To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - silnik od HYUNDAI SONATA 88-93 bedzie pasował do C52

bonsao - 24-12-2011, 07:44
Temat postu: silnik od HYUNDAI SONATA 88-93 bedzie pasował do C52
Witam !!!Czy silnik od HYUNDAI SONATA 88-93Bedzie pasował do Colta C52 1.5 benz.link do aukcji na Aledrogo
http://allegro.pl/show_it...2d8f4e849d8f130
Co ewentualnie innego moge wstawić do Colta c52 1.5 84KM tak aby wiekszośc bebechów pasowało od starego silnika?

Xsystoff - 24-12-2011, 12:21

Ten silnik z aukcji to stary kibel na jednym walku, cale 97 koni :lol:

Nie ma silnika pasujacego p&p zamiast 1.5. Jak chcesz wsadzic cos mocniejszego to wkladaj 2.0 z eclipsa, ale jak sam tego nie robisz tylko zlecasz komus to szykuj sie na laczny koszt 7-8 tys zl i wielka zagadke co do stanu silnika dawcy. Czesc kasy mozna odzyskac sprzedajac graty z dawcy, ale ja tylko sprzedalem jakies drobiazgi, nikt juz nie chce czesci kupowac :(

Maretzky85 - 24-12-2011, 14:44

Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P

Xsystoff - 24-12-2011, 17:16

Maretzky85 napisał/a:
Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P

Jest milion pierdol co powoduje ze lepiej kupic kompletnego dawce :) Glupia chlodnica oleju chodzi po 150zl na allegro, a wez znajdz do niej przewody ;) Komplet hebli to pol tysiaca jak nic, lepiej kompletnego dawca, robilem rozpiske, dawca 2500zl, same czesci prawie 4 tys.

Hubeeert - 25-12-2011, 12:17

Xsystoff napisał/a:
Maretzky85 napisał/a:
Oj tam oj tam od razu 7-8 tys :P
silnik za 1500 max, nawet razem z wiązką, komp do tego i koszt zamianki silnika z wiązką silnikową :D Do tego skrzynia i półosie i piasty ewentualnie i w 4-5 można się zamknąć :P

Jest milion pierdol co powoduje ze lepiej kupic kompletnego dawce :) Glupia chlodnica oleju chodzi po 150zl na allegro, a wez znajdz do niej przewody ;) Komplet hebli to pol tysiaca jak nic, lepiej kompletnego dawca, robilem rozpiske, dawca 2500zl, same czesci prawie 4 tys.

Kupić C53A lub C58A jako dawcę części, silnik z Eclipse i można działać.

Xsystoff - 25-12-2011, 18:48

Zgadzam sie w 100%, to najtansza opcja i po swoich doswiadczeniach tez bym taka droge polecal 8) Jedyny minus to, ze blacharka w mocnych wersjach w 99% byla juz gwalcona wielokrotnie i ciezko cos upolowac sensownego :x W 1.3 i 1.5 jeszcze sie zdarzaja dziewice z niemiec :)
Hubeeert - 25-12-2011, 19:47

Xsystoff nawet jeżeli jest składany z przystanków autobusowych i barierek przy smietniku to i tak zawiera części potrzebne do konwersji.
A zresztą ja swojego GTi wyrwałem w stanie do jazdy za 2500 - mankamentów kupa, ale przy okazji samo nadwozie niezjedzone przez rdzę tylko poobijane :wink:

Mateusz071 - 07-01-2012, 18:09

Mnie się udało trafić 4g63 6 bolt ;] Już dłubany przez firmę http://www.motor-chiptuning.de/ z tego co widzę to ma zdłubany komp, odelżone koło zamachowe, teraz będę go rozbierał i badał resztę ale pewnie ostre wałki też ma, muszę pojechać do jednej firemki żeby mi zwymiarowali wałeczki ;] Xrzysztoff, łape-poduchę tylną od silnika ta co jest od strony grodzi (nie od chłodnicy) montowałeś do środkowej belki tak jak przednią poduchę ?? Bo ja się zastanawiam czy nie porobić wzmocnień i nie wystrugać konstrukcji gródź silnika, oraz belka ;]

[ Dodano: 07-01-2012, 18:11 ]
P.S. Z przesyłką + chłodnica z went. + zaciski przednie + rozrusznik + alternator + spręzarka klimy (na sprzedaż) + pompa wspomagania (na sprzedaż) + komp i wiązka dałem 1300zł :] silnik palił normalnie ale czy na doktorze ceramizerze czy nie to się okaże ;]

Xsystoff - 08-01-2012, 00:15

4g63 jest cholernie podatne na crank walk, a tym bardziej z lekkim zamachem, odpalaj go tylko i wylacznie na luzie i koniecznie BEZ wcisnietego sprzegla! Poczytaj racingforum.pl albo jeszcze lepiej anglojezyczne strony o DSM. Ja bylem w szoku jak sie zaglebilem w temat :evil:

Ta lapa o ktora pytasz jako jedyna pasowala bez przerobek, nie pamietam juz (moge zapytac kolege) czy cos z nia robil ale raczej wzmacnial.

