Tuning - Odblokowanie 2 przepustnicy
Kules - 28-03-2012, 15:01 Temat postu: Odblokowanie 2 przepustnicy Czy ktoś z was bawil się w modyfikacje gaźnika? Konkretnie chodzi mi o Colta C51 1.3 12v i odblokowanie 2 przepustnicy.
Wprowadzenie w temat o co mi chodzi.
LINK
Kamil_Ziomek - 29-03-2012, 15:32
O tym gaźniku wiadomo tyle co nic. ( tym z colta 30-32 did ef...) Na początek sprawdził bym czy siłownik od drugiej przepustnicy działa. Ściągasz wężyk idący do siłownika zakładasz jakiś inny wężyk zasysasz powietrze i patrzysz czy przepustnica się uchyla. Jeśli ciągniesz powietrze a przepustnica się nie uchyli to do wymiany.
Kules - 29-03-2012, 20:51
Sprawdziłem i wężyk z gaźnika do tego siłownika nie ma w ogóle ciśnienia spróbuje jakiś inny podłączyć.
Kamil_Ziomek - 29-03-2012, 21:04
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś. Chodzi o sprawdzenie działania siłownika. Druga przepustnica uchyla się dopiero gdy nad pierwszą powstanie podciśnienie które jest w stanie uchylić drugą przepustnice. Ja chciałem żebyś sprawdził czy ten siłownik działał. W tym celu ściągasz ten wężyk który idzie idzie do siłownika zakładasz nowy, drugi koniec nowego wężyka bierzesz w usta i zasysasz z niego powietrze , gdy to robisz patrzysz czy przepustnica się uchyla. W Hondzie nie uchylała się całkowicie (blokada mechaniczna) i uchylała się w bardzo specyficznych warunkach ( dodatkowy wężyk). Sprawdź czy drugą przepustnice da się uchylić do prawie 90 stopni. Druga sprawa jeśli jeździsz na benzynie to w gaźniku jest parę mechanizmów które można przejrzeć. Sprawdź czy osie przepustnic nie mają luzów. Z gaźnikiem można się trochę pobawić.
Kules - 30-03-2012, 10:56
Tak jak pisałem, sprawdziłem siłownik działa i przy wysokich obrotach minimalnie otwiera się 2 przepustnica. Podłączyłem inny wężyk z innym podciśnienie i zauważyłem że przepustnica otwiera się praktycznie w pełni na wysokich obrotach.
Kamil_Ziomek - 30-03-2012, 12:57
Zostaw tak jak się w pełni otwiera i zrób jazdę testową.
|
|
|