Lancer Ogólne - Parę pytań o Lancera X
AERO677 - 30-01-2012, 09:24 Temat postu: Parę pytań o Lancera X Wita wszystkich, od pewnego czasu postanowiłem, że kupię Lancera X z silnikiem diesla.
Mam jednak parę pytań. Zasłyszałem, że silnik 2.0 DID to jednostka z VW. Czy są to te same wadliwe silniki, które nie mają pochlebnej opinii czy moze już jednostka poprawiona, która była montowana w VW od 2008 (2.0 TDI-CR)? (trochę się obawiam tego silnika 2.0 DID)
Drugie pytanie, czy Lancer ma ocynkowaną blachę czy tylko zabezpieczenie antykorozyjne? Jest jakiś problem z rdzą poszczególnych elementów?
Będe celował w początkowy rocznik produkcji Lancera X ok. 2008r. Czy auta z początku produkcji miały jakieś wady fabryczne, bądz organizowane były akcje serwisowe?
Dziękuję z góry za odpowiedz i sugestie.
apikus - 30-01-2012, 11:57
Dużo się dowiesz tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26270
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69454
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63140
gzesiolek - 30-01-2012, 12:02
AERO677, niestety jest to jednostka z pompowtryskiwaczami a nie Common Railem... ale z drugiej strony jakos tak cicho tutaj o ewentualnych problemach... wiec albo jakas dobra seria do Mitsu poszla, albo tych Miskow z tym dieslekiem bylo na tyle malo, ze nie ma kto narzekac... ale Outlanderow z tego co wiem poszlo tysiace z tym silnikiem, wiec chyba rzeczywiscie nie jest az tak zle... Najwiecej ludzi narzekalo chyba na filtr czastek stalych i jego wypalanie... z rocznika 2008 jest szansa ze dorwiesz egzemplarz jeszcze bez DPFa...
Co do blachy to z tego co wiem to nie ocynk, a problemow z rdza na zdrowych autach do tej pory nie bylo... poza irytujacym nalotem na ukladzie wydechowym czy niektorych elementach nielakierowanych, ale nalot wyraznie powierzchniowy...
Co do akcji to bylo kilka, ale nie jakichs masowych... w kazdym ASO po VINie powinni byc w stanie sprawdzic...
Generalnie polecam poswiecic kilka wieczorow i poczytac tu na forum watkow o Lancerkach CX i CY (a wlasnie chcesz SB czy 4D?)
A no i ten temat lepiej chyba wrzucić albo do działu o tym Lancerku, albo do działu Chce kupić Lancerka...
krzychu - 30-01-2012, 12:21
gzesiolek napisał/a: | ale Outlanderow z tego co wiem poszlo tysiace z tym silnikiem, wiec chyba rzeczywiscie nie jest az tak zle... |
Znaczy źle nie jest, ale parę wymian głowic czy turbin było (nawet na gwarancji)... Z tym, że to sporo cięższe auto, często z box-am RalliArt-a, po remapach itd itp....
AERO677 - 30-01-2012, 14:39
apikus, dziękuję za linki, hmm nie jest aż tak źle trochę drobnych awarii się zdarza, ale bez tragedii. Zdaję sobie sprawę, że z bezawaryjności japończyków została już tylko legenda, zresztą chyba jak z każda marką samochodów.
gzesiolek napisał/a: | Co do blachy to z tego co wiem to nie ocynk, a problemow z rdza na zdrowych autach do tej pory nie bylo... poza irytujacym nalotem na ukladzie wydechowym czy niektorych elementach nielakierowanych, ale nalot wyraznie powierzchniowy... |
:/ to mnie zmatwiłeś kolego. Byłem w sobote w salonie i pytałem się o ocynk dostałem odpowiedz: "Tak, tak wszystkie nowe auta mają ocynk" ale wg. mnie gość nie miał nawet pojęcia co to jest ocynk.... ehhh szkoda. Czytałem właśnie, że niektóre modele już dostają "purchli" na drzwiach przy listwie (bezwypadkowe modele).
gzesiolek napisał/a: | (a wlasnie chcesz SB czy 4D?) |
szukam zdecydowanie sedana.
gzesiolek - 30-01-2012, 15:18
AERO677, co do ocynku to sie dowiedz w wielu miejscach, bo ja mialem rozne info z roznych zrodel... ale wystarczy delikatny odprysk czy zarysowanie takie z podkladem i ruda sie pojawia blyskawicznie...
co do purchli to bylo kilka takich sztuk gdzie wybitnie bylo cos sknocone przy linii okien i z tego co wiem Mitsu naprawialo bez gadania... nie byla to masowka w stosunku do ilosci sprzedanych miskow...