4g63 6 bolt siedzi tez i u mnie :D Tylko, ze moj chodzil super w budzie eclipsa, nie dymi ani obloczka, nie wciaga oleju, pieknie odpala, ma moc, gora jest suchutka, nie faluja obroty, jest cichy i nic nie drzy, a i tak panewki dojechane :P To najslabszy punkt tych silnikow :evil:


Sprezarke od klimy probowalem sam sprzedac ale nikt nie chce kupic :P Dokup jeszcze chlodnice oleju oraz przewody olejowe (miedziane). Tanie nie jest ale chlodnica oleju jest jak na wolnossacy silnik wrecz ogromna, a w sporcie sie przyda. Przydadza sie tez lapy z eclipsa, te gorne latwo przerobic pod Colta. Silnik ze skrzynia? Bo jak masz skrzynie od 4g63 to potrzebujesz tez lewarek od 4g63, trzeba z coltowego i eclipsowego zrobic jeden zeby wszystkie biegi wchodzily, a przy okazji ma sie :fabryczny" shortshifter. Masz polosie z gti? Bo eclipsowe za dlugie 1.5cm.

p.s
zalej od razu poduchy klejem do szyb albo silikonem, bo miejsca na boki jest minimalnie.

Hubeeert - 08-01-2012, 00:24

Xsystoff napisał/a:
4g63 jest cholernie podatne na crank walk
7 bolt.
6 bolt jest wolne od tej wady.

Mateusz071 - 08-01-2012, 13:11

chłodnice mam, łapy też wszytskie mam, zastanawiam się czy ta wada to nie jest po prostu sprawa nie wyważania lub złego wyważenia koła po odchudzaniu lub złego fabrycznego wyważenia wału. Panewki dostają na kjs bo duże obroty małe prędkości i przez to złe chłodzenie, dużo zawijasów gdzie olej odjeżdża od smoka. Duże grono osób kjsowych ma problem z panewami, nawet jak silniki maja opinie bardzo mocnych dołów.



[ Dodano: 08-01-2012, 14:50 ]
ok well YES there is a problem with crankwalk in the second generation 4g63 and it DOES happen to stock unmodified engines. so far as i know the only way to permanently eliminate it is swapping for a first gen block. Other than that only a good rebuild from a trusted machine shop with high performance bearings will resolve for a limited amount of time on high stress motors for a while on sotck motors.
Source(s):
i am a professional diagnostic technician

[ Dodano: 08-01-2012, 15:06 ]
:P O! a tutaj znalazłem odpowiedź ;] po prostu w 7 spitolili skład odlewu i jest bardziej miekki.

Xsystoff, w necie faktycznie jest opisane że 6 maja problem a 7 nie, że obydwa maja problem i6 i 7, ale Hubeeert, ma racje ;]

http://www.dsmtuners.com/...nkwalk-fix.html

Nie mniej jednak rozbieram swój motorek żeby po 2 km nie okazało się że np. korba wyjdzie bokiem :D

Xsystoff, ale Ty sie uparłeś z tymi klejami i sylikonami :P zdecydowanie lepszy jest (i to juz gdzieś pisałem) "surowiec wulkanizacyjny" ;]

Hubeeert - 08-01-2012, 22:41

Mateusz071 napisał/a:
Panewki dostają na kjs bo duże obroty małe prędkości i przez to złe chłodzenie, dużo zawijasów gdzie olej odjeżdża od smoka. Duże grono osób kjsowych ma problem z panewami, nawet jak silniki maja opinie bardzo mocnych dołów.

Zrób przegrody w misce. Albo suchą miskę.

Mateusz071 - 09-01-2012, 16:11

Przegrody słabo się sprawdzają ;) sucha micha jest najlepszym rozw.
Hubeeert - 09-01-2012, 16:16

Mateusz071 napisał/a:
Przegrody słabo się sprawdzają
Do KJSu są zdecydowanie bardziej dostępnym rozwiązaniem w porównaniu do suchej miski.
zawsze tez można pomyśleć o modyfikacji miski (jej kształtu) i zrobieniu w niej zagłębienia pod przedłużony smok.

Mateusz071 - 09-01-2012, 16:45

Tylko zostaje kwestia głębokości żeby płyta pod silnik wlazła żeby michą nie orać. W sumie racja wywalać kasy i roboty na KJS to przegięcie. Kiedyś planowałem przegrody z klapkami takimi jak są w inst gazowej żeby strzał nie porozwalał za dużo. W zakręcie klapka się domyka i olej nie ucieka a druga otwiera i wlatuje i tak dalej ;] ja na szczęście nie muszę kombinować bo w normalnych rajdach jest ok ;]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group