To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - jakie świece zapłonowe do carismy1,8gls

Anonymous - 05-12-2006, 20:54
Temat postu: jakie świece zapłonowe do carismy1,8gls
czy ktoś może mi powiedzieć jakich świec zapłonowych mam użyć do swojego autka? mam carismę 97' 1,8 gls zagazowana :lol:
tomusn - 05-12-2006, 21:08

katalog NGK - przyjacielem twym: http://www.ngkntk.pl/ mówi on BKR6E-11 czyli VL14.
Anonymous - 05-12-2006, 21:38

Każdy szanujący się sklepik z częściami zamiennymi powinien posiadać świece NGK oraz katalog wedłuk którego je dopasuje.
W corsie z gazem zalecono wymieniać mi świece co 20 tyś kilometrów kiedy je wykręciłem nie było śladów zużycia. Polecam.

wojmi1 - 05-12-2006, 21:41

zmniejsz przerwe na swiecach przy gazie : jezeli fabryka dala 1.1 tona 0.8 jezeli 0.8 to na 0.6mm
Anonymous - 05-12-2006, 22:33

czy zmniejszanie przerwy daje rezultaty?
Anonymous - 05-12-2006, 22:41

Zawsze stosowałem świece usawione przez producenta i nigdy nie było problemów, zresztą kostrukcja świecy i jej ustawienia są optymalnie dobrane do parametrów danego samochodu.
Z drugiej strony nic nie kosztuje popróbować.

Anonymous - 06-12-2006, 14:10

Mieszanka LPG z powietrzem trudniej się jonizuje, i skutkiem tego w układzie zapłonowym indukuje się większe napięcie niż przy zapłonie mieszanki bezyna+powietrze. Jeżeli cały układ zapłonowy jest OK, to zapłon następuje normalnie, ale jeżeli coś jest zużyte, to zwiększa się ryzyko ucieczki iskry np. po niesprawnych przewodach zapłonowych. Istnieje też teoria, że wyższe napięcie zapłonu silniej obciąża cewkę zapłonową ( i wbudowany tranzystor), a ponieważ jest to element dość drogi, to lepiej "dmuchać na zimne". Ja jeżdżę na świecach NGK z odstępem 0,85 - 0,90 (fabryczny 1,1). Uruchamia się na benzynie bez problemów, może kiedy jest jeszcze nie rozgrzany, to na benzynie leniwie przyspiesza, ale to może być 100 innych przyczyn. Wymieniałem co 30 tys., ale chyba teraz będę to robił co 20 tys., ponieważ zauważyłem nieznaczną poprawę w pracy silnika po ostatniej zmianie.
wojmi1 - 06-12-2006, 15:00

Cytat:
czy zmniejszanie przerwy daje rezultaty
to taki praktyczny patent -daje przy lpg duza poprawe a nie szkodzi benzynie
Anonymous - 06-12-2006, 15:11

Wkręcanie i wykręcanie świec w carismie jest nieco utrudnione ze wzgldu na dostęp ale jak będzie ci chcię chciało to zaopatrz się w szczelinomierz i się pobaw.
Jeśli będą jakieś ciekawe efekty (wzrost mocy, mniejsze zużycie paliwa - gazu) to opisz to na forum.
Na pewno wiele osób to zainteresuje.

Anonymous - 06-12-2006, 16:48

spróbuję zrobić tak jak radzicie dam znać o poprawach .Dzięki za dobre rady!! :D
wolgaster - 05-01-2007, 23:19

Stosował ktoś platynowe świece Beru w Cari 1.6. Wujas pytał sie mnie czy przywieżć mi z niemiec i zastanawiam się nad założeniem. Świeca UXF 79 P czteroelektrodowa. i teraz pytanie czy ktoś stosował takie świeczki i jak z jakością w porównaniu do NGK.
Chooper - 06-01-2007, 15:48

producent nie umieścił ich w spisie zalecanych..:
NGK BKR6E-11
Denso K20PR-U11
Bosch FR7DC
Champion RC9YC4


ale w sumie do odważnych swiat należy ;)

Anonymous - 06-01-2007, 16:03

Chooper napisał/a:
producent nie umieścił ich w spisie zalecanych..:
NGK BKR6E-11
Denso K20PR-U11
Bosch FR7DC
Champion RC9YC4


ale w sumie do odważnych swiat należy ;)


z tego spisu to i tak powinno tylko zostać NGK i DENSO resztę wywalić :)

Jak wiemy świece 1-elektrodowe najlepiej sie sprawdzają a wieloelektrodowe powstały w celu zwiększenia ich żywotnosci i równomiernego zużycia.

edit:
coś do poczytania
http://www.ngk.de/wiece_w...owe.1313.0.html

Anonymous - 07-01-2007, 00:01

tylko Denso i NGK, żadnych innych, a wieloelektrodowe to wyrzucony pieniądz w błoto, nawet jak za darmo od wuja dostaniesz,
a w ogóle platynowe to tylko żywotność dłuższa, ale cena ??
platynowe mają sens tylko w silnikach, gdzie wymiana świec wiąze się z demontażem kolektora ssącego np GT 3000

Anonymous - 07-01-2007, 22:46

U znajomego w volvo przy świecach cztero elektrodowych był odwrotny efekt: nierówna praca , spadek mocy i ok 1litra paliwka więcej na 100km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group