To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video)

pyzas - 12-03-2012, 21:39
Temat postu: [CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video)
Witam i do rzeczy:

Colt CA0 1,6 16v z 1993 roku

Zwracam się z gorącą prośbą do użytkowników forum o obejrzenie tego video i wydanie opinii:

http://www.youtube.com/wa...vwHKmUcxY-V6dQ=

Rzężenie słychać gdzieś od 2,5 tys obr wzwyż i narasta przy odpuszczaniu gazu
Ten przeraźliwy hałas moim zdaniem wydobywa sie z eci multi.
Zawory regulowane na bieżąco (ostatnia regulacja w zeszłym tygodniu)
Hałas jest na gazie jak i na benzynie

z góry dziekuje i czekam na opinie i rady


Pyzas

mkm - 13-03-2012, 13:00

No coś Ci się rozsypało :wink:
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło?

plecho1 - 13-03-2012, 13:21

A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej?
maro275 - 13-03-2012, 15:37

A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ?
pyzas - 13-03-2012, 21:43

mkm napisał/a:
No coś Ci się rozsypało :wink:
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło?


wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia:(

[ Dodano: 13-03-2012, 21:44 ]
plecho1 napisał/a:
A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej?



działo się tak wczesniej, regulacja zaworów miała to przerwać, a tu zonk:(

[ Dodano: 13-03-2012, 21:48 ]
maro275 napisał/a:
A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ?



to sprawdzę rano, teraz idę do pracy:(

p.s dzisiaj byłem u siódmego mechanika (tak, siódmego) podobno szef wszystkich mechaników i powiedział mi, że winą tego "hałasu" są panewki główne i serce do wymiany:(

p.s2 czekam na potwierdzenie, bo jak kostka od przepustnicy nic nie zmieni, to będę szukał serca

p.s3 szpec od swapów bedzie poszukiwany, jakies propozycje?

pzdr

maro275 - 13-03-2012, 23:40

No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera?
plecho1 - 14-03-2012, 06:55

Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach.
pyzas - 14-03-2012, 20:25

maro275 napisał/a:
No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera?


Dzisiaj kolega powiedział, że się zbiera, ale ważne jest to co poniżej:)

Powiem krótko:

Po odpięciu wtyczki od filtra hałas ustaje:)))))))))))))))

I co dalej z tym fantem?

Maro275 to mistrz:)

[ Dodano: 14-03-2012, 21:57 ]
plecho1 napisał/a:
Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach.


a jaki jest zakres ciśnienia oleju? Kontrolnie bym sprawdził:)

maro275 - 15-03-2012, 01:00

Cieszę się, że pomogłem :D :) Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga :P
A to coś to silnik krokowy chyba ;p

Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił :P

pyzas - 15-03-2012, 05:30

maro275 napisał/a:
Cieszę się, że pomogłem :D :) Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga :P
A to coś to silnik krokowy chyba ;p

Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił :P


Tylko teraz tak:

Wtyczka podpięta jest do przepływomierza, który daje cynk ECU o składzie mieszanki (myśle tu o spalaniu stukowym) i teraz mam zagwozdke: Czy to sam przepływomierz padł? Czy ECU? a może to włąsnie krokowy, choc on sam odpowiada za wolne obroty (tak mi sie wydaje)

Co o tym myslisz?

update!

przepływomierz sprawny (podmieniłem i nadal to samo)

maro275 - 23-03-2012, 09:12

to może coś w ECU ? sprawdź kondensatory może?
pyzas - 06-04-2012, 17:48

Na "dzień dobry" nowe video z harców silnika, zapraszam do projekcji:

1. zabawa z przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=CdoGtC7aIMI

2. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z podłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=boDEA8Aoef0 (dać głośniej)

3. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z odłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=b30gcpC5DYo (dać głośniej)

p.s czujniki sterujące sprawdzone przez elektryka i podobno sprawne
podmienione ECU z lancera, choć z nieco innym numerem seryjnym i dalej to samo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group