Pajero III - [3.2 DID] Gdzie jest zamontowane ecu
Mycar - 11-05-2012, 00:05 Temat postu: [3.2 DID] Gdzie jest zamontowane ecu Witam,
To mój pierwszy post, więc słowo o sobie.
Jestem z Szadku (Łódzkie) i posiadam pajero 3.2 did.
Samochód sprawuje się dobrze ma jednak usterkę polegającą na tym że jak temperatura na zewnątrz osiągnie ok 20 stopni i silnik się nagrzeje do właściwej temperatury to zaczyna przerywać tak jakby wypadały zapłony a gdy kontynuuje się jazdę przestaje działać obrotomierz aż na końcu gaśnie silnik. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy. Pomyślałem że pomierzę sygnały z czujników i najłatwiej zrobić to przy ecu jednak nie wiem w którym miejscu jest zamontowany.
A może macie inne pomysły?
Dodam że gdy silnik się nie dogrzeje latem to nie ma żadnych złych objawów, zimą objawy nie występują.
Pozdrawiam
tompol34 - 11-05-2012, 08:17
w kabinie z prawej strony pod schowkiem po stronie pasażera (trzeba zdjąć osłonę )
Mycar - 11-05-2012, 20:38
Dzięki
jutro nurkuję w kable.
Dam znać jak wyszło.
tompol34 - 11-05-2012, 20:53
jeżeli zimą jest ok to chyba masz walnięty czujnik temp. paliwa
Mycar - 16-05-2012, 01:01
Dostęp do ecu to nie rewela, ale okazało się że w momencie występowania usterki zaczyna świrować czujnik prędkości, ten zamontowany na pompie od góry.
Temat jest o tyle ciekawy że na oscyloskopie ilość impulsów się zgadzała, napięcie też, natomiast czas ich występowania znacznie się różni.Oczywiście biorę pod uwagę fakt że częstotliwość impulsów rośnie ze wzrostem obrotów i odwrotnie. Nie doprowadziłem do momentu samoczynnego zgaśnięcia silnika po prostu mi go szkoda, więc nie wiem co się dzieje z sygnałem w tym momencie.Jutro rozejrzę się za czujnikiem i mam nadzieję że się na tym skończy. Może ktoś kupował cena/gdzie?. liczę że obędzie się bez ASO.
Dodam że diagnostyka skanerem wykazała brak błędów.
Pzdr.
zbyszekm2 - 16-05-2012, 07:52
a czym skanujesz?
Mycar - 24-05-2012, 12:21
zbyszekm2 napisał/a: | a czym skanujesz? |
Niestety mój Maxi Diag nie komunikuje się z silnikiem, pojechałem na skaner do poleconego przez znajomego warsztatu. Jednak nie wiem jaki skaner a skanerzysta mało rozmowny.
Raczej tam już nie pojadę.
Jeśli chodzi o temat właściwy to zakupiłem używany czujniczek, zamontowałem i silnik chodzi jak nowy.
|
|
|