To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] 4g13 pękł wałek rozrządu

ttkntnrf - 28-02-2012, 16:58
Temat postu: [CA1A 1.3] 4g13 pękł wałek rozrządu
witam myślałem że mam auto z 91 a się okazaqło że 92 więc piszę tutaj.
Zgasł mi silnik chwilę po ruszeniu, nie ma iskry.
Odpinam kopułkę- nie kręci się aparat zapłonowy, lookam przez korek wlewu oleju - stoją zawory.
Dzisiaj podniosłem pokrywę zaworów i co?- no 2 pierwsze cylindry ruszają zaworami a 2 następne juz nie- czyli pekł wałek :evil: - ta legendarna japońska robota i stal na katany :badgrin:
Autko jest za granicą więc jest problem z kosztami mechanika- jak ma mi zeżreć połowę wartosci autka to je zostawię na złomie i już. Ale może dam radę sam wymienic wałek?
jakie cześci są naprawdę niezbędne?- pytam bo kupię w Polsce i sobie prześlę pocztą(no znaczy rodzina), klucz dynamometryczny? czy niekonieczny?
no i jak sie za to brać?- ściągnąłem serwisówke EN ale taka jakaś oszczędna jest :(
się olej wycieka spod pompy wody to moze od razu tez bym uszczelnił?- to dużo roboty?

Zielu - 28-02-2012, 18:01

Wszystko jest możliwe, ale w tym wypadku raczej nie opłacalne. Zapewne w środku jest sajgon...Najprościej i najtaniej byłoby przełożyć "nowy", sprawny silnik.
ttkntnrf - 28-02-2012, 18:21
Temat postu: 4g13 jest bezkolizyjny nie?
sam silnika nie wymienię a u mechanika zabulę za wymianę minimum 200e+koszt silnika więc jak dla mnie to rzeźnia.
No a co ma się niby pochrzanić?
jeżeli jest bezkolizyjny to zawory ok, nie wiem czy nie ma jakichś opiłów od tego sk... wałka i to mnie trochę męczy- zależy jak pękł.
Jakby się części w 300-400pln zmieściły to myślę żeby się bawić- silnika za 200e nie kupię bo tutaj to nietypowe auto.
najtaniej moge 1,8 z lancera gti za 500e- ale nie wiem ile rzeźbienia z taką przekładką.

idas - 28-02-2012, 18:25

ttkntnrf napisał/a:
Jakby się części w 300-400pln zmieściły

Za 300zł kupisz silnik w PL i będziesz miał wszystkie części.

Krzyzak - 28-02-2012, 18:58

wałek rozrządu wymienisz śmiesznie prosto - musisz zdjąć pokrywę zaworów, pokrywy rozrządu, cofnąć napinacz rozrządu, zdjąć pasek potem 8 śrub i wałek z dźwigniami masz na wierzchu
jak drugi wałek będzie z dźwigniami, to nawet nie musisz przekładać - więc tylko przykręcasz, regulujesz zawory, składasz rozrząd i w drogę

Zielu - 28-02-2012, 20:15

Wszystko fajnie, tylko nie wiadomo co jeszcze się mogło pochrzanić. Wymienisz wałek, a jak to nie wystarczy? Wtedy robota na marne. Silnik z GTi raczej odpuść, za dużo byś miał zabawy przy swapie, a rozumiem że chcesz to zrobić na szybko i tanio.

Z drugiej strony jak chcesz się pobawić...to czemu nie :wink:

ttkntnrf - 28-02-2012, 22:53
Temat postu: wielkie dzięki dobre człowieki-Polaki
jestem teraz na Teneryfie więc nie ma szans na silnik z Polski :( ,
nie mówi się o tym ale tutaj są zaj...e drogi w górach równy asfalt i kręte jak tłumaczenia Tuska :P no a to oznacza dużo redukcji przed zakrętami i podpieranie sie silnikiem w zakrętach tj zabawa w nad i podsterowność żeby sie zmieścić.
Dawno n ie jeżdziłem takim autkiem i przyznam że łatwa do wywołania nadsterowność (wystarczy zdjąć nogę z gazu w zakręcie) kilka razy wywołała spore emocje u załogi czerwonego szerszenia.
Autko kupiłem odświeżane i stąd problemy tj nieporządnie poskręcane po podmalowywaniu(tutaj nawiewa piasek z sahary i się zżera powłoka lakiernicza).
Silnik mnie rozczarował i nikomu go nie polecam - cieniactwo w porównaniu do uno 1,4ie to... w ogóle nie ma porównania. A wyprzedzania na gorskich serpentynach ze mną i 2 kobietami 50kg/szt to horror. A skrzynię biegów obsługuję nieco szybciej niż typowy kierowca.
No ale widziały gały co brały. oby się tylko dał naprawić.
Krzyżak jak tu będziesz to masz u mnie piwo- i to takie naprawdę fajne DORADA(jak to pisza na butelkach official sponsor of canarian way of life :D )

Zielu - 29-02-2012, 11:26

To że pękł Ci wałek, masz awarie silnika nie świadczy od razu o złej jakości japońskich wyrobów :wink: Takie sytuacje się czasem zdarzają, zwłaszcza że z tego co piszesz auto miało wcześniej słabe osiągi, może od dawna coś było nie tak...
Akurat Mitsu pod względem jakości, technologii bije na głowę każde Uno i inne włoskie wytwory :P

Powodzenia przy naprawie.

ttkntnrf - 29-02-2012, 15:53
Temat postu: to nie to że jakość fiata jest cool
bo akurat chodzi o osiągi, fiaty z tym silnikiem startowały w kjs-ach i popularkach z autkami w klasie 1600 i łoiły im d..y.
Dawno nie jeździłem autem z taką mocą więc może rzeczywiście mam wygórowane wymagania :lol: .
Niestety nie miałem wyboru- wszystko co oglądałem wcześniej było lekko pozarzynane- a na marbelkę rodzina się nie zgodziła- i niech teraz cierpią bo części do marbelki zrobiłbym sobie sam z kawałków sznurka i puszek po konserwach :lol:
Wiesz to nie jest tak że nie jestem wielbicielem mitsubishi- lancer w Evo VI będzie mój z pewnością jak tylko ogarnę co i jak z importem z Japonii bo w kraju to raczej nie kupię- żal kasy. Tutaj mogę zarejestrowac autko z kierownicą po prawej stronie- tylko trochę strach przy wyprzedzaniach :shock:

Zielu - 29-02-2012, 19:57

Evo VI.. :biggrin: Sam gdybym miał możliwość, ściągnął bym Evelinę z Japonii i zrobił przekładkę z pogańskiej, prawej strony :wink:
ttkntnrf - 18-03-2012, 23:43
Temat postu: uszczelniacze wałka rozrządu-co pasuje?
bo nie było z jednej strony w intercarsie- znaczy średnica ok tylko obroty w drugą stronę,
mozna założyć dwa takie same? ktos modził? pasuje od czegoś innego?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group