Tuning - 4g61/g4cr - parę pytań
west_vibeHFP - 26-11-2011, 19:47 Temat postu: 4g61/g4cr - parę pytań A więc, urodził się plan montażu 4g61/g4cr w moim Ponym. Dawcą byłaby Lantra, ale tu właśnie pojawia się pierwsza zagwozdka, bo nomenkulatura tych silników jest pomieszana jak jasna cholera. Ktoś mi może wyjaśnić łopatologicznie, który to 4g61 a który g4cr, czyli licencjonowane Mitsubishi produkowane przez Hyundaia? Potencjalni dawcy dysponują motorami 1.6l i 1.8l (oba to Hyundaie Lantra z roku 1992; pokrywy zaworów te same, oba na podwójnym wałku i tyle mojej wiedzy na obecną chwilę) i właśnie tego nie mogę rozróżnić - czy to 4g61, czy g4cr, czy może jeden z nich to taki, a drugi inny . Jak to rozróżnić?
Druga sprawa, jak to się ma z częściami do 4g61? Jak z dostępnością? Jak z cenami? Wiadomo, że sam swap pochłonie sporo szmalu (strzelam, że łącznie z zakupem dawcy + remontem + przekładką ok. 2,5-3k biletów nbp).
Sprawa numer 3. Jak się ma rozwojowość obu silników? Domyślam się, że z cukierkami do 4g61 problemów raczej nie będzie, w końcu latał na tym Colt GTi i Mirage. Ale co z g4cr? Spokojnie można ładować customowe graty z 4g61, czy jednak oba tak różnią się swoją budową, że taka możliwość nie istnieje?
Domyślam się, że moje pytania niektórym mogą wydać się zabawne, ale wolę dokładnie zbadać temat zanim zacznę topić w tą zabawę swoją wypłatę. Wiem, że cała akcja jest możliwa, bo po Australii śmiga kilka takich Hyundaiów, ale niestety właściciele nie odpowiadają na moje maile. Szkoda, szczególnie dlatego że swapy te były robione metodą garażową, więc wiedza jaką bym zdobył na ten temat byłaby dość pomocna. 4g63 niestety odpada - za duże pieniądze, za duże pieniądze, za duże pieniądze. No i zapomniałbym, że w przypadku 63 można zapomnieć o trakcji he he.
Pozdrawiam,
Maciek
Ps. Zmiana samochodu nie wchodzi w grę, mam swój sentyment akurat do obecnego .
Kamil_Ziomek - 27-11-2011, 13:29
4g6* to silniki mitsubishi. Model silnika jest nabity na bloku w 3/4 jego wysokości od strony rozrządu (bynajmniej 4g63)
Sprawa z częściami i cenami ma się tak: google- intercars- sklep- e katalog
W colcie gti nie był przypadkiem 4g93 ?
Hubeeert - 27-11-2011, 17:31
1. Pony to Colt C1xA.
2. Moce silników są niższe niż w Mitsubishi - nie wiem z jakich względów, ale to fakt.
3. Zależy jak bardzo rozwojowy ma to być projekt - na Twoim miejscu szukałbym 4G63 z Eclipse/ lub jego odpowiednika z Sonaty.
Do konkretów - 4G61 ma potencjał do "wykrętu" - najkrótszy skok tłoka (silnik podkwadratowy) pozwala nawet na to, żeby kręcić go w okolice 10000 obrotów. W tamtym czasie szeroka unifikacja podzespołów wymusiła na Mitsu stosowanie wspólnych bloków co oznacza, że silnik 4G61 1.6, 4G67 1.8, 4G63 2.0, 4G64 2.4 różnią się wysokością bloku ale przede wszystkim średnica tłoka. 4G61 ma najmniejszą średnicę kanałów w głowicy. Reszta taką samą. 4G63 i 4G64 mają największą średnicę przepustnicy. Skłądanka jest jak z klocków LEGO tym bardziej, że większość pasuje na zasadzie wsadź i jest.
Bartek z tego Forum ma na ten tema sporą wiedzę, w dziale Downloads masz service manuale (również elektryczne). Ja sam coś tam wiem więc mogę pomóc. Skrzynia którą amsz (z 4G15) się nie nadaje.
Powodzenia i pytaj
|
|
|