To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] stukanie gdzieś przy silniku....

czubekxx - 21-01-2012, 16:30
Temat postu: [C52A 1.5] stukanie gdzieś przy silniku....
Witam,
Od jakiegoś czasu, po rozgrzaniu się silnika i tylko w przedziale obrotów 1000-1300 pod maską słychać takie jakby walenie, nie jest ono uzależnione od prędkości obrotowej silnika, dochodzi wyraźnie od strony rozrządu i osprzętu silnika. Poniżej nagrany filmik ( sorry za jakość, dźwięk słychać wyraźnie ):

http://w551.wrzuta.pl/film/3zmVwQzddJF/film013

Dodam jeszcze, że rozrząd był wymieniany kompletny z pompą wody - w sumie składany był 2 razy bo za pierwszym razem magik źle złożył i za bardzo naciągnął pasek, rozrząd był przestawiony o 2 zęby, przy drugim składaniu musiałem napinacz wymienić bo ten pierwszy padł, pompa została ta sama.
Czy może to być walenie od łożysk alternatora? Popiskują trochę, muszę się za to wziąć w końcu, ale grzebać przy aucie teraz nie mam gdzie, a przed blokiem to za zimno.... :?

Proszę o wszelkie rady, narazie z osprzętu nie ściągałem pasków więc nie mam pojęcia skąd to walenie.... :(

WK89 - 21-01-2012, 16:37

zdejmij pasek od alternatora i wspomagania i wtedy sprawdz
czubekxx - 22-01-2012, 11:21

wiem, że muszę to zrobić, ale uwierz, że niefajnie grzebie się przy aucie przy takiej pogodzie na dworze.... :(
WK89 - 22-01-2012, 12:07

zdaje sobie z tego sprawę , powiedz czy przy obciążonym silniku w twoim przedziale obrotów stukanie występuje a może się nasila ?
czubekxx - 22-01-2012, 12:24

stukanie występuje tylko przy obrotach od mniej więcej 900-1000 do 1200 przy rozgrzanym silniku i przy pracy silnika bez obciążenia, na ciepłym silniku mam trochę za wysokie obroty na biegu jałowym - ok. 1000obr/min - i wtedy wyraźnie słychać to walenie. Przy wyższych obrotach już nie, jeśli lekko zdławię silnik i obroty spadną do 600 - 700 też tego nie słychać. Czy może to być spowodowane padniętym łożyskiem od pompy wody spowodowanym zbyt mocnym naciągnięciem paska rozrządu???


Dzięki ogromnej pomocy deejay'a udało się namierzyć stuki, okazało się, że pasek rozrządu zbyt mocno był naciągnięty....istnieje również podejrzenie, że znów mam przestawiony rozrząd ( 2 razy był składany już :( )....ręce opadają... :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group