To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Jakie oponki na lato?

siersciunio - 17-03-2012, 18:44
Temat postu: Jakie oponki na lato?
Witam

Ciepło się zrobiło i szkoda mi katować moich całkiem ładnych zimówek.

Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. Potrzebuje coś z bieżnikiem z klockiem (z nacięciami w poprzek) bo jak miałem jodły w poprzedniej terenówce to na trawie się ślizgał :)
A BF AT wydaje mi się zbyt terenowy i słyszałem że spalanie większe niż w oponach typu SUV i trakcja itp itd głośne.


Co polecicie z autopsji ?

shutter - 17-03-2012, 20:47

Co do głośności BF AT, to nie zauważyłem, żeby jakoś wybitnie hałasowały. I tak głośniejszy jest silnik i szumy powietrza opływającego karoserię. Spalanie udaje mi się utrzymać ma poziomie 8-9l w trasie, tak więc nie sadzę, żeby opony miały jakiś znaczny wpływ na spalanie. Jeśli on jest, to podejrzewam, że wynosi on kilka procent.
To że jeździsz 90% po asfalcie, nie oznacza że czasami z niego zjeżdżasz. Z doświadczenia własnego wiem, że posiadanie takiego, a nie innego samochodu, z napędem 4x4, reduktorem czy blokadami, nijako prowokuje czasami chęć opuszczenia czarnego i pojechanie tam, gdzie inni już za bardzo nie mogą. I wtedy byłoby szkoda, żeby szosowe opony uniemożliwiały wykorzystanie możliwości napędu.

tompol34 - 17-03-2012, 21:13

polecam michelin tour hp, sam na takich śmigam ciche małe spalanie i w koleinach podczas deszczu świetnie trzymają, ale tanie nie są.
siersciunio - 17-03-2012, 22:07

A jak ATeki sie sprawdzJa na mokrym asfalcie? Czy ma ktos porownanie z normalna opna jak np. Ta michelinka
shutter - 17-03-2012, 23:14

Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.
siersciunio - 18-03-2012, 13:13

No więc chyba sie zdecyduje na BF AT :)
TangoKK - 19-03-2012, 17:13

shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.

PiotrKw - 19-03-2012, 17:54

siersciunio napisał/a:
Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt.


Z czystym sumieniem mogę polecić http://www.agromax.pl/tread/show/name/Grabber+HTS
. Jeżdziłem cały poprzedni sezon i na razie same plusy . Łącznie z ceną zakupu :wink:
Jest to grupa Continental , produkowana w USA. ( taki napis istnieje na oponie :wink: )

Anonymous - 19-03-2012, 18:48

TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.

Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty :mrgreen:

TangoKK - 19-03-2012, 19:06

butyński napisał/a:
TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.

Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty :mrgreen:


My dostajemy opony do testowania. Gdybym chciał kupić musiałbym zapłacić pełną stawkę :mrgreen:

tompol34 - 19-03-2012, 19:38

bardzo chętnie potestuje oponki :D
Heilsberg - 19-03-2012, 23:23

ATki to na asfalcie porażka? Chyba chłopie na ATkach nie jeździłeś. Powiedz to tym wszystkim, którzy na ATkach zrobili już setki tysięcy. I na suchym asfalcie i w zimie i latem i w terenie. Akurat BFG AT to najlepszy kompromis ceny/jakości/asfaltu/zimy/terenu. Kompromis powtarzam.
siersciunio - 20-03-2012, 08:27

A taki rozmiar wejdzie bez problemu?
http://www.agromax.pl/136...-at-owl-fr.html

[ Dodano: 20-03-2012, 08:29 ]
http://www.agromax.pl/136...bber-at-fr.html

Tutaj rozmiar fabryka ,a i cena super

shutter - 20-03-2012, 17:16

TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.


Po pierwsze nie traktuję Pajero jako szosowej wyścigówki i jeżdżę spokojnie i stosownie do warunków panujących na drodze. Zarówno w lato, jak i w zimę.
Po drugie miałem porównanie z szosówkami, bo auto przyjechało do mnie na jakiś szosowych letnich Dunlopach. Tak się złożyło, że na wymianę opon jechałem z Wawy do Poznania i w żaden sposób w drodze powrotnej nie odczułem na minus pogorszenia trakcji, komfortu czy zwiększenie hałasu.
Po trzecie miałem sposobność porównywać skuteczność hamowania na mokrym z autem osobowym (mazda 6) i jak na 2.5 tonowego klocka na semi terenowych oponach nie było źle. Generalnie tylko raz zdarzyło się w warunkach drogowych doprowadzić do zadziałania ABS'u.
Tak jak Heilsberg napisał: kompromis. Ja zawsze dodaję: rozwaga. Bo to, że mam 170KM pod maską nie oznacza, że muszę mieć opony wyścigowe. I zawsze mam świadomość, że mogę w razie czego zjechać z czarnego i wykorzystać ten samochód do tego, do czego został stworzony - oczywiście z rozwagą.

siersciunio: seryjny rozmiar jest już wystarczająco szeroki. Te z pierwszego linka są nie tylko szersze, ale i mają większą średnicę. Po za przekłamaniami licznika, mniejszym przyśpieszeniem, zmniejsza ci się prześwit w nadkolu i zwiększa się opór toczenia i odciążenie na kierownicy.

dukelukas - 20-03-2012, 18:47

Witam

Podepnę się pod temat. Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z poniższymi oponami:

http://www.oponeo.pl/dane...65-70-r16-112-t

Jak to się ma do BFG AT. Dziękuję za info i pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group