Tuning - 4G63 podstawowe modyfikacje
demoniszcze - 14-11-2011, 19:06 Temat postu: 4G63 podstawowe modyfikacje Witam, jestem posiadaczem rzeczonego Lancera Sport 2.0 135 KM DOHC 4G63, czy ktoś z was robił coś z tym motorem?? Chodzi mi o dolot, wydech, stożek, pompe paliwa, strojenie itd (oprócz turbo bo to bezsens)?? Pytam bo brakuje mi ok. 30-35 KM do pełni szczęścia....
napiszcie co podłubaliście w swoim Miśku żeby lepiej jechał??
kafar_1989 - 14-11-2011, 20:23
w wolnossacym tez to nie bedzie tanie dolot wydech strojenie pare tysiecy pochlonie
ja wolalem isc droga turbo
demoniszcze - 14-11-2011, 20:27
Po zbadaniu tematu nie wiem czy nie opłaci się bardziej kupić EVO za jakiś czas...
krzychu - 15-11-2011, 14:14
Jak się chcesz bawić to weź wytnij katalizator i emuluj sondę lambda. Tylko zrób pomiar na hamowni przed i po modyfikacji. Przy odrobinie szczęścia nie będzie go tak muliło między 6 a 7 tys.
Dolot z tego co ktoś pisał jest taki, że lepszego się samemu nie da zrobić.
elektryk - 16-11-2011, 19:14
demoniszcze napisał/a: | Pytam bo brakuje mi ok. 30-35 KM do pełni szczęścia.... | A do czego Ci są te konie potrzebne? Czy masz jakieś uzasadnienie że tylko 30KM a nie brakuje 130KM?
krzychu napisał/a: | Jak się chcesz bawić to weź wytnij katalizator i emuluj sondę lambda. Tylko zrób pomiar na hamowni przed i po modyfikacji. Przy odrobinie szczęścia nie będzie go tak muliło między 6 a 7 tys. | IMHO taka modyfikacja niewiele daje, poza torem nikt nie jeździ wyżej niż 5 tyś.
demoniszcze - 16-11-2011, 23:27
Tylko 30-40 bo myślałem że taki przyrost można uzyskać sensownymi modami, po zasięgnięciu języka i doczytania stwierdziłem że się nie da Zdarza mi się jeździć autami 160-200 KM i różnica jest namacalna
krzychu - 17-11-2011, 09:13
elektryk napisał/a: | poza torem nikt nie jeździ wyżej niż 5 tyś. |
No to wtedy oznacza, że niepotrzebnie kupił samochód który się kreci do 7600 obrotów (przy 7 tys jest czerwona granica). Ja często mam przy wyprzedzaniu powyżej 6 tys. A do tego zawsze masz ten zapas. Niestety powyżej 6 tys już wyraźnie zamula i słyszałem, że w Eclipsie gdzie nie ma katalizatora nie ma takiej zamułki dlatego ten silnik osiąga 150KM. Nie bardzo chcę testować na swoim i czekam, jak ktoś będzie miał większy zapał do tego, żeby zrobić 2 pomiary na hamowni.
[ Dodano: 17-11-2011, 09:15 ]
demoniszcze napisał/a: | Tylko 30-40 bo myślałem że taki przyrost można uzyskać sensownymi modami, po zasięgnięciu języka i doczytania stwierdziłem że się nie da |
Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie.
viader - 17-11-2011, 09:29
krzychu napisał/a: | słyszałem, że w Eclipsie gdzie nie ma katalizatora nie ma takiej zamułki dlatego ten silnik osiąga 150KM. |
To źle słyszałeś i powielasz głupoty. Każdy eclipse ma katalizator już od pierwszej generacji. Poza tym w eclipse jest silnik DOHC, a w lancerach SOHC. Do tego to eclipse 1G miało 150KM a 2G już tylko 145KM. 1G ma zdecydowanie lepszą głowicę, kolektor dolotowy i większą przepustnicę. 1G ma też 1 sondę a 2G ma już 2. Ograniczenie mocy wynikało pewnie z ostrzejszych norm euro.
krzychu - 17-11-2011, 09:43
Nie wiem nie jechałem, ale jeśli 2G ma 145KM to znaczy, że małymi modyfikacjami powinno się to 10-15KM uzyskać... A to że wynikało to z normy emisji spalin czy chęci zrobienia go oszczędniejszym to wiadomo.
demoniszcze - 17-11-2011, 10:51
viader napisał/a: |
Poza tym w eclipse jest silnik DOHC, a w lancerach SOHC. |
Jesteś tego pewnien?? 2.0 135 KM 4G63 nie jest na podwójnym wałku?? Chyba tylko silnik 1.6 jest SOHC
krzychu napisał/a: |
Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie. |
Zastanawiałem sie nad takim przy kupnie, jednak przeraziła mnie dostępność części...
