To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS

qbas62 - 13-03-2012, 12:03
Temat postu: [I 2.4 MIVEC] kontrolka SRS
Witam forumowiczów. Mam problem. Zaświeciła mi się kontrolka SRS i nie chce zgasnąć. A było to tak. Żona sobie pojechała i zostawiła miśka na światłach, oczywiście padł aku. pojechałem i na lejce odpaliłem a ona odjechała. Jadąc zauważyła że pali się w/w kontrolka. Ja musiałem wyjechać więc ona pojechała na komputery do jednego do drugiego i powiedzieli, że żadnego błędu nie widzą. Po powrocie posprawdzałem wszystkie złączki pod siedzeniami, niby dobrze, a kontrolka jak sobie świeciła tak i świeci. Wybieram się do porządnego elektryka ale w między czasie może ktoś ma jakiś pomysł co to może być. Pozdrawiam.
elektryk - 13-03-2012, 19:13

Wydaje mi się że SRS w Miśkach to tylko MUT potrafi zdiagnozować. Wiem że w Outlanderze są kody błędów które pojawiają się przy rozładowanym akumulatorze ale powinny zniknąć po zniknięciu przyczyny. Możesz jeszcze spróbować zostawić na kilka minut kluczyk przekręcony na ON, a później wyłączyć i włączyć. Sprawdź też bezpieczniki, SRS ma dwa niezależne.

Czy lejce to linka do ciągnięcia czy kable do odpalania? Bo przy ciągnięciu linką czasem wychodzi mocne szarpnięcie i może któryś czujnik zadziałał.

qbas62 - 14-03-2012, 08:26
Temat postu: srs
lejce - to kable rozruchowe, bezpieczniki sprawdzałem w skrzynce pod kierownica i w komorze silnika, a tak na marginesie to srs, bynajmniej w instrukcji, nie ma bezpieczników, chyba że gdzieś poza tymi skrzynkami, wczoraj byłem umówić się u elektryka i mówił on, że w przypadku spadku napięcia (rozładowania aku) komputer srs może odczytać to jako "wypadek", nie wiem, testery nic nie pokazują. Pozdrawiam. A co to MUT
elektryk - 14-03-2012, 18:18

SRS ma bezpieczniki, a nawet dwa ;) to znaczy zasilanie do SRS idzie przez nie. Są to bezpieczniki 2 i 3 w skrzynce bezpieczników nad nogami kierowcy. A MUT to tester diagnostyczny od mitsubishi.
krzychu - 14-03-2012, 21:34

Odłącz akumulator, poczekaj, podłącz, odpal, zostaw na wolnych do zagrzania.
qbas62 - 15-03-2012, 17:45
Temat postu: srs
odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne.
Maddox - 15-03-2012, 19:09
Temat postu: Re: srs
qbas62 napisał/a:
odłączanie aku nic nie dało, ale dzieki, bezpieczniki wszystkie dobre. Tak przy okazji-zauważyłem, że jak się rozłącza aku to po ponownym podłączeniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, dopiero po kilku uruchomieniach i jak toroszkę popracuje to zaczyna trzymać obroty, tak jakby sobie przypominał (komputer) jak ma pracować, czy to normalne.


tak, komp "sie uczy", tez tak mialem po wymianie aku

qbas62 - 16-03-2012, 15:20
Temat postu: SRS
Witam. Zamykam temat. Byłem u elektryka z prawdziwego zdarzenia i skasował błąd - cztery dyszki to kosztowało. Stwierdził, że przy spadku napięcia takie rzeczy się dzieją. Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam.
elektryk - 16-03-2012, 21:12
Temat postu: Re: SRS
qbas62 napisał/a:
Sam nie wiem jak dwóch poprzednich nic nie widziało. Tacy to i elektrycy, kupią tester a nie umieją się z nim obchodzić. Pozdrawiam.
Ja swój O1, odpalałem z kabli, na "popych" i na "pociąg" i nic się nie działo, po prostu byłeś w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie.
qbas62 - 16-03-2012, 22:40
Temat postu: SRS
Być może. U mnie tak się zdarzyło. Maże następnym takie informacje w przyszłości sie przydadzą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group