Carisma - Techniczne - Uszkodzony-Siłownik Linki Gazu w Cari 1.9TD
sony35 - 27-02-2012, 16:16 Temat postu: Uszkodzony-Siłownik Linki Gazu w Cari 1.9TD Dzisiaj w czasie ruszania oraz przy zmianie biegów Cari strasznie ryczy tj: Linka gazu nie odbija?
-Okazało się ,że siłownik do spowalniania linki gazu (dolny Trzpień) ma LUZ i wyskakuje z niego.
-zamiennika nie ma , a w Servisie to koszt 200zł.
Czy jest sposób na naprawę tego siłownika lub w jaki inny sposób to zrobić?
zał. Fotki:
http://w220.wrzuta.pl/obr...dDV/20120227191
http://w220.wrzuta.pl/obr...bpZ/20120227190
http://w220.wrzuta.pl/obr...bNB/20120227192
Uszkodzony jest Wcisk dolny ten bez Nakrętki na Fotkach
Pompa w Cari to LUKAS.
pozdrawiam
lesmen - 27-02-2012, 16:38
Wywal ten siłownik całkiem i dopiero zobaczysz jaką ma moc Twoja Cari. Ja już pare miesięcy jeżdżę bez niego i jest nie ten samochód.
sony35 - 27-02-2012, 18:27
Jak zdemontuję siłownik to Cari Wyje -czyli chodzi na wysokich obrotach
-po depnięciu na pedał-GAZU i przy zmianie biegów tak się dzieje(chyba Linka nie odbija) nie schodzi na niskie Obroty?
lesmen - 27-02-2012, 18:52
dziwne bo u mnie linka sama odbija, bo przecież zarówno dźwignia na pompie ma sprężynę jak i pedał gazu. Może linka w pancerzu jest zasyfiona przez co ciężko chodzi. Spróbuj ją przesmarować WD 40.
kosek - 27-02-2012, 19:32
Przerabiałem już ten temat. Stabilizator ma za zadanie elastyczną zmianę biegów.
Bez stabilizatora silnik szybko zdaje obroty podczas zmiany biegów i może powodować szarpnięcia przy ich zmianie.
Za powrót linki odpowiedzialna jest sprężyna:
http://imageshack.us/phot.../p1070357s.jpg/
http://imageshack.us/phot.../p1070073s.jpg/
Masz kilka możliwości:
- dobrać główkę stabilizatora i wymienić,
- jeździć bez stabilizatora,
- szukać używanego lub zamiennika.
Zamiennik być może ten, ale sprawdź:
http://allegro.pl/volvo-s...2120066669.html
a tu mój wcześniejszy post:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51778
pozdrawiam
sony35 - 27-02-2012, 20:17
kosek napisał/a: | Masz kilka możliwości:
- dobrać główkę stabilizatora i wymienić,
- jeździć bez stabilizatora,
- szukać używanego lub zamiennika. |
-czyli pozostaję szukać używki lub znależć jakiś sposób na to
Oryginał 200zł kosek napisał/a: | Przerabiałem już ten temat. Stabilizator ma za zadanie elastyczną zmianę biegów.
Bez stabilizatora silnik szybko zdaje obroty podczas zmiany biegów i może powodować szarpnięcia przy ich zmianie. |
Masz rację tak się dzieje jak opisałeś,
Zamienników-BRAK
lesmen - 27-02-2012, 20:33
To albo mam tak wyczute samochód, że mi i żonie nic nie szarpie bez tego siłownika albo coś z waszymi jest nie tak
Jaro1974 - 27-02-2012, 22:36
Ja kupiłem bez tego siłownika i już piąty rok jeżdżę i nie szarpie mi nic.
sony35 - 28-02-2012, 09:02
Jaro1974 napisał/a: | Ja kupiłem bez tego siłownika i już piąty rok jeżdżę i nie szarpie mi nic. |
Tu nie chodzi,że SZARPIE ,tylko przy zmianie biegów wyje -silnik(chodzi na wysokich obrotach) nie schodzi na niskie obroty
Jaro1974 - 28-02-2012, 14:11
No to na pompie nie masz sprawnej sprężyny której zadaniem jest ściągniecie ramienia do pozycji wolnych obrotów.
|
|
|