Pajero Sport - Zamiana opon na terenowe
KU8A - 08-01-2012, 16:39 Temat postu: Zamiana opon na terenowe Witam,
chcialbym zmienic moje obecne kola (255/55/18) na:
33/12.5/16
Dzwonilem do sklepu z tego ogloszenia i dowiedzialem sie ze musze podniesc auto o 2 cale (ok 5. cm).
Pytania:
1. Czy ktos z obecnych cos takiego robil?
2. Czy potrzebna bedzie zmiana ukladu zawieszenia?
3. Te oponki sa zdecydowanie wieksze od obecnych- jaki beda mialy wplyw na skrzynie biegow / slapanie?
Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie i niechcialbym dodawac sobie kosztow w postaci nadwyrezania jakies czesci zeby ja pozniej wymieniac (np. zawieszenie)
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Edit. Moje auto to Shogun Sport 2.5 TDI z 2004 roku.
jawaldek - 08-01-2012, 17:37
Cytat: | 3. Te oponki sa zdecydowanie wieksze od obecnych- jaki beda mialy wplyw na skrzynie biegow / slapanie? | to tak jak byś do taczki którą pchasz przed sobą z jednym workiem cementu dołożył drugi albo i trzeci worek->> sorki za porównanie. Spalanie większe, większe obciążenia dla skrzyni i silnika. 31" powinno wejść bez problemów. Zobaczyłem te opony-->> powodzenia w jeździe na mokrym asfalcie, nie mówiąc już po śniegu. Opony raczej do ciężkiego terenu i będą głośne. Nie lepiej założyć BF Goodrig KM2 31" tym bardziej że po Europejskich drogach trzeba jeździć (???) na oponach które mają stosowny atest. Jakieś trzy tygodnie temu zmieniłem na KM 2 31" ( wcześniej też 31") nie ma porównania do zachowania się na śniegu->> fakt są to nówki i ostre nie starte klocki na oponie. Ja bym odradzał choćby ze względu na zwiększone spalanie i zużycie napędów. Nie wiem czy też czy zmieszczą się bez przeróbek tzn czy nie będą zahaczały przy skręcie. Witaj na forum
Heilsberg - 08-01-2012, 17:52
Będziesz musiał zrobić bodylift i podciąć błotniki. Spalanie wyjdzie Ci nie mniej jak 13 litrów na asfalcie, w terenie poniżej 17 nie ma szans. Samochód będzie mulasty, wsiadanie mocno utrudnione bo wysoko. Zawias dostanie po plecach, zresztą i tak będziesz musiał go wymienić na wzmocniony. O komforcie zapomnij, zimą jeździć będziesz z duszą na ramieniu. Nic nie zyskasz, wydasz parę tysięcy ale będziesz miał lans. Ja bym się nie pchał.
W L200 z 2005 roku (ten sam układ napędowy co u Ciebie plus chip do 136 koni) mam 285/75/16 czyli 33/11,5 prawie. Na ATkach BFG Pali 12 przy spokojnej jeździe, w terenie 16, błotniki podcięte, drążki podkręcone, zawias komplet OME. Mulasty jest (fakt, że waży 2350 kilo) i jedzie jak czołg. Jeżdżę nim na co dzień ale taki chciałem to mam. Teściowa do niego nie wsiada bo za wysoko. Ale takich opon jak Ty chcesz to bym do niego nie założył.
PiotrKw - 08-01-2012, 18:14
KU8A napisał/a: | Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie i niechcialbym dodawac sobie kosztow |
Dobrze kombinujesz , tylko po co w takim razie ten początek postu
Idąc obrazowym porównaniem Waldka , to tak jakbyś wyposażył policjanta patrolującego ulice centrum miasta i jego przedmieścia , zamiast w poręczny pistolet z pojemnym magazynkiem , w sześciolufowe działko z amunicją o wadze 80 kg. Szpan jest , jak Rambo, tylko trochę niewygodnie
Jak radzą koledzy , jest tyle pięknych celów na jakie można spożytkować lepiej 700 funtów.
