To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Dziwne poszarpywania, wrecz jak by brak kompresji

Major93 - 17-12-2011, 19:49
Temat postu: [CA1A 1.3] Dziwne poszarpywania, wrecz jak by brak kompresji
Witam wszystkich forumowiczów. Jako, że jestem nowym uzytkownikiem tego forum jak i swojego Colta 1.3 95' postanawiam zalozyc oddzielny temat poniewaz chce opisac swoj problem bardziej dokładnie. Tak więc czasem poszarpuje mi, albo nie ma mocy gdy ponizej 1500-2000 obrotów, tak jak by nie miał kompresji bo tłumik jest nieszczelny, i jest zarzygany troche olejem z pod pokrywy zaworów, i mam nadzieje ze nie z głowicy. Pytanie czy moje podejrzenia są choc troche trafne?

a) Uszczelka pod głowicą do robienia
b) Tłumik do robienia
c) myslalem ze jeszcze filtr paliwa zasrany albo pompa paliwa ?
d) Moze tez aparat zapłonowy?

czekam na podpowiedzi :)

[ Dodano: 18-12-2011, 13:25 ]
@refresh

Mac87 - 18-12-2011, 14:57

Cześć.
Poszarpywanie- na początek wymień kable zapłonowe i świece jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dodatkowo możesz wymienić kopułkę i palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym :idea:
Nieszczelny tłumik końcowy (jeśli ten masz na myśli) nie ma nic wspólnego z kompresją :roll: , spalanie możesz mieć przez to większe, ale masz o tym przynajmniej kilka tematów na forum- poszukaj :!: .
Wymiana filtra paliwa też na pewno nie zaszkodzi, pompkę zastawił bym narazie w spokoju :wink: .
Co do wycieków oleju to wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów i oring (uszczelkę) na aparacie zapłonowym :idea: ,albo za dużo oleju masz zalane i wypluwa przez korek :twisted: . Jak to wymienisz i dalej będzie zarzygany olejem to wtedy można myśleć o uszczelce pod głowicą, ale to grubszy remont i czasem lepiej kupić inny silnik. :wink: .
Pzdr

Major93 - 19-12-2011, 13:02

tłumik mówiąc miałem na mysli przy kolektorze mi buczy fest glosno wiec wiem na 99% ze albo niedokrecone albo urąbane, to musze zrobic, uszczelke pod pokrywa zaworów juz mam, wymienie jak znajde chwile czasu, hmm kable wyglądaja na dosc nowe, nie wiem czy jest sens je wymieniac, a pytanie mam jeszcze takie, moze musze go dac na ustawienie (regulacje) zapłonu? bo do tego trzeba tą lampe stroboskopową a sam tego nie zrobie... hmm ?
idas - 19-12-2011, 15:06

tomi4love napisał/a:
przy kolektorze mi buczy fest glosno wiec wiem na 99% ze albo niedokrecone albo urąbane

I tak nie ma najmniejszego znaczenia dla kompresji. Ewentualnie może wpłynąć na osiągi/spalanie/hałas.
Szarpanie to tak jak kolega napisał wcześniej najprawdopodobniej wina układu zapłonowego - tu możesz sprawdzić kable (czy nie świecą zwilżone wodą), wykręcić świece i je obejrzeć, sprawdzić styki kopułki i palec rozdzielacza/ lub układu paliwowego - filtr jak nie wiesz kiedy był wymieniany to trzeba wymienić, kosztuje grosze, wtryski - możesz zalać STP do wtrysków, może pomoże (a na pewno nie zaszkodzi).
Co do ustawiania zapłonu to o ile nie miałeś demontowanego aparatu to powinno być wszystko ok. Ale prawda - sprawdza się lampą stroboskopową (ja używam na ledzie za 35zł i się bardzo dobrze sprawdza ;-) ).

Mac87 - 19-12-2011, 15:25

kopułkę i palec rozdzielacza możesz papierem ściernym delikatnie przeczyścić :wink:
luz zaworów możesz jeszcze sprawdzić jak uszczelkę pod deklem będziesz wymieniał i w razie potrzeby wyregulować- opis na stronie Krzyżaka.

Major93 - 19-12-2011, 16:35

okej, dzieki wam, teraz tylko troche kaski zalatwic i zrobic :) jak zrobie to napisze co i jak ;) pozdrawiam
k@rol - 19-12-2011, 18:21

może sonda??
Major93 - 19-12-2011, 19:23

k@rol napisał/a:
może sonda??


hmm sonda lambda? takie cos w BMW jest to chyba u mnie tez jezeli o tym mowisz.. ? Jak to sprawdzic? Co moze temu dolegac? Wymienic? Ew koszt?+/-

k@rol - 19-12-2011, 19:33

u mnie wywalała błąd CE nie wiem jak jest w colcie, może ktoś się wypowie jak ją dokładnie sprawdzić bo ja wolę nic nie popierdzielić, w każdym razie u mnie był podobny objaw, na niskich brak mocy i szarpanie, skoro przy kolektorze jest nieszczelność to może sonda też ma przekłamane informacje i daje lipną mieszankę, czyli nie musi być nawet uwalona, jeśli źle rozumuję niech mnie ktoś poprawi :roll:

[ Dodano: 19-12-2011, 19:54 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49959 spróbuj sprawdzić błędy

idas - 19-12-2011, 20:41

k@rol napisał/a:
skoro przy kolektorze jest nieszczelność to może sonda też ma przekłamane informacje i daje lipną mieszankę, czyli nie musi być nawet uwalona, jeśli źle rozumuję niech mnie ktoś poprawi :roll:

Masz rację tylko skoro ma dziurę w kolektorze to na razie nie może diagnozować sondy bo wiadomo iż ma złe wskazania i podaje za dużo paliwa. Pewnie będzie strasznie okopcona więc wymienić nie zaszkodzi (na allegro są po 80zł z wysyłką uniwersalne NTK). Więc faktycznie wadliwa sonda nie będzie tu powodem lecz skutkiem innej awarii. U mnie jak był odpięty kabelek sygnałowy sondy nie wywalało błędu CE (!), więc nie zawsze się zaświeci ;-)

k@rol - 19-12-2011, 20:53

ooo właśnie :wink:
Major93 - 20-12-2011, 15:39

a apropo tej obkopconej sondy, nie moge jej wyczyscic jakos ? bo 80 zł to jednak duzo jak dla przeciętnego 18 latka ; D
idas - 20-12-2011, 16:40

Jak już się uporasz z wydechem to przegoń go porządnie na trasie-powinna się oczyścić;-)
Major93 - 20-12-2011, 20:46

okej, to bede pisał jak tylko robota ruszy :) dzieki :)
k@rol - 20-12-2011, 20:51

"łataj" kolektor i oby wszystko było ok, powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group