da to i owo :) Chmmm - jak tak patrzę na te stuningowane Galanty (podobał mi się głównie taki jeden niebieski z forum Galanceter.org - to bierze mnie jednak chęć zrobienia czegoś przy swoim. Serio - ten samochód ma potencjał i trzeba by z niego go wyciągnąć - tak sądzę, że przy władowaniu kolejnych 10k w samochód jeździłby na prawdę nieźle.

Tylko czy znowu przy mocy około 300km nie będzie problemu z zawieszeniem ? Może trzeba by je obniżyć i utwardzić ? Wtedy pewnie bym musiał zakupić oryginalne amortyzatory z ECSem...

Wszyc - 09-11-2011, 23:46

Jacek odświeżaj w trupa też tak miewam u nich :P

Niebieski? z galant center? ;) spojler z VR4? body kit driffter v2, 2,4litra sohc turbo :) obecnie chyba kolega głowice DOHC wrzuca dawno się nie odzywał ciekawe co u niego :)

Wojciech Bogacz - 10-11-2011, 09:26

Wszyc napisał/a:
Niebieski? z galant center? spojler z VR4? body kit driffter v2, 2,4litra sohc turbo

To ten heh. W sumie jak na mój gust to ten bodykit nieco przesadzony, ale kolor muszę przyznać obłędny i sam się zastanawiam, czy by sobie kiedyś takiego nie strzelić...
Wszyc napisał/a:
obecnie chyba kolega głowice DOHC wrzuca dawno się nie odzywał ciekawe co u niego

Ano - ciekawe... Lubię obbserwować takie projekty. Tak mnie ciekawi - skoro zwykłe 2,4L przyjęło turbo (ciekawe, czy zmieniał coś w silniku...) to czy i taki zwyczajny 6G73 też dałby się uturbić... czuję jednak, że taniej wyszłoby od razu silnik wstawić inny.

Wszyc - 10-11-2011, 21:21

zmieniał tłoki i korby :) tam nie eksperymentują z seryjnymi bo kute tanie jak barszcz za oceanem :P
Wojciech Bogacz - 11-11-2011, 11:03

Wszyc napisał/a:
zmieniał tłoki i korby tam nie eksperymentują z seryjnymi bo kute tanie jak barszcz za oceanem

Ciekawe czy by się opłaciło kupić takie części w USA i ile byłoby taniej... W sumie jednak wolę nadal cały silnik przekładać - prościej jest :)

Wszyc - 11-11-2011, 15:41

nie opłaca się jestem w temacie :P szukać w europie lepiej :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group