[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video)
pyzas - 12-03-2012, 21:39 Temat postu: [CA4A 1.6] Coś "rzęzi" w silniku (video) Witam i do rzeczy:
Colt CA0 1,6 16v z 1993 roku
Zwracam się z gorącą prośbą do użytkowników forum o obejrzenie tego video i wydanie opinii:
http://www.youtube.com/wa...vwHKmUcxY-V6dQ=
Rzężenie słychać gdzieś od 2,5 tys obr wzwyż i narasta przy odpuszczaniu gazu
Ten przeraźliwy hałas moim zdaniem wydobywa sie z eci multi.
Zawory regulowane na bieżąco (ostatnia regulacja w zeszłym tygodniu)
Hałas jest na gazie jak i na benzynie
z góry dziekuje i czekam na opinie i rady
Pyzas
mkm - 13-03-2012, 13:00
No coś Ci się rozsypało
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło?
plecho1 - 13-03-2012, 13:21
A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej?
maro275 - 13-03-2012, 15:37
A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ?
pyzas - 13-03-2012, 21:43
mkm napisał/a: | No coś Ci się rozsypało
Czy dźwięk się zmienia jak wcisniesz sprzęgło? |
wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia:(
[ Dodano: 13-03-2012, 21:44 ]
plecho1 napisał/a: | A zaczęło rzęzić po regulacji zaworów, czy działo się to też wcześniej? |
działo się tak wczesniej, regulacja zaworów miała to przerwać, a tu zonk:(
[ Dodano: 13-03-2012, 21:48 ]
maro275 napisał/a: | A odłącz kostkę od przepustnicy tę od strony ściany grodziowej i napisz czy dalej się tak dzieje ? |
to sprawdzę rano, teraz idę do pracy:(
p.s dzisiaj byłem u siódmego mechanika (tak, siódmego) podobno szef wszystkich mechaników i powiedział mi, że winą tego "hałasu" są panewki główne i serce do wymiany:(
p.s2 czekam na potwierdzenie, bo jak kostka od przepustnicy nic nie zmieni, to będę szukał serca
p.s3 szpec od swapów bedzie poszukiwany, jakies propozycje?
pzdr
maro275 - 13-03-2012, 23:40
No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera?
plecho1 - 14-03-2012, 06:55
Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach.
pyzas - 14-03-2012, 20:25
maro275 napisał/a: | No ale mówiłeś, że dźwięk wychodzi z przepustnicy to jakie panewki ? Ten szef to byle kołek pewnie i powiedział tak specjalnie, żeby zarobić na Tobie, nie opieraj się na opinii jednego, co gadali inni mechanicy ? Hmm tak mi się wydaje, że gdyby dzwoniły panewki to silnik nie powinien mieć mocy takiej... może się mylę to mnie poprawcie. Silnik ma moc ? żwawo się zbiera? |
Dzisiaj kolega powiedział, że się zbiera, ale ważne jest to co poniżej:)
Powiem krótko:
Po odpięciu wtyczki od filtra hałas ustaje:)))))))))))))))
I co dalej z tym fantem?
Maro275 to mistrz:)
[ Dodano: 14-03-2012, 21:57 ]
plecho1 napisał/a: | Aby wyeliminować bądź potwierdzić panewki zmierz ciśnienie oleju manometrem u jakiegoś mechanika. Zresztą przy takiej awarii pewnie świeciła by się kontrolka oleju na wolnych obrotach. |
a jaki jest zakres ciśnienia oleju? Kontrolnie bym sprawdził:)
maro275 - 15-03-2012, 01:00
Cieszę się, że pomogłem Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga
A to coś to silnik krokowy chyba ;p
Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił
pyzas - 15-03-2012, 05:30
maro275 napisał/a: | Cieszę się, że pomogłem Hmmm mi przyszło to do głowy, żeby odłączyć, bo u mnie znowuż na zimnym silniku zanim zapalę silnik słychać jak coś się kręci w dolocie, jak zapalę cisza jest, jest to nie zawsze, ale zdarza się, jeżdżę z tym odkąd mam auto - ponad 2 lata i śmiga
A to coś to silnik krokowy chyba ;p
Koszt będzie na pewno mniejszy niż jak byś miał serducho wymieniać tak jak Ci prezes mechaników zalecił |
Tylko teraz tak:
Wtyczka podpięta jest do przepływomierza, który daje cynk ECU o składzie mieszanki (myśle tu o spalaniu stukowym) i teraz mam zagwozdke: Czy to sam przepływomierz padł? Czy ECU? a może to włąsnie krokowy, choc on sam odpowiada za wolne obroty (tak mi sie wydaje)
Co o tym myslisz?
update!
przepływomierz sprawny (podmieniłem i nadal to samo)
maro275 - 23-03-2012, 09:12
to może coś w ECU ? sprawdź kondensatory może?
pyzas - 06-04-2012, 17:48
Na "dzień dobry" nowe video z harców silnika, zapraszam do projekcji:
1. zabawa z przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=CdoGtC7aIMI
2. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z podłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=boDEA8Aoef0 (dać głośniej)
3. sytuacja słuchowa we wnętrzu samochodu, wersja z odłączonym przepływomierzem - http://www.youtube.com/watch?v=b30gcpC5DYo (dać głośniej)
p.s czujniki sterujące sprawdzone przez elektryka i podobno sprawne
podmienione ECU z lancera, choć z nieco innym numerem seryjnym i dalej to samo
|
|
|