[96-02]Colt CJ0 - Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów
krzysieg - 05-03-2012, 17:43 Temat postu: Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów Witam
Usterka drobna ale może łatwo naprawić, nasmarować itp...
W trakcie skręcania chrobocze coś pod samą kierownicą , najczęściej podczas włączonego
kierunkowskazu , przestaje w momencie gdy kierunek się sam wyłączy .
Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ?
Jak już się tam dobiorę i będę testować to lepiej na podniesionym przodzie , chyba mogę podnieść obie strony za pomocą dwóch lewarków ?
miał ktoś podobny przypadek ?
pozdrawiam
mani4c - 05-03-2012, 18:27
Ja. W starym Colcie. Sprawą jest brak smaru. Nie ruszałem, bo dostęp jest w sumie dość trudny. Ten dźwięk chrobotania występował tylko w zimne dni.
krzysieg - 05-03-2012, 18:59
Tak w zimne jakoś bardziej .
Dostęp trudny ze względu na zdjęcie tego plastiku ?
Hugo - 05-03-2012, 21:58
krzysieg napisał/a: | Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ? | Będą z 3 albo 4 zatrzaski. Napewno 2 za kierownicą i jakieś z tyłu. Ciągnij na siłe, nic się nie stanie.
krzysieg - 06-03-2012, 07:27
Zdjąłem plastiki .
Wyłączniki zespolone trzymają się na dwóch śrubkach lewy i prawy .
Na osi kierowniczej jest taki pierścień z wgłębieniami który w odpowiednim momencie
wyłącza kierunek poprzez przesunięcie plastikowego bolca wystającego od wewnętrznej strony
wyłącznika zesp.
Nie wiem co tam trzeszczy dokładnie ale gdzieś z tamtąd , pod tym pierścieniem jest sprężyna może to być to , nasmaruje i zobaczę .
A przy okazji , ostatnio słychać popiskiwanie na postoju myślałem że to pasek ale paski są w dobrym stanie i naciągnięte .
Zauważyłem że jak nacisnę lub nawet ledwo dotknę sprzęgło przydźwięk ten ustępuje ,
czasem po puszczeniu nie piszczy .
Jest to ciche dzwonienie-popiskiwanie
Początek końca sprzęgła ?
mani4c - 09-03-2012, 10:43
Niestety. Łożysko oporowe się już kończy.
idas - 09-03-2012, 11:30
No niekoniecznie, bo łożysko oporowe sprzęgła "chodzi" w momencie wysprzęglenia napędu (wciśnięcia sprzęgła:-)).
mani4c - 09-03-2012, 11:39
Ok - sprzęgło siada. Czy tego chcesz czy nie.
Tarcza, docisk kij wie.
idas - 09-03-2012, 11:47
Prędzej coś w skrzyni, ale nie straszmy chłopaka:-) U mnie łożysko wałka szumi delikatnie już od jakiegoś czasu na zimnym zaraz po odpaleniu i nic się złego nie dzieje
krzysieg - 09-03-2012, 21:06
Nie wiem czy praca na załączonym/rozłączonym sprzęgle ma coś do obciążenia czy innej pracy kół -pasków napędowych .
Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie .
Hugo - 10-03-2012, 11:00
krzysieg napisał/a: | Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie | Koło pasowe wału mogło się rozwulkanizować.
krzysieg - 10-03-2012, 13:56
Wymienię pasek od alternatora ,20-30 zł a zawsze to pewniej.
Jakiej firmy są dobre ?
Co do tematu - nasmarowałem tą jakby tulejkę i sprężynę pod wyłącznikami zespolonymi i nie trzeszczy już , mam nawet wrażenie że kierownica lżej chodzi
Hugo - 10-03-2012, 17:49
krzysieg napisał/a: | Jakiej firmy są dobre ? | Mitsuboshi, Sun, Flennor, Bando.
krzysieg - 15-03-2012, 19:01
Kupiłem Gates'a bo tylko takie mieli , wcześniej to samo było z paskiem od wspomagania także teraz mam komplet
Póki co nie piszczy .
Przy okazji blok silnika ,osłonę kolektora , i sam kolektor (wiem bez sensu)
pomalowałem srebrzanką .
[ Dodano: 18-05-2012, 22:00 ]
Kiedy pisałem w tym temacie , po zdjęciu plastików z kolumny kierowniczej pojawiły się
pewne wątpliwości
Mam immobiliser czy nie ?
Obudowa stacyjki była cała metalowa beż żadnych plastików /podzespołów szczególnie w okolicy zamka na klucz .
Dopatrzałem się tylko kilku przewodów wychodzących ze stacyjki (ok 5) .
Niestety nie zrobiłem zdjęcia .
|
|
|