KU8A - 09-01-2012, 14:20
Dziekuje Wam za odopwiedzi.
Aczkolwiek nie jestem pewien czy dobrze zrozumialem Waldka.
Jesli chcialbym wstawic 31" zamiast 33" to nie musialbym nic przerabiac ?
Z tego co mi powiedzieli w serwisie felgi musze miec minimum 16"- mniejsze nie wejda ze wzgledu na bodajze tarcze hamulcowe.
PiotrKw - 09-01-2012, 17:32
I wez jeszcze pod uwagę , że dobrze było by przechodząc na tak duże średnice zwrócić uwagę na dostepność tego samego typu opon w razie uszkodzenia np. uniemożliwiającego naprawę.
Aby nie była to mało znana i trudno dostępna marka.
( ale za to korzystna cenowo )
O posiadaniu zapasu przy tak dużych średnicach nie wspomnę.
Heilsberg - 09-01-2012, 18:09
Jeśli chciałbyś założyć 31 cali to nie musiałbyś nic przerabiać.
jawaldek - 09-01-2012, 18:11
KU8A napisał/a: | Z tego co mi powiedzieli w serwisie felgi musze miec minimum 16"- mniejsze nie wejda ze wzgledu na bodajze tarcze hamulcowe. | no może tak być ale jeśli to ten sam warsztat co sprzedaje opony to..... warto jest najprostszą metodą zmierzyć felgę po przez zamontowanie jej. Ja mam felgi 15 i faktycznie jest mało miejsca ale nie na tyle aby tarcze hamulcowe tarły o felgę. KU8A napisał/a: | Nie mam zamiaru uzywac auta w ciezkim terenie | to może pokusisz się o opony AT. Co prawda MT mają też swój wygląd ale... coś za coś
KU8A - 09-01-2012, 19:26
Swietnie!
Zaczynam sie rozgladac za 31" AT.
Faktycznie, o 5tym kole to ja nie pomyslalem... moze docelowo wstawie tam do kompletu z nowym. Na razie bedzie musialo zostac jakie jest
jawaldek - 09-01-2012, 20:06
KU8A napisał/a: |
Faktycznie, o 5tym kole to ja nie pomyslalem... moze docelowo wstawie tam do kompletu z nowym. Na razie bedzie musialo zostac jakie jest | i w razie godziny "W" będziesz jechał jak...... no jak ??? Zaopatrz się,w takim układzie, jeszcze w zestaw naprawczy i kompresor do pompowania ->> to jak przebijesz bo jak rozerwiesz to ..... tylko zapas. Inna sprawa ze ja nigdy , na psa urok , nie musiałem zakładać zapasu który jest tego samego rozmiaru (31x10,5x15) ale z typowo szosowym bieżnikiem.
doomster - 13-01-2012, 15:17
a moze kolego powinienes rozważyc rozmiar 235/85r16 to inaczej 32" tylko ciut węższe
michoł - 16-05-2013, 22:23
ma ktoś fotkę Sporta na tych wąskich 32 ? nie będzie wyglądał jak na szczudłach ??
Gene - 17-05-2013, 12:46
Fabryczny Sport na 31"* - Wrangler AT/R
Sport na 31"* - Grandtrek SJ6 (kola zimowe)
Sport na 32"** + OME kit - Wrangler MT/R
* rozmiar metryczny 265/70/R16
** rozmiar metryczny 265/75/R16
Wiecej informacji jest na forum P.O.C. w dziale technicznym.
Gene - 17-05-2013, 12:53
Na filmie z Korsyki widac jak nasz samochod sie zachowuje i prezentuje na 32" i z nowym kit'em OME.
michoł - 17-05-2013, 13:41
no Gene, Twój to jest kozak ale Ty właśnie masz 265/75/16 i to jest rozmiar konkretny, ja zastanawiałem się nad alternatywą czyli 235/85/16, one wizualnie na pewno są zauważalnie węższe nie chce potem żałować.
|
|
|