Znacie przykłady jakichkolwiek modów 4G63, mając evo chyba nikt sie nie brał za uturbianie tego ??
krzychu - 17-11-2011, 10:57
demoniszcze napisał/a: |
Zastanawiałem sie nad takim przy kupnie, jednak przeraziła mnie dostępność części... |
Ale których? Przecież całe auto jest jak europejskie, a silnik występował w Outku i Gradisie w europie? Nie wiem jaka tam jest skrzynia, ale to raczej mało awaryjny element.
demoniszcze napisał/a: | Znacie przykłady jakichkolwiek modów 4G63, mając evo chyba nikt sie nie brał za uturbianie tego ?? |
Modzili w innych autach, ale to nie ma sensu... Chyba że chcesz ciągłe dłubać i dłubać i potem wymieniać, znowu dłubać... Lepiej wsadzić 2,4 MIVEC - bardzo fajny silnik z tego co patrzyłem. A do tego Lancer z tym silnikiem plasuje się bardzo wysoko na liście samochód z przednim napędem. A powyżej tego to lepiej kupić EVO, ewentualnie RalliArt-a nowego....
Edit: Nie dopatrzyłem tego wcześniej ten w Lancerze/Outku w latach 2003-2006 na pewno jest DOHC 135KM.
viader - 17-11-2011, 12:03
Zmyliły mnie fotki na allegro. Teraz poszukałem na googlu. Faktycznie w lancerach jest 2.0 DOHC ale to zupełnie inny silnik niż w eclipse 2G (obrócony o 180 stopni) dlatego nie ma sensu porównywać tych silników. Napewno nie podejdą części z eclipse, więc o łatwych i tanich rozwiązaniach nie ma mowy.
W każdym razie robienie tego w wolnossaku nie ma sensu bo kasy trzeba wpakować worek a efekty nie powalają na kolana. Turbo daje lepsze efekty ale też bez worka kasy nie ma co podchodzić. Trzeba się cieszyć tym co jest albo zmienić auto na szybsze w serii.
Swap na 2.4 też raczej nie ma sensu ekonomicznego dla marnych 30KM (ile ten 2,4 ma mocy bo są wersje od 150 do 170KM?).
krzychu - 17-11-2011, 15:16
viader napisał/a: | W każdym razie robienie tego w wolnossaku nie ma sensu bo kasy trzeba wpakować worek a efekty nie powalają na kolana. Turbo daje lepsze efekty ale też bez worka kasy nie ma co podchodzić. Trzeba się cieszyć tym co jest albo zmienić auto na szybsze w serii. |
Zgadza się wydawanie dużo nie ma sensu. Chodzi o rozwiązanie tanie, które np. da to co zabrała ekologia.... 15-20 KM też jest lepiej mieć niż nie mieć.
viader napisał/a: | Swap na 2.4 też raczej nie ma sensu ekonomicznego dla marnych 30KM (ile ten 2,4 ma mocy bo są wersje od 150 do 170KM?). |
150 koni to chyba bez MIVEC wersje. Lancer RA ma 163KM chyba czyli około 30KM więcej. Czy to mało czy dużo? Moim zdaniem sporo bo wtedy Lancer przyśpiesza poniżej 8 sec do setki... Czyli całe 2 sec szybciej... Jak by taki silnik dostać tanio i tanio go wmontować to na pewno ciekawe auto się robi. Ja bym był na pewno takim zainteresowany tylko, że nie było wersji 2,4 z climatronikiem a nie chcę się rozstawać z tym fajnym gadżetem.
demoniszcze - 17-11-2011, 16:12
Ale faktycznie SWAP dla 30 KM to chyba trochę sztuka dla sztuki... Szczególnie jak obecny silnik jest w super stanie... Pytanie które zadałem zrodziło się z faktu że w moim poprzednim aucie (Golf mk IV 2.3 benz) bardzo łatwo, i stosunkowo małym kosztem można było "ugrać" kilka koni (wiele części z VR6 podchodziło p&p) i wrażeń z jazdy, myślałem właśnie o adaptacji jakiś części z Eclipsa, bądź Evo, jak widać bez dużej "rzeźby" nic sensownego się nie osiągnie.
Wszyc - 17-11-2011, 16:12
taka prawda że wszystko zależy od możliwości jakimi dysponujemy jeżeli ktoś ma pojęcie i jest w stanie samemu rozebrać silnik i wprowadzać modyfikacje to można bawić się w tuning wolnossaka albo bawić się w tuning turbo i na jednym i na drugim da sie osiągnąć spore efekty tylko tuning silników atmosferycznych to w naszym kraju i wielu innych strefa czarnej magii trzeba posiadać olbrzymią wiedzę i doświadczenie żeby temat ogarnąć bo to są już własne ingerencje w układ korbowo-tłokowy ingerencje też w sam blok i głowicę
Ale jeżeli zakładamy że chcemy komuś dać do zrobienia samochód i jeszcze nie jest to popularny w tuningu model to może słabo z pieniędzmi być nawet bardzo słabo
|
|
|