To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - dokładki progowe-jak to zamontowac?

alvaro69 - 24-03-2012, 12:54
Temat postu: dokładki progowe-jak to zamontowac?
siemka wiem że odgrzewam kotleta ale jak założyc te progi skoro do tych plastikowych kółeczek sie nie da bo one wychodzą na te półkola ?
a może napryskac bitexu do srodka progu i dopiero wkrety?

tomicarisma - 24-03-2012, 23:55

pytanie trochę niezrozumiałe jak dla mnie.. Jeśli chcesz założyć nakładki na progi to na rantach nakładek od środka weź taśmę dwustronną taką samochodową grubszą ok. 4zł i do tego blachowkręty w próg od spodu - na pewno się nie ruszy nakładka.
alvaro69 - 25-03-2012, 00:07

a te wkrety ida w blache czy w te białe kółeczka?
i jak zabezpieczyc próg od srodka przed korozją?

tomicarisma - 25-03-2012, 00:43

w blachę je wkręcasz a jak ci popadnie na białe to w białe ale większym wkrętem. Ja zabezpieczałem WURTHem i jeszcze jednym ale nazwy nie pamiętam - wcisnąłem w progi i drzwi - trochę śmierdziało ale klejące bardzo więc trzyma się blachy dobrze.
Saqu - 25-03-2012, 00:57

blachowkręty w progi to nie jest najlepszy pomysł.... te progi miały jakoś fabryczne mocowania tam, tylko nie pamiętam teraz jak to tam wygląda, warto zobaczyć jak to tam wygląda i dokupić mocowania takie jak powinny być a nie blachowkrętami...
tomicarisma - 25-03-2012, 01:11

Nakładki mają mocowania z przodu tam gdzie jest otwór do nadkola i z tyłu ale te nakładki progowe różnią się między sobą od spodu auta.. sam klupiłem oryginały i nie miały w tym miejscu co powinny otworów. Jak nie trafi Ci na dziurę to nie ma wyjścia - w blachę idzie blachowkręt. A zanim to miejsce gdzie dasz wkręta zardzewieje to wcześniej ruda zje całą CARI.
alvaro69 - 25-03-2012, 10:06

czyli gdi ma otwory montarzowe inaczek rozstawione niz jest np w 1,6
tomicarisma - 25-03-2012, 10:22

Chyba nie tylko GDI. Ja mam w domu dwie 1.8 i 1.6 i obie mają otwory montażowe w tych samych miejscach. Chodzi mi o to, że nakładki progowe mają inaczej rozmieszczone otwory - w progach auta są tak samo. Tego raczej na taśmie produkcyjnej nie zmieniali.
alvaro69 - 25-03-2012, 10:28

może to zależało od roku produkcji,ale upalic też sie mogli w fabryce
tomicarisma - 25-03-2012, 10:44

Być może. Ale nie ma się czym przejmować tymi blachowkrętami. Spokojnie trzy wkręcisz i będzie spokój na długo. Nic się nie ruszy.
CJ - 12-05-2013, 19:47

podepnę się do tematu.. moja Carisma (1.6 90hp '98 roku, wersja Special) nie ma nakładek na progi, czy mogę takie zamontować? wydaję mi się, że nie mam w progach żadnych otworów(kołków) w które mógłbym wkręcić wkręta.. jedynie z przodu przy nadkolach mam dokręcone takie plastiki, wygląda na to, ze mają takie same otwory montażowe co nakładki..
pamar - 01-08-2013, 16:57

Właśnie zamontowałem dokładki które czekały aż rok na moje natchnienie ;)
Dokładki czarne, przeszczepione z Carismy przedliftowej (dzięki Morfi) gabarytowo pasują idealnie do polifta :)
Założenie ich jest banalnie proste pod warunkiem, że nie wierci się otworów bocznych na zapinki (trafienie z otworami graniczy z cudem ;) )
Po pierwsze - czyścimy, odtłuszczamy, suszymy
Po drugie - pół tubki (250ml) sylikonu bezbarwnego, szklarskiego nakładamy wyciskaczem na około ze szczególną dokładnością i zwiększoną ilością na dole/spodzie dokładki.
Tyłek Cari w górę, podpieramy stabilnie dość wysoko...



Dokładamy, podpieramy i łapiemy przód (dla przytrzymania) wkrętem w górny otwór mocujący nadkole nie dokręcając zbyt mocno.
W drugi otwór zapodajemy nit i dociskając nitujemy porządnie...



Następnie wiercimy otwory z tyłu (użyłem wiertło i nity 5) i nitujemy...





Od spodu wiercimy otwory (wiertło 9,5) zabezpieczamy na wszelki wypadek farbą i używając kołków 10 z korkami, dociągamy dokładki...





Pozostaje tylko usunąć ewentualny nadmiar sylikonu (szmatka i ocet) i prysnąć nity na czarno...




Voilà :D

glina - 01-08-2013, 21:01

fajnie! chyba namowiles :)
i bez tasmy dwustronnej to wszystko sie trzyma? silikon robi za uszczelniacz?

pyza - 17-08-2013, 16:27

silikon odradzam nie nadaje sie na warunki nasze.peka,kurczy sie,jest na kwasie ktory reaguje z rdza i po zimie jest do wywalenia sa takie srodki jak masy,czy kleje w tubach jak sylikon.firmy sikaflex stosuje sie te produkty w okretach i samochodach tez
glina - 17-08-2013, 20:48

a nie mozna zamiast silikonu uszczelnic od gory tasma dwustronna (pianka) po prostu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group