To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxW] Zacinająca się stacyjka

komarsnk - 29-04-2012, 16:19
Temat postu: [EAxW] Zacinająca się stacyjka
Od trzech dni nie mogę normalnie przekręcić kluczyka w stacyjce. Blokuje się zaraz na samym początku identycznie jak wtedy, kiedy zblokowana kierownica napiera na blokadę (trzeba podciągnąć kierownicę i wtedy da się przekręcić kluczyk). Rzecz w tym, że nie mam zablokowanej kierownicy :) i zawsze się muszę trochę pomęczyć :doubt: trochę w przód, tył, lewo prawo, góra, dół... i jakoś tam zaskoczy. Od wtedy tak się dzieje ZAWSZE. Próbowałem zapasowy kluczyk - to samo, więc to wina stacyjki. Miał ktoś może taki problem?
Czy to zużycie samej stacyjki czy może ta blokada kierownicy padła (normalnie się blokuje ale może sama zapadka w stacyjce nawala). Czy da się jakoś rozebrać stacyjkę (i złożyć ponownie :rolleyes: )? Kurczeee bo nie uśmiecha mi się wymiana zestawu stacyjka+ecu+zamki x3 :doubt:
Dodam, że jak włożę kluczyk to on tak tam luźno siedzi - stacyjka ma spore luzy ale nie wiem jak jest w innych Galantach - może to normalne... nie wiem :doubt:

robertdg - 29-04-2012, 17:34

Zdemontuj stacyjke i udaj sie do ślusarza od zamków, powinien poprawić jej działanie ;-)
Krzyzak - 29-04-2012, 23:14

ja tak miałem tylko na kluczyku ciągle używanym
jak mi się udało go w końcu przekręcić, to wyjąłem stacyjkę (sam wkład), rozebrałem i stwierdziłem, że blokuje się tylko na pierwszej zapadce, więc dałem do dorobienia kluczyk a wycięcie na pierwszą zapadkę kazałem zrobić minimalnie mniejsze
samą zapadkę też lekko podszlifowałem - jest miedziana, więc idzie lekko
i od lat nie mam już tego problemu

komarsnk - 29-04-2012, 23:21

Krzyzak, dzięki za odpowiedź. Różne rzeczy robię sam ale zapadek raczej nie będę dotykał :mrgreen:
Powiedz mi tylko czy do wyjęcia wkładu stacyjki potrzebne są jakieś specjalne narzędzia i/lub umiejętności czy operacja przebiega dość łatwo? Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie ;)

Dread87 - 30-04-2012, 07:41

komarsnk, mozesz miec problem doslownie z jedna sruba:/ brak dojscia do niej...
Generalnie zeby zdjac plastiki odkrecasz sruby od spodu kierownicy, warto opuscic kierownice maksymalnie w dol i zostawic luzno dzwignie blokujaca, to ulatwi sprawe, jak zdejmiesz plastiki odepnij kostke z multiprzelacznika, nastepnie odkrec multiprzelacznik (tak nazwalem ustrojstwo do wlaczania wycieraczek, kierunkowskazow ;) ) pozniej zacznie sie problem z jedna mala srubka o ktorej pisalem wczesniej... Nie mialem nigdy potrzeby odkrecania jej, dlatego nie mam tez na nia sposobu... Jakos musisz sobie poradzic;) powodzenia:)

Krzyzak - 30-04-2012, 15:37

komarsnk napisał/a:
Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie

wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku :) ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie :)

jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz

komarsnk - 30-04-2012, 15:44

Krzyzak napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie

wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku :) ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie :)

jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz

OK dzięki piękne za porady. Będę grzebał po weekendzie majowym, żeby przypadkiem nie spalić wyjazdu na panewce bo to byłyby jajca :axe:
Dam znać co i jak ;)

sveno - 02-05-2012, 14:11

jakas plaga. Dosłownie w sobotę Szklarz mówił mi o podobnym problemie, u niego pomógł zapasowy kluczyk, a dwa dni temu ja zacząłem kombinować przy odpalaniu auta :( mam nadzieję, że u mnie też sprawę rozwiąże zapasowy kluczyk :(
marcinzam - 23-01-2014, 16:37

nie wiem czy w dobrym temacie , ale mam taki problem przy przekręceniu kluczyka na
pozycję START nie zapala tzn trzeba kilka razy przekręcać żeby zaczął kręcić rozrusznik tak jakby coś nie łączyło w stacyjce

plecho1 - 23-01-2014, 16:50

W stacyjce po przeciwnej stronie jak wkładasz kluczyk masz tak zwaną kostkę czyli taki włącznik który w odpowiedniej pozycji klucza złącza ze sobą odpowiednie przewody. Najprawdopodobniej w tej kostce wypaliły się styki od załączania rozrusznika. Czasem wystarczy ją rozebrać i przeczyścić a jak styki są wypalone to trzeba ją wymienić.
Czasem też podobne problemy z odpalaniem powodują zużyte szczotki w rozruszniku.

robertdg - 23-01-2014, 17:22

Na początku sprawdź czy dochodzi napięcie do wtyczki sterującej automat, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie kości elektrycznej przy stacyjce
marcinzam - 24-01-2014, 23:52

problem rozwiązany, nie łączyły blaszki startu w kostce a dokładnie były powycierane więc wygiąłem tą na tarczy miedzianej i zapala za pierwszym razem :)
Pieraś - 18-02-2017, 11:29

Odgrzewam kotlet ;-)
Od jakoś miesiąca mam ten sam problem ze stacyjka.
Wczoraj minutę się męczyłem by kluczyk obrócić.

Krzyżak jakieś wskazówki jak wyjąć?
Bo z opisów wynika, że ciężko.
Immobiliser jest w stacyjce?

Bizi78 - 18-02-2017, 11:46

Str. 17-18.
http://mitsubishi-motors....WorkShop/54.pdf

Pieraś - 18-02-2017, 11:47

Mógłbyś mi proszę wysłać na pieras2@gmail.com ?
Nie mam tam dostępu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group