LPG - Ocena mapy LPG.
CB4W_00 - 09-04-2012, 20:23 Temat postu: Ocena mapy LPG. Witam!
Poniżej zamieszczam screena mapy LPG
Sterownik stag 4, reduktor AT-09 (nie wiem jaka wersja, gazownik twierdzi ze do 150km)
wtryski valtek (te czerwone)
http://zapodaj.net/617ff3b01b68.png.html
Pytanie czy zmieniać coś w tych ustawieniach?
AC pisze że przy max obciążeniach silnika mnożnik powinien być bliższy 1.
Z wykresu wynika że albo ciśnienie jest za małe albo dysze wtryskiwaczy trzeba rozwiercić.
Po takim ustawieniu mapy jak na mój gust auto jedzie bardzo dobrze.
Pytanie dlaczego przy większych obciążeniach mnożnik powinien być mniejszy?
Czy chodzi o to że jak będzie zbyt duży mnożnik to wtryskiwacz się zapętli i zapali się CE?
pozdrawiam.
Maciek111 - 09-04-2012, 22:53
Nic nie reguluj , jest dobrze ! Oby tak przez cały czas.
KaWu - 09-04-2012, 23:50
CB4W_00, mialem silnik 4g92 i z tego co pamietam czasy Pb byly do 12 ms - u Ciebie sa dluzsze.
Wrzuc najlepiej plik oscyloskopu jezeli chcesz aby cos ocenic. Mapa jest ladnie pokryta.
CB4W_00 napisał/a: | Pytanie czy zmieniać coś w tych ustawieniach? |
Ale ustawien nie widac. Nawet cisnienia i czasu wtrysku nie ma.
CB4W_00 napisał/a: | wtryski valtek (te czerwone) |
Pamietaj ze masz na wolnych Pb czas wtrysku 2,4ms a one (o ile to Valtek 30) nie lubia tego.
[ Dodano: 10-04-2012, 09:19 ]
Cytat: | z tego co pamietam czasy Pb byly do 12 ms - u Ciebie sa dluzsze.
|
No to źle pamiętałem. Jest ok z max czasami u Ciebie. Sprawdziłem i dochodziły do ~13,5ms.
CB4W_00 - 10-04-2012, 23:03
Te czasy rzędu 13ms pojawiają się na III biegu i gazie w podłodze przy obrotach około 6000.
Dzisiaj podejrzałem mapę i trochę się rozjechała w stosunku do benzyny tzn. wykres zielony przesunął się w dół.
Dałem na nowo autokalibrację i pojeździłem trochę z odpalonym laptopem, przy butowaniu na maxa ciśnienie trzyma w okolicy 1bara.
Wyszło coś takiego http://zapodaj.net/759699d2ed86.png.html
Nie wiem za bardzo jak zapisać oscyloskop? Czy trzeba go jakoś uruchomić czy wystarczy tylko zapisać plik?
Odczyty z sondy lambda zmieniają się cyklicznie do około 0,9V przy wciśnięciu gazu.
Przydała by się druga osoba podczas jazdy bo samemu jeździć z laptopem to trochę nie bezpieczne szczególnie w nocy
W sumie zanim zaczęłem przy tym grzebać to mapy gazu i benzyny były dość znacznie rozjechane, po wgraniu nowego softu do sterownika i autokalibracji i zebraniu map, ładnie się pokryły. Tylko zastanawia mnie dlaczego wykresy jak się pojeździ trochę rozjeżdżają się?
Czy może być tak że wykresy się pokrywają a w jakichś warunkach obciążenia silnika mieszanka jest za uboga ?
KaWu - 17-04-2012, 10:35
CB4W_00 napisał/a: | Nie wiem za bardzo jak zapisać oscyloskop? |
Odpalasz ACGS i jezdzisz. Po zakonczonej jezdzie klikasz na przycisk z czerwonym koleczkiem "zapisz" i zapisujesz pod dowolna nazwa.
CB4W_00 napisał/a: | Tylko zastanawia mnie dlaczego wykresy jak się pojeździ trochę rozjeżdżają się? |
Bo sa zbierane w roznych warunkach.
CB4W_00 napisał/a: | Czy może być tak że wykresy się pokrywają a w jakichś warunkach obciążenia silnika mieszanka jest za uboga ? |
Tak.
