To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - koszt naprawy

koral - 05-11-2011, 09:18
Temat postu: koszt naprawy
Wykonałem trochę napraw w swojej Sigmie. Zapłaciłem pewną kwotę. Proszę Was o napisanie, ile te naprawy by kosztowały gdzie indziej, nawet jeśli nie wszystkie, to te, które wiecie, ile powinny kosztować. Sama usługa, bez części (chyba że zaznaczę inaczej).

Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)
czyszczenie przepustnicy
wymiana:
błotnika przód
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka)
klocków przód
łożyska dyferencjału (+używane łożysko)
łożyska przód prawy
sworznia wahacza prawy
końcówki drążka lewy
silniczka krokowego
pompy wody

wojtas - 05-11-2011, 09:52

Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł

Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł

koral - 05-11-2011, 10:03

Dzięki. A jeszcze wymiana czujnika ABS przód lewy, z tej samej strony co był wymieniany błotnik? Z tym że ABS ciągle nie działa i na razie nie wiemy, dlaczego. Ale to założę osobny temat.
wojtas - 05-11-2011, 10:10

Sama wymiana czujnika przy tak rozgrzebanym zawieszeniu to max 20zł. Co do samego abs możesz poczytać ten temat: Parę problemów z nową Sigmą
zbyszek05 - 05-11-2011, 19:18

Dokładnie ... Cenowo podobnie i u mnie.
Maretzky85 - 06-11-2011, 09:37

wojtas021180, gdzie takie ceny ?...
W warszawie to kurcze dwa razy drożej co najmniej.

wojtas021180 napisał/a:
klocków przód 20zł

A to to jakiś żart, za 20 zł to by mi się chyba nie chciało wyciągnąć i wbić młotkiem nowych...

wojtas - 06-11-2011, 10:11

20 zł = godzina pracy. A w tym przypadku gdy tarcze były toczone, to i tak odkręcał zacisk. :wink:

[ Dodano: 06-11-2011, 10:14 ]
Na prowincji jest taniej niż w Warszawie. :mrgreen:

Maretzky85 - 06-11-2011, 11:04

20 zł za godzinę ?
Szkoda, że w Warszawie nie da się z tego wyżyć...

jac33k - 06-11-2011, 17:36

wojtas021180 napisał/a:
Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł

Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł


Sam wiem , pracując przy moich misiach przez te wszystkie lata ( w sumie 2 galanty i 3 sigmy ) że solidne wykonanie pewnych czynności zajmuje nie 10 minut ale cały dzień.
Ja np. wymieniając klocki czyściłem wiertarką piastę, zacisk, trzymak, tarcze i koło od wewnętrznej strony, nakładałem nowy smar na wodziki zacisków i czyściłem gniazda tłoczków w celu przedłużenia życia uszczelek. To zajmowało mi około 10 godzin. Tak więc może być i "wymiana" i "Wymiana". Sigmy są zbyt cenne żeby je oddawać w ręce fachowców pracujących za 20 pln za godzinę. Tu potrzeba wirtuozów słyszących naturalną melodię tych silników i kochających koncepcję ich konstrukcji. Nigdy auto nie będzie miało dobrej opieki jeżeli sam właściciel z pełną energią i zaangażowaniem nie podejmie się prac naprawczych.

Kolega ostatnio w swoim Galancie VI poprawiał nadkola tylne w kombi , zajęło to dokładnie dwa tygodnie. Tak 14 dni. Ale wszystko jest wykonane prawidłowo bez sztucznego przyspieszania. Koszty takich napraw są druzgocące dlatego należy je wykonywać samemu.

Wystarczy pooglądać programy o koneserach aut. Każdy z nich ma warsztat, mniejszy/większy ale ma. Inaczej się nie da.

Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie.

koral - 06-11-2011, 18:27

jac33k napisał/a:
Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie.

Tak, masz rację, tylko mieszkając w blokach, nie zawsze jest gdzie samemu dłubać przy aucie. Poza tym inna mądrość jest taka, że nie można bardzo dobrze znać się na wszystkim, owszem trzeba próbować :) Ja dojrzałem jakiś czas temu, że lepiej pewne prace zlecić fachowcowi, któremu ufam, a ten sam czas poświęcę na pracę we własnym zawodzie i wyjdę na tym korzystniej finansowo. Trzecia strona procy to fakt, że dłubanie przy własnym aucie może odstresować - dlatego np. popularne robią się wśród biznesmanów małe (kilka uli) pasieki, gdzie oni po całym dniu walki z klientami idą sobie odpocząć wśród pszczółek.

wojtas - 06-11-2011, 19:49

To jak My podchodzimy do naszych Miśków i ile poświęcamy czasu na naprawy, to tylko i wyłącznie nasza sprawa. Wiadomo jak dbasz tak masz :wink: . Natomiast to w jakim czasie i za ile naprawy dokonują mechanicy jest już inną kwestią. Przykładowa wymiana klocków hamulcowych może trwać godzinę i kosztować 20zł, jak i również szesnaście godzin i 320zł( gdy napotkamy problemy typu: żyletki zamiast tarcz, zatarty tłoczek w zacisku, uszkodzona osłona tłoczka zatarte zaciski na prowadzeniach, urwany odpowietrznik itp. Czasami nawet niema pod co lewarka podłożyć)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group