To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Uszkodzony-Siłownik Linki Gazu w Cari 1.9TD

sony35 - 27-02-2012, 16:16
Temat postu: Uszkodzony-Siłownik Linki Gazu w Cari 1.9TD
Dzisiaj w czasie ruszania oraz przy zmianie biegów Cari strasznie ryczy tj: Linka gazu nie odbija?

-Okazało się ,że siłownik do spowalniania linki gazu (dolny Trzpień) ma LUZ i wyskakuje z niego.

-zamiennika nie ma :cry: , a w Servisie to koszt 200zł.

Czy jest sposób na naprawę tego siłownika lub w jaki inny sposób to zrobić?

zał. Fotki:

http://w220.wrzuta.pl/obr...dDV/20120227191
http://w220.wrzuta.pl/obr...bpZ/20120227190
http://w220.wrzuta.pl/obr...bNB/20120227192

Uszkodzony jest Wcisk dolny ten bez Nakrętki na Fotkach :|
Pompa w Cari to LUKAS.

pozdrawiam

lesmen - 27-02-2012, 16:38

Wywal ten siłownik całkiem i dopiero zobaczysz jaką ma moc Twoja Cari. Ja już pare miesięcy jeżdżę bez niego i jest nie ten samochód.
sony35 - 27-02-2012, 18:27

Jak zdemontuję siłownik to Cari Wyje :| -czyli chodzi na wysokich obrotach :!:
-po depnięciu na pedał-GAZU i przy zmianie biegów tak się dzieje(chyba Linka nie odbija) :| nie schodzi na niskie Obroty?

lesmen - 27-02-2012, 18:52

dziwne bo u mnie linka sama odbija, bo przecież zarówno dźwignia na pompie ma sprężynę jak i pedał gazu. Może linka w pancerzu jest zasyfiona przez co ciężko chodzi. Spróbuj ją przesmarować WD 40.
kosek - 27-02-2012, 19:32

Przerabiałem już ten temat. Stabilizator ma za zadanie elastyczną zmianę biegów.
Bez stabilizatora silnik szybko zdaje obroty podczas zmiany biegów i może powodować szarpnięcia przy ich zmianie.
Za powrót linki odpowiedzialna jest sprężyna:
http://imageshack.us/phot.../p1070357s.jpg/
http://imageshack.us/phot.../p1070073s.jpg/
Masz kilka możliwości:
- dobrać główkę stabilizatora i wymienić,
- jeździć bez stabilizatora,
- szukać używanego lub zamiennika.
Zamiennik być może ten, ale sprawdź:
http://allegro.pl/volvo-s...2120066669.html
a tu mój wcześniejszy post:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51778

pozdrawiam

sony35 - 27-02-2012, 20:17

kosek napisał/a:
Masz kilka możliwości:
- dobrać główkę stabilizatora i wymienić,
- jeździć bez stabilizatora,
- szukać używanego lub zamiennika.


-czyli pozostaję szukać używki lub znależć jakiś sposób na to :wink:


Oryginał 200zł :shock:
kosek napisał/a:
Przerabiałem już ten temat. Stabilizator ma za zadanie elastyczną zmianę biegów.
Bez stabilizatora silnik szybko zdaje obroty podczas zmiany biegów i może powodować szarpnięcia przy ich zmianie.



Masz rację tak się dzieje jak opisałeś,
Zamienników-BRAK

lesmen - 27-02-2012, 20:33

To albo mam tak wyczute samochód, że mi i żonie nic nie szarpie bez tego siłownika albo coś z waszymi jest nie tak :)
Jaro1974 - 27-02-2012, 22:36

Ja kupiłem bez tego siłownika i już piąty rok jeżdżę i nie szarpie mi nic.
sony35 - 28-02-2012, 09:02

Jaro1974 napisał/a:
Ja kupiłem bez tego siłownika i już piąty rok jeżdżę i nie szarpie mi nic.



Tu nie chodzi,że SZARPIE ,tylko przy zmianie biegów wyje -silnik(chodzi na wysokich obrotach) :!: nie schodzi na niskie obroty :?:

Jaro1974 - 28-02-2012, 14:11

No to na pompie nie masz sprawnej sprężyny której zadaniem jest ściągniecie ramienia do pozycji wolnych obrotów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group