[96-02]Lancer CK0 - Denerwujace sprzegło...
Anonymous - 26-11-2006, 12:21 Temat postu: Denerwujace sprzegło... Czy ktos moze mi powiedziec czy cos nalezy nasmarowac, moze jakas guma do wymiany lub moze jeszcze cos innego... i ewentualnie jak nasmarowac, to czy sa jakies smary specjalne czy zwykłe wystarczą.
Wypada napisac co sie dzieje wiec......jak wciskam sprzęgło to skrzypi-myslalem poczatkowo ze to w srodku auta w okoliach samego pedału ale z tamtąd zadne odgłosy nie dochodzą (na wypadek przesmarowałem)--to jest pod maską..gdzieś... wydaje mi sie ze miejscu gdzie linka wchodzi do samej skrzyni.
W sumie to nie jest to cos z czym sie nie da jezdzic ale mnie strasznie wnerwia ten odgłos-jak jest samochod nagrzany to tak nie slychac ale rano...... ...........wstyd ze tak skrzypi!!!!!
Pozdrawiam
josie - 26-11-2006, 14:35
Prawdopodobnie skrzypi Ci sam docisk sprzęgła w środku.
Ale spróbuj jeszcze przesmarować na końcu linki tam gdzie jedna łapa popycha drugą (styk) - nie wiem jak to dokładniej opisać.
wichura1 - 26-11-2006, 21:45
Jeżeli masz linkę, a nie hydraulikę, to skrzypi w środku, w miejscu styku tulejki (na końcu linki) z dźwignią. Nasmaruj to smarem, (nie WD 40, albo innym takim). Ale co masz za model? CB1 czy CK1? bo CK1 miały wszystkie hydrauliczne według manuala.
Anonymous - 26-11-2006, 22:49 Temat postu: Dzis udało mi sie sprawdzić.. Bo potrzebowałem osoby ktoraby wciskała sprzegło a ja mógłbym posłuchac gdzie piszczy-i z moich spostrzeżeń nieporządany dzwiek dochodzi z wnętrza gumy ktora konczy linke-model mam CK1 ale mam linke.
Jutro zrobie fotke to wkleje na forum o ktore miejsce mi chodzi
Pozdrawiam
Odgłosy dochodzą z widocznej na zdjeciu gumy-a raczej tego co jest piod nią. Nie mozna nic wstrzyknąc pod ta gume bo jest przymocowana na stałe
Krzyzak - 27-11-2006, 13:49
Dałeś fotkę hydrauliki a nie linki. Jak to fotka twojego auta, to nie masz linki. Hydraulika pcha i najczęściej skrzypi:
- guma w pompce (w kabinie)
- trzpień, który wychodzi z tej gumki o ten wystający ze skrzyni kawałek widelca
- mocowanie widelca do obudowy komory sprzęgła.
Przesmaruj trzpień naciskający widelec - może pomoże.
Jak masz linkę, to co innego - bo hydraulika pcha a linka pchać nie może, więc ciągnie. Musisz się zadeklarować.
wichura1 - 27-11-2006, 15:25
Mówiłem, że według service manuala w CK1 nie było linek. Jeżeli trzeszczy w hydraulice, pospiesz się. Kalafie w Pajero trzeszczało 1/2 roku, olewał to i w końcu siadł mu wysprzęglik.
Anonymous - 27-11-2006, 18:54
Wichura co rozumiesz pod pojeciem "Jeżeli trzeszczy w hydraulice, pospiesz się" - mam jechac do mechanika z tym?? czy cos innego zrobić??
Macie racje linki nie ma jest hydraulika-świadczy o tym chyba zbiorniczek na płyn do sprzęgła (przynajmniej tak mi sie wydaje )
Pozdrawiam
wichura1 - 27-11-2006, 19:56
Oczyść dokładnie miejsca styku pedału z pompą i miejsce styku wysprzęglika z dźwignią sprzęgła. Nasmaruj je, jeżeli dźwięki znikną OK, jeżeli nie, do mechanika.
Anonymous - 27-11-2006, 20:08
W kabinie juz przesmarowałem wszystko -były małe odgłosy ale mało znaczące.
Teraz przesmaruje w tym miejscu z wciśnietym sprzęgłem
Dam znac jak poszło-mam nadzieje ze bedzie to pozytywny wpis
Krzyzak - 27-11-2006, 20:30
Spróbuj bardziej ścisnąć wysprzęglik i nacisnąć ręką na widelec - łatwiej dojdziesz do miejsca styku.
Anonymous - 28-11-2006, 17:10
Panowie u mnie jest podobnie tylko raz chodzi lzej a raz ciężej!
Które miejsca nalezy przesmarować - zakonserwować, prosze o wskazówki?
Anonymous - 29-11-2006, 15:36
Sprawa wygląda następująco:
Zrobiłem dzis to co radziliście,a dokładniej (napisze troche jak w instrukcji )
Ładnie wyjąłem element A z B -wygladało to jak jakiś bolec -ładnie go wyczysciłem,wypolerowałem--miejsce w B gdzie wchodzi tez ładnie wyczysciłem i wypolerowałem i wszystko ładnie przesmarowałem i włożyłem na miejsce i piszczy dalej
Piszczy nie w momencie wciskania sprzęgła tylko puszczania i dzis wydawało mi sie ze to piszczy z miejsca C -czy ta gume mozna zdjąć i jest cos pod nia co mozna przesmarować czy mam od razu przed zimą jeszcze gdzies jechać jakiegoś specmajstra:):)
Myślałem ze mozna tez nasparowac tą gume ( A) ale ona jest na stałe i nie ma szans zeby cos wcisnąć pod nia jakiekolwiek smary ani nic.
Do czego jest śruba (D)
Czy moze mozna jakos rozkręcić i przesmarować element E
Pozdrawiam
Krzyzak - 29-11-2006, 17:20
W środku pewnie piszczy widelec albo słoneczko docisku. Jak chcesz porządnie, to nie przez gumę C (można ją zdjąć) ale zdejmując całą skrzynkę (niestety).
D to odpowietrznik, element E (wysprzęglik) oczywiście jest rozbieralny - są nawet zestawy naprawcze.
Anonymous - 29-11-2006, 18:37
Panowie u mnie trzeba na 99% odpowietrzyć, czyli odkręcam element D i..........................
właśnie co dalej moi drodzy?:)
Anonymous - 29-11-2006, 18:47
Bastek a skąd wiesz ze musisz odpowietrzyć???? Jakie sa tego objawy??
I co do mojego skrzypienia to mam z tym gdzies jechac czy jeżdzić dalej - czy są to objawy groźne czy nie??
Pozdrawiam
|
|
|