Pajero III - Jakie oponki na lato?
siersciunio - 17-03-2012, 18:44 Temat postu: Jakie oponki na lato? Witam
Ciepło się zrobiło i szkoda mi katować moich całkiem ładnych zimówek.
Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. Potrzebuje coś z bieżnikiem z klockiem (z nacięciami w poprzek) bo jak miałem jodły w poprzedniej terenówce to na trawie się ślizgał
A BF AT wydaje mi się zbyt terenowy i słyszałem że spalanie większe niż w oponach typu SUV i trakcja itp itd głośne.
Co polecicie z autopsji ?
shutter - 17-03-2012, 20:47
Co do głośności BF AT, to nie zauważyłem, żeby jakoś wybitnie hałasowały. I tak głośniejszy jest silnik i szumy powietrza opływającego karoserię. Spalanie udaje mi się utrzymać ma poziomie 8-9l w trasie, tak więc nie sadzę, żeby opony miały jakiś znaczny wpływ na spalanie. Jeśli on jest, to podejrzewam, że wynosi on kilka procent.
To że jeździsz 90% po asfalcie, nie oznacza że czasami z niego zjeżdżasz. Z doświadczenia własnego wiem, że posiadanie takiego, a nie innego samochodu, z napędem 4x4, reduktorem czy blokadami, nijako prowokuje czasami chęć opuszczenia czarnego i pojechanie tam, gdzie inni już za bardzo nie mogą. I wtedy byłoby szkoda, żeby szosowe opony uniemożliwiały wykorzystanie możliwości napędu.
tompol34 - 17-03-2012, 21:13
polecam michelin tour hp, sam na takich śmigam ciche małe spalanie i w koleinach podczas deszczu świetnie trzymają, ale tanie nie są.
siersciunio - 17-03-2012, 22:07
A jak ATeki sie sprawdzJa na mokrym asfalcie? Czy ma ktos porownanie z normalna opna jak np. Ta michelinka
shutter - 17-03-2012, 23:14
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.
siersciunio - 18-03-2012, 13:13
No więc chyba sie zdecyduje na BF AT
TangoKK - 19-03-2012, 17:13
shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.
PiotrKw - 19-03-2012, 17:54
siersciunio napisał/a: | Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. |
Z czystym sumieniem mogę polecić http://www.agromax.pl/tread/show/name/Grabber+HTS
. Jeżdziłem cały poprzedni sezon i na razie same plusy . Łącznie z ceną zakupu
Jest to grupa Continental , produkowana w USA. ( taki napis istnieje na oponie )
Anonymous - 19-03-2012, 18:48
TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty
TangoKK - 19-03-2012, 19:06
butyński napisał/a: | TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty |
My dostajemy opony do testowania. Gdybym chciał kupić musiałbym zapłacić pełną stawkę
tompol34 - 19-03-2012, 19:38
bardzo chętnie potestuje oponki
Heilsberg - 19-03-2012, 23:23
ATki to na asfalcie porażka? Chyba chłopie na ATkach nie jeździłeś. Powiedz to tym wszystkim, którzy na ATkach zrobili już setki tysięcy. I na suchym asfalcie i w zimie i latem i w terenie. Akurat BFG AT to najlepszy kompromis ceny/jakości/asfaltu/zimy/terenu. Kompromis powtarzam.
siersciunio - 20-03-2012, 08:27
A taki rozmiar wejdzie bez problemu?
http://www.agromax.pl/136...-at-owl-fr.html
[ Dodano: 20-03-2012, 08:29 ]
http://www.agromax.pl/136...bber-at-fr.html
Tutaj rozmiar fabryka ,a i cena super
shutter - 20-03-2012, 17:16
TangoKK napisał/a: | shutter napisał/a: | Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód. |
Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę. |
Po pierwsze nie traktuję Pajero jako szosowej wyścigówki i jeżdżę spokojnie i stosownie do warunków panujących na drodze. Zarówno w lato, jak i w zimę.
Po drugie miałem porównanie z szosówkami, bo auto przyjechało do mnie na jakiś szosowych letnich Dunlopach. Tak się złożyło, że na wymianę opon jechałem z Wawy do Poznania i w żaden sposób w drodze powrotnej nie odczułem na minus pogorszenia trakcji, komfortu czy zwiększenie hałasu.
Po trzecie miałem sposobność porównywać skuteczność hamowania na mokrym z autem osobowym (mazda 6) i jak na 2.5 tonowego klocka na semi terenowych oponach nie było źle. Generalnie tylko raz zdarzyło się w warunkach drogowych doprowadzić do zadziałania ABS'u.
Tak jak Heilsberg napisał: kompromis. Ja zawsze dodaję: rozwaga. Bo to, że mam 170KM pod maską nie oznacza, że muszę mieć opony wyścigowe. I zawsze mam świadomość, że mogę w razie czego zjechać z czarnego i wykorzystać ten samochód do tego, do czego został stworzony - oczywiście z rozwagą.
siersciunio: seryjny rozmiar jest już wystarczająco szeroki. Te z pierwszego linka są nie tylko szersze, ale i mają większą średnicę. Po za przekłamaniami licznika, mniejszym przyśpieszeniem, zmniejsza ci się prześwit w nadkolu i zwiększa się opór toczenia i odciążenie na kierownicy.
dukelukas - 20-03-2012, 18:47
Witam
Podepnę się pod temat. Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z poniższymi oponami:
http://www.oponeo.pl/dane...65-70-r16-112-t
Jak to się ma do BFG AT. Dziękuję za info i pozdrawiam
|
|
|