[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID
rolnikon - 01-11-2011, 21:33 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID Witam,
czy ktoś myślał o chip tuningu?
Trik - 02-11-2011, 01:42
Niektórzy, już dawno temu o tym myśleli. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24871
A w O2 też http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=37737. Tam więcej poszukaj bo silnik ten sam ale auto jak szafa gdańska i nie idzie
rolnikon - 02-11-2011, 15:49
ok, dzięki
jaceksu79 - 02-11-2011, 17:18
Trik, to nie jest to samo - między innymi dlatego, że lancer ma dpf zamknięty
silniki te OII i Lancer mocno się różnią osprzętem
I tak on ładnie jeździ - lepiej niż 1.8 DID MIVEC bo ma większy moment
rolnikon - 02-11-2011, 18:23
tam jest więcej na temat silników 1.8
a mi chodzi bardziej o silnik 2.0
krzychu - 02-11-2011, 22:34
jaceksu79 napisał/a: | między innymi dlatego, że lancer ma dpf zamknięty
|
A to nie było tak, że z początkowych roczników Lancer nie miał DPF-u w TDI? Były montowane np. na rynek niemiecki... Dopiero w ostatnim roczniku co montowali TDI poszły też na polskę z DPF-em?
jaceksu79 - 02-11-2011, 22:54
odkąd pamiętam miały dpf zamknięty - innych nie widziałem i wszelkie materiały szkoleniowe jakie posiadałem mówiły tylko o lancelotach z DPF-em zamkniętym
... a co?
krig - 03-11-2011, 11:24
Ja mam samochód z 2008 r. i na szczęście bez DPF-u. Odnośnie chip tuningu to wiem, że można podnieść moc do 170km i moment do 350Nm, przy cenie ok 900 zł. Dla mnie to raczej za dużo cenowo i parametrowo, z obawy o np. wytrzymałość sprzęgła. Myślę o nieco niższych wartościach, ale nie wiem czy warto ze względu właśnie na cenę. Z tym silnikiem i 310Nm lancer źle nie jeździ...
krzychu - 03-11-2011, 11:33
jaceksu79 napisał/a: |
... a co? |
No bo tak czytałem, co widać inni potwierdzają... Z drugiej strony jak ktoś się już wybiera na remap to wywalić DPF od razu
[ Dodano: 03-11-2011, 11:35 ]
krig napisał/a: | z obawy o np. wytrzymałość sprzęgła |
Jak masz bliski koniec gwarancji albo już po to myślę, że warto tylko z głową. Po dobrym programie silnik lepiej rozwija moc i nie dławi go na końcu tak jak w standardzie. Jakbym się wybierał to od tunera chciał bym jak najpłastrzego przebiegu momentu obrotowego i w jak najszerszym zakresie, a nie max mocy i momentu co się da. Oczywiście moc wzrośnie trochę, ale płaski moment nie obciąży dodatkowo sprzęgła. Szczególnie, że TDI to szeroki rynek. Po pierwsze można poczytać kto się na tym zna, a z drugiej strony duża wiedza już jest w umysłach tunerów. Jest też zasadnicza różnica między tunerem, który (zdiagnozuje silnik - chodź przy tej cenie pewnie nie) wrzuci program (który wrzucił już 100 osobą) sprawdzi i skasuje (to 900zł), a takim co będzie modyfikował go dotąd do kiedy nie będzie spełniał wymagań klienta.
krig - 03-11-2011, 11:53
No i właśnie zasadnicza wspomniana wyżej kwestia dobrego tunera. Trochę ich jest, ale polecanych w sumie niewielu. Diagnostyka, hamownia itp itd i z 900 zł rodzi się trochę więcej. Ale o płaskim wykresie będę pamiętać jak już zdecyduję się np. na jetronik we Wrocławiu.
jaceksu79 - 03-11-2011, 13:47
krzychu napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: |
... a co? |
No bo tak czytałem, co widać inni potwierdzają... Z drugiej strony jak ktoś się już wybiera na remap to wywalić DPF od razu
. |
jak widać handlowcem nie byłem i wszystkich dostępnych specyfikacji nie znałem - ale to chyba w ogóle w Polsce się nie sprzedawało - jedynie wyjątki jak już coś? Bo wogóle nie słyszałem o L.bez DPF
jmb7 - 03-11-2011, 17:13
Lancer odebrany 01/02/2008 w DE; ma DPF zamkniety; aktulanie prawie 90k km przebiegu;
po 45k przepalanie DPFa w AutoGT i pozniej profilaktycznie przy przegladzie przy 52k km; nastepnie przy 70k km ale niepotrzebnie bo do wymiany byl czujnik roznicy cisnien; poza tym nie mialem zadnych problemow z DPF czy innymi rzeczami; troche czasami nierowno chodzi jak stoje w miescie na swiatlach;
chiptuning robiony w VTG po zrobieniu 10k km i 4 mies od kupienia samochodu;
fabrycznie bylo 152,5KM i 312,8Nm; po tuningu jest 173,7KM i 369Nm;
sprzeglo, docisk bylo rozbierane przy 52k km i nie bylo nic poza normalnym zuzyciem;
cos bylo niedospmarowane w Japonii i byly jakies piski przy ruszaniu i puszczaniu sprzegla;
drugi chipuning robiony mniej wiecej w tym samym czasie w Grandisie; tez silnik TDI ale bez DPF; aktulany przebieg w Grandisie to ok 75k i tez zero problemow;
lepsza dynamika; nie ruszam z piskiem opon;
oczywiscie nie mozna porownywac tych dwoch samochodów Lancer vs Grandis, chociaz ten sam silnik, bo Grandis to wol przy Lancerze
jaceksu79 - 03-11-2011, 19:00
jmb7, niech zgadnę - lancer czerwony metalik sedan?
greg300 - 03-11-2011, 22:22
witam.to i ja sie podziele osiągami po chip tuningu. Lancer rocznik 2008,bez DPFa. przy około 5k załozyłem boxa V-TECH auto z tym boxem po chamowaniu miało 420Nm i 180KM. Przy 50k wywaliłem boxa i zrobiłem remap w firmie MASTERS w Piasecznie. nie był to gotowy program tylko mój modyfikowany. po remapie mam 190KM i 390Nm. niby mniej Nm ale bardziej bardziej płaska charakterystyka. trzyma wysokie parametry do odcięcia. Mozna było zrobić około 450Nm ale wg fachowcó z firmy MASTERS to by destrukcyjnie wpłynęło na dwumase. zrobiłem po remapie 4k i jest super, zero dymku. przy okazji modyfikowali w programie i dawke rozruchową bo prawie od nowości musiałem czasami przytrzymać na rozruszniku chwilke dłużej a serwis to olewał. testy na drodze dały wyniki imponujące. passata tdi 170KM zmiarzdżyłem, eclipse 2.0T również, octawie RS 2.0 TSI pozamiatałem.nie chodzi mi o chwalenie, tylko staram sie zobrazować mozliwości po remapie. pozdrawiam wszystkich
RalfPi - 04-11-2011, 13:07
greg300 napisał/a: | octawie RS 2.0 TSI pozamiatałem.nie chodzi mi o chwalenie, tylko staram sie zobrazować mozliwości po remapie. pozdrawiam wszystkich |
No to ja mam wątpliwości, bo taka Skodzina ma 7.3 do setki.. fabrycznie..
Nie chodzi o to, że się kłócę, ale oceniam krytycznie;)
A z ciekawości zapytam jak wygląda sprawa spalania? Przy normalnej jeździe pali podobnie/mniej/więcej?? No i ogólnie jak to wygląda?
Pozdrawiam
|
|
|