AERO677 - 30-01-2012, 15:27
gzesiolek napisał/a: | AERO677, co do ocynku to sie dowiedz w wielu miejscach, bo ja mialem rozne info z roznych zrodel... ale wystarczy delikatny odprysk czy zarysowanie takie z podkladem i ruda sie pojawia blyskawicznie... |
W takim razie ocynku to auto na pewno nie ma. Mam francuza, peło odprysków, widać pokład i te miejsca są ciągle białe. Ehhh jaka szkoda, że miśki nie zainwestowali w dobrą blachę. gzesiolek, dziękuję bardzo za informację.
gzesiolek - 30-01-2012, 15:39
No tutaj te gdzie widac podklad, ale podkladu nie ruszy tez nie rdzewieja... tylko te gdzie przez podklad sie przebije no ale blach w Mitsu bronic nie bede bo na pewno jakies super rewelacyjne nie sa... ot taki sobie standard... nie za gruby, nie za wytrzymaly... a o rudej bede sie wypowiadac za pare lat... jak na razie u mnie odpukac nic nie rdzewieje... za to w firmowym jak przerysowali bok o jakas galaz czy grubszy krzak, to ruda wyszla dosc szybko i trzeba bylo robic...
Zbigi - 31-01-2012, 18:05
AERO677 napisał/a: | gzesiolek napisał/a: | AERO677, co do ocynku to sie dowiedz w wielu miejscach, bo ja mialem rozne info z roznych zrodel... ale wystarczy delikatny odprysk czy zarysowanie takie z podkladem i ruda sie pojawia blyskawicznie... |
W takim razie ocynku to auto na pewno nie ma. Mam francuza, peło odprysków, widać pokład i te miejsca są ciągle białe. Ehhh jaka szkoda, że miśki nie zainwestowali w dobrą blachę. gzesiolek, dziękuję bardzo za informację. |
Blacha na 100% jest ocynkowana i to dwustronnie. Kontaktowałem się z MMC. Powodem korozji w miejscach zarysowanych i po odpryskach jest wyłącznie zdarta warstwa cienkiej warstwy ocynku do żywej blachy.
Trik - 31-01-2012, 18:06
AERO677 napisał/a: | Zdaję sobie sprawę, że z bezawaryjności japończyków została już tylko legenda |
Nie przesadzaj. W tym wypatrzonym egzemplarzu ma silnik od niemca. Co najwyżej ten mariaż mógł chwilami niewypalić. Pewien serwis rad był bardzo z faktu, że dzięki DID od VW maja co robić, bo na benzynowcach to sama nuda i nic szczególnego sie nie dzieje . Dużą zaletą aut z początku produkcji (od września 2007) jest grubość lakieru oscylująca w granicach 120-130 mikronow. Z czasem stosownie była zmniejszana do obecynych 80 (miejscami do 50 komora silnika) mikronów.
krzychu - 31-01-2012, 18:09
Do tego w pewnym momencie wycieli moduł konfiguracji samochodu (między innymi otwieranie szyb przednich z pilota).
Tak myślałem, jest oczywiście ocynk, ale cieniutka warstwa. Do tego zawsze może być jakiś błąd podczas technologii i dlatego czasem wyskoczy jakaś rdza.
Croom - 20-11-2012, 00:06
AERO677 napisał/a: | Wita wszystkich, od pewnego czasu postanowiłem, że kupię Lancera X z silnikiem diesla. |
Ostatnio podobne pytania słyszę Porsche z sercem VW ...
EVO to EVO nie kupuj traktora w tak zacnej budzie bo zniszczysz cały szyk auta
|
|
|