L200 Techniczne do 2005r. - super select ???
lis81 - 26-12-2011, 09:02 Temat postu: super select ??? Witam szanownych Kolegów. Jestem na kupnie L200, a właściwie zacznę szukać takiego auta po nowym roku. Interesują mnie właśnie roczniki do 2005r. Na razie mieszkam w UK i tutaj można znaleźć naprawdę fajny egzemplarz warriora lub animala. Pewnie za jakiś roczek trzeba będzie kierownicę przełożyć co, jak słyszałem, nie jest proste ale i nie niemożliwe.....ale wracam do mojego pytania. Czy te roczniki miały już montowaną skrzynie super select ??? A może nie ma się co przy tym upierać i brać z easy select. Po powrocie do Polski auto ma służyć do dojazdu i jazdy po łowisku. Teren średni....las, górki, żadne bagniste tereny
Z góry dziękuję za podpowiedzi, pozdrawiam
piotr-stihl - 26-12-2011, 18:24
powinien byc SS od 98 już
Screw78 - 26-12-2011, 19:35
Skrzynie SS byly montowane w eLkach dopiero od 2006r. i to tylko w wersjach Intense oraz Instyle. Pozycje wajchy napędów w skrzyni Super Select to: 2H - 4H - 4HLc - N - 4LLc. W eLach do 2005r. wlacznie montowane sa skrzynie ES, co uniemozliwia Ci jazde na 4 kapcie po czarnym (asfalcie) .
Dodam, ze w modelach ze skrzynia Easy Select jest takze mozliwosc blokady tylnego mostu (taki przelacznik obok kierownicy "Rear Diff Lock") czego nie ma przy skrzynkach SS... przydatne w terenie
piotr-stihl - 26-12-2011, 19:47
widocznie zły mechanik mnie uświadamiał
Anonymous - 27-12-2011, 12:53
Trafiają się SS'y z blokadą mostu
Bodajże wersja Intense, bo Intense+ miała już ASTC zastępujące tylną blokadę oraz zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo na asfalcie
JCH - 27-12-2011, 13:07
Screw78 napisał/a: | Pozycje wajchy napędów w skrzyni Super Select to: 2H - 4H - 4HLc - N - 4LLc. | Takie pytanie bo mnie zaciekawił wątek ....
Czy na pewno są L200 (bądź Pajero) z jakąkolwiek skrzynią (SS bądź ES) która ma pozycję N na dźwigni napędów/reduktora
Anonymous - 27-12-2011, 13:16
JCH napisał/a: | Screw78 napisał/a: | Pozycje wajchy napędów w skrzyni Super Select to: 2H - 4H - 4HLc - N - 4LLc. | Takie pytanie bo mnie zaciekawił wątek ....
Czy na pewno są L200 (bądź Pajero) z jakąkolwiek skrzynią (SS bądź ES) która ma pozycję N na dźwigni napędów/reduktora |
Jacku uwierzysz na słowo czy chcesz fotkę z mojego V46?
Zresztą jest to gdzieś na forum
EDIT:
Wykopane z czeluści naszego forum:
http://forum.mitsumaniaki...p=398839#398839
piotr-stihl - 27-12-2011, 15:54
w moim l200 nie muszę się zatrzymać aby włączyć/wyłączyć 4H ?jedynie 4 L
[ 98 r ]
JCH - 27-12-2011, 16:33
bartek2800 napisał/a: | Jacku uwierzysz na słowo czy chcesz fotkę z mojego V46?
Zresztą jest to gdzieś na forum | Dzięki za info.
"Sprzedam" tę wiadomość znajomemu, on jest zafascynowany montażem wyciągarki mechanicznej a ponoć jest to tylko możliwe przy N na reduktorze. Czyli są takie auta w Mitsu i takiego właśnie musiałby szukać.
Sorry za OT.
Anonymous - 27-12-2011, 16:54
piotr-stihl napisał/a: | w moim l200 nie muszę się zatrzymać aby włączyć/wyłączyć 4H ?jedynie 4 L
[ 98 r ] |
Bodaj od 2001 roku nie trzeba zatrzymywać się przy ES'ie do wbicia 4H.
JCH napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | Jacku uwierzysz na słowo czy chcesz fotkę z mojego V46?
Zresztą jest to gdzieś na forum | Dzięki za info.
"Sprzedam" tę wiadomość znajomemu, on jest zafascynowany montażem wyciągarki mechanicznej a ponoć jest to tylko możliwe przy N na reduktorze. Czyli są takie auta w Mitsu i takiego właśnie musiałby szukać.
Sorry za OT. |
Dokładnie tak, bo tylko te mają możliwość napędzania poprzez przystawkę odbioru mocy I wbrew pozorom łatwo znaleźć egzemplarz z "N'ką" na pokładzie
miczon - 28-12-2011, 14:14
Screw78 napisał/a: | Skrzynie SS byly montowane w eLkach dopiero od 2006r. i to tylko w wersjach Intense oraz Instyle. Pozycje wajchy napędów w skrzyni Super Select to: 2H - 4H - 4HLc - N - 4LLc. |
Albo ja miałem pecha i trafiła mi się felerna eLa, albo mówimy o różnych samochodach...
Ja osobiście nie spotkałem L200 2006-> z pozycją "N", chyba że w AT, ale też nie kojarzę...
Co innego, jeżeli chodzi o Pajero z SS, ale to już inny temat.
Wracając do topic'u, to SS w L200 montowany dopiero w wersjach od 2006+. (ES bodajże po 2001)
W zależności od wybranego wariantu (mowa o intence, intence+, lub instyle) można było wybrać SS + kontrola trakcji lub SS + blokada tylnego mostu.
piotr-stihl napisał/a: | w moim l200 nie muszę się zatrzymać aby włączyć/wyłączyć 4H ?
[ 98 r ] |
Obawiam się, że tak.
piotr-stihl - 28-12-2011, 17:17
tylko czemu jadąc i czują potrzebę załączenia przodu dopinam przód w czasie jazdy 4 H - żadnego zgrzytu , oporu czy sztywniejszego układu kierowniczego - przy wyłączaniu podobnie
co innego jak na 4L włączę - musowo stanąć
na konsoli parę razy pokazał się coś jak schemat napędów z żółtym zaznaczeniem reduktora
ale coś się w kabelkach popitoliło i nie pokazuje się jak załączam [ ale mniejsza z tym ]
za skarby nie mogę zdiagnozować gdzie jest usterka - w kabelkach/złączkach czy zaworkach , czy w skrzyni - ale jak pisałem - olewam to - ważne że działa
Heilsberg - 28-12-2011, 17:31
Skrzynie SS były dopiero od 2006 roku. Nie mają N. N bywa i to często ale w Pajero II. Tam w wersjach japońskich bywały reduktory z wyjściem na PTO, zresztą nawet w plastiku pomiędzy blachą osłonową silnika od dołu a chłodnicą jest okrągła zaślepka do wyłamania i tędy szedł wałek PTO do przodu. W rocznikach L200 do 2005 był tylko ES ale w ostatnich ES ze stałymi zabierakami a bez sprzęgiełek można włączać 4H w czasie jazdy. Ale to dalej jest ES bez centralnego dyfra.
piotr-stihl - 28-12-2011, 17:37
sprzęgiełek brak - fakt
a co z tym wyświetlaniem się schematu z zaznaczeniem żółtym kolorem reduktora ?-centralnego mech. ???????
Anonymous - 28-12-2011, 19:28
Poważnie nie było eLek z "N"
|
|
|