CB4W_00 - 20-04-2012, 09:04
Generalnie mapa teraz wygląda tak:
http://zapodaj.net/48ecd08697ce.png.html
Nagrałem plik oscyloskopu ale nie bardzo wiem jak go tu zapodać, nie widzę na tym forum opcji upload do plików.
Samochód na tej mapie jeździ tak jak na benzynie, sterownik nie zgłasza żadnych błędów typu zapętlenie wtrysku etc.
Auto spala około 10L LPG w cyklu mieszanym z przewagą trasy więc myślę że za ubogo nie jest.
Na wykresie oscyloskopu sonda pokazuje około 0,8V przy butowaniu ale na biegu jałowym jest ubogo. Obroty jałowe są jednak stabilne, w przeciwieństwie do ustawień na poprzednich mapach.
Nie wiem czy od nowego ustawienia mapy czy od zmiany stacji paliw ale od paru ostatnich razy tankuje na statoil i auto na tym gazie chodzi idealnie i obroty na biegu jalowym trzyma bardzo dobrze.
racenty - 20-04-2012, 10:29
Trochę OT zrobię, jak podłączam auto do kompa mam tylko mapę LPG. Aby pojawiła się mapa benzyny trzeba ja skasować i wygenerować nową podczas jazdy? Czy skalibrować i użyć auto kalibracji?
KaWu - 20-04-2012, 11:01
racenty napisał/a: | jak podłączam auto do kompa mam tylko mapę LPG. Aby pojawiła się mapa benzyny trzeba ja skasować i wygenerować nową podczas jazdy? Czy skalibrować i użyć auto kalibracji? |
Jaki sterownik
CB4W_00 napisał/a: | Generalnie mapa teraz wygląda tak: |
To nadal niewiele mówi. Brak nadal np. tj, ciśnienia ....
Zacznij najpierw od poprawnego ustawienia czujnika/-ów temperatury lpg u siebie i dopiero ustawiaj instalację - bo tak masz przekłamania i to nie ma sensu, lepiej dać odpocząć korektom.
CB4W_00 napisał/a: | ale nie bardzo wiem jak go tu zapodać, nie widzę na tym forum opcji upload do plików |
Wrzuć na zewn. serwer.
racenty - 20-04-2012, 12:49
KaWu napisał/a: | racenty napisał/a: |
jak podłączam auto do kompa mam tylko mapę LPG. Aby pojawiła się mapa benzyny trzeba ja skasować i wygenerować nową podczas jazdy? Czy skalibrować i użyć auto kalibracji?
Jaki sterownik | |
STAG-4
KaWu - 20-04-2012, 13:09
racenty napisał/a: | STAG-4 |
racenty napisał/a: | Aby pojawiła się mapa benzyny trzeba ja skasować i wygenerować nową podczas jazdy? |
Po odpalniu auta powinna się pojawić mapa pb. Chyba, ze nie byla wyrysowana jeszcze, np. odlaczenie akumulatora - to nie bedzie jej poki nie zrobisz troche km na tym paliwie.
racenty napisał/a: | Czy skalibrować i użyć auto kalibracji? |
Autokalibracja nie wyrysuje Ci mapy - tylko mnoznik.
racenty - 20-04-2012, 13:21
Dzięki za informacje W sumie to rzeczywiście na BP tylko odpalałem wtedy i mapy mogło nie być. Podłącze do kompa auto i zobaczę czy coś się pojawi.
CB4W_00 - 21-04-2012, 11:31
Czujniki ciśnienia i temperatury nie przekłamują, auto stało kilka godzin stąd takie odczyty.
link do oscyloskopu http://hostuje.net/file.p...15a71fcb91c2915
[ Dodano: 21-04-2012, 22:58 ]
racenty napisał/a: | Dzięki za informacje W sumie to rzeczywiście na BP tylko odpalałem wtedy i mapy mogło nie być. Podłącze do kompa auto i zobaczę czy coś się pojawi. |
Najlepiej wrzuć autokalibrację i jak to przejdzie to pojeździj trochę na benzynie i jak sterownik wyrysuje mapę benzynową to przełącz na gaz i analogicznie pojeździj trochę aby wyrysował mapę LPG.
Ważne żeby pojeździć z różnymi obciążeniami silnika.
Jeżeli będzie duża różnica w mapach to wejdź w zakładkę odchyłka i zmodyfikuj mnożnik odpowiednio.Skasuj samą mapę gazową i pojeździj ponownie do wyrysowania mapy.
Jeździsz i korygujesz mnożnik do momentu aż mapy pokryją się do +-5%.
|